jannuz Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Eli raidetankojen kääntö olan alapuolle, Onko moni tehnyt kyseistä hommaa? Mistä olette löytänyt oikeanlaisen kalvaimen jolla tuon voisi tehdä kun tässä on nyt yritetty monesta paikkaa etsiä? Quote Link to comment
Soukka Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 (edited) Jos löydät jostain kalvaimen voitko kirjoitella tänne kun itselläkin tuo työ edessä. Edited April 7, 2016 by Soukka Quote Link to comment
Jiibee Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Jos sopivaa kalvainta ei löydy, toinen vaihtoehto on käyttää "raidetangon siirtopaloja", esim. Hot Cars:n tuote 4195-90. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Kuplaan? Junikseen? muu? Quote Link to comment
Kujis Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Olisko tällainen -> https://store.snapon.com/Accessories-Reamer-Tapered-1-8-1-2-Taper-P634512.aspx Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 (edited) Snaponilla on kaks. Toinen muistaakseni "R121" Toinen toimi kuplaan toinen Junikseen. Muistaakseni R120 oli se mikä mulla on tallissa Junikseen, voi käydä kuplaankin? Edited April 7, 2016 by Hebster52 Quote Link to comment
jannuz Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 On siis kupla pallonivel akselilla. Nuo siirtopalat ei vaikuta hirveän hyvältä ratkaisulta ainakaan omasta mielestä. Löysin myös tuon snaponin, ajattelin vain jos pikkuisen lähempää löytyis. Saattaa kyllä olla ainut vaihtoehto tilata tuolta jenkeistä, ellei joku sitten viitsi vuokrata/myydä minulle omaansa kun kiirehän tässä jo olisi :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 (edited) Soita snapon suomen maahantuojalle. Pitäs olla vielä tämä nro. 0400760761 Edited April 7, 2016 by Hebster52 Quote Link to comment
metake Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Pallonivelkeulaista kuplaa on kahdella erikokoisella raidetangonpään kartiolla. Jos kyseessä on pienikartioiset olat niin kartion puolesta niihin saa tehtyä täysmittaiset kartiot isolle kartiolle, jos ulkopuolella riittää materiaali (muistaakseni kyllä mutta en ole täysin varma). Jos on isokartioiset olat niin silloin luonnollisesti vain puoleen väliin eli tiimalasin mallinen kartio. Quote Link to comment
Essi Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Mulla on Junakeulassa noi edellä mainitut HC:n palikat. Ei ongelmia. Quote Link to comment
PZQ Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Mulla on Junakeulassa noi edellä mainitut HC:n palikat. Ei ongelmia. Olen samoilla linjoilla ja unohtaisin kalvaimet. Näillä nikaleilla saa nivelen myös hitusen alemmaksi eli enemmän tilaa raidetangolle. -Pete- 1 Quote Link to comment
jannuz Posted April 8, 2016 Author Share Posted April 8, 2016 pitääkö nuo prässätä paikoilleen vai riittääkö "väljempikin" reikä? Meinaan jos niitä haluaa puljailla toisinkin päin joskus. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 Ei kai ne nivelen ja mutterin välistä mihinkään pääse katoamaan vaikka ois väljempikin sovite. Kunhan eivät pääse reijässään lonkkasemaan. Quote Link to comment
Kujis Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Ja noi raidetangon siirtoholkit menee ilman koneistusta paikalleen? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Ja noi raidetangon siirtoholkit menee ilman koneistusta paikalleen? En ole yhtään pari asentanut mutta käsittääkseni noita varten porataan läpireikä entisen kartion tilalle. Quote Link to comment
Evolavirus Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Mulla on sopiva kalvain, jota voin lainata. Nouto ja palautus. En lähetä! Quote Link to comment
Recommended Posts