Jump to content

Takanapa vuotaa, normaalia ?


Guest MKJ

Recommended Posts

Onko tämä takanavan öljyvuoto normaalia?  

Olen vaihtanut kerran takanapaan tiivisteet ja koputtelin stefan mielestäni niin pitkälle kun sen saa menemään. Öljynohjauslevy jää kyllä löysäksi mutta taitaa kuuluakin vähän heilua.

post-3274-0-40810100-1468307777_thumb.jpg

 

Link to comment

Ja myös stefojen laatu vaikuttaa kummasti öljyjen sisällä pysymiseen. Onhan öljynpoistoreikä auki kun se jää aika usein huomioimatta mutta tässä taitaa olla jo jotain muutakin häikkää.

Link to comment

Ite vaihdoin just molempiin pyöriin. Toinen meni hienosti, mutta toisessa stefa sai jossain kohtaa kipeää ja alkoi vuotamaan. Neoretron setti näytti ainakin ulkoisesti ihan ok laatuiselta. Stefa kannattaa öljytä jotta menee paikalleen paremmin. Veikkaan, että tuossa omassa rikkinäisessä stefa oli mennyt vähän huonosti paikalle ja sitten pulteilla kiristetty **skaksi.

Link to comment

Onhan rummun mutteri kiristetty riittävän tiukalle 35kgm eli 350nm ja ei ole ollut käsijarru päällä kiristettäessä.

Olen ostanut vuosien saatossa useamman stefan keiteleen koneesta eikä minulla ole ollut niiden kanssa ongelmia.

Link to comment

Ei vaikuta. Joku näistä syynä:

 

1) o-renkaat, jotenkin huonosti. Voi nuljahtaa asennuksessa huonoon asentoon.

2) stefa nirhautunut asennuksessa tai vieteri luiskahtanut pois paikaltaan.

3) se holkki väärin päin, eli missä on se "rako" o-renkaalle

4) se pinta, johon se tiiviste tulee on kiero

 

En mä keksi muuta. Mutta toisaalta en ole mikään rasvapeukalo...

  • Like 1
Link to comment

Toinen holkki oli viimeksi vaihtaessa niin jumissa että en saanut sitä edes irti, joten laitoin stefan kannen kanssa vaan paikalleen varmaan siinä stefa vähän ottanut siipeensä.

Mutta näillä ohjeilla varmasti onnistuu uudella yrittämällä kunhan saan holkin vaan irti, kiitos vaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...