Guest MKJ Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Onko tämä takanavan öljyvuoto normaalia? Olen vaihtanut kerran takanapaan tiivisteet ja koputtelin stefan mielestäni niin pitkälle kun sen saa menemään. Öljynohjauslevy jää kyllä löysäksi mutta taitaa kuuluakin vähän heilua. Quote
-AP- Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Ei normaalia mutta varsin yleistä on. Itsekin vuosikymmeniä sitten jouduin useampaan kertaan työn tekemään, ennen kuin opin saamaan sen tiiviiksi. O-renkaiden asennus hyvin ja oikein tärkeää. Quote
Tanhis Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Ja myös stefojen laatu vaikuttaa kummasti öljyjen sisällä pysymiseen. Onhan öljynpoistoreikä auki kun se jää aika usein huomioimatta mutta tässä taitaa olla jo jotain muutakin häikkää. Quote
Guest MKJ Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Keiteleen koneen tiivistesarja joku halpis, täytyypä avata taas ja ihmetellä. Missä se öljynpoistoreikä on, en ole sitä kyllä tarkastanut Quote
Tanhis Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Öljynpoistoreikä on siinä laakerikannessa niin että stefan mahdollisesti kusemat öljyt valuvat jarrukiljen ulkopuolelle ettei öljy tuhrisi jarrukenkiä. Quote
sami55 Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Ite vaihdoin just molempiin pyöriin. Toinen meni hienosti, mutta toisessa stefa sai jossain kohtaa kipeää ja alkoi vuotamaan. Neoretron setti näytti ainakin ulkoisesti ihan ok laatuiselta. Stefa kannattaa öljytä jotta menee paikalleen paremmin. Veikkaan, että tuossa omassa rikkinäisessä stefa oli mennyt vähän huonosti paikalle ja sitten pulteilla kiristetty **skaksi. Quote
x-pj Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Onhan rummun mutteri kiristetty riittävän tiukalle 35kgm eli 350nm ja ei ole ollut käsijarru päällä kiristettäessä. Olen ostanut vuosien saatossa useamman stefan keiteleen koneesta eikä minulla ole ollut niiden kanssa ongelmia. Quote
Guest MKJ Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Stefa on oikeinpäin se on varma. Rummun mutteri ei kyllä hirveän tiukassa ollut, vaikuttaako se että voi alkaa vuotamaan ? Quote
sami55 Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Ei vaikuta. Joku näistä syynä: 1) o-renkaat, jotenkin huonosti. Voi nuljahtaa asennuksessa huonoon asentoon. 2) stefa nirhautunut asennuksessa tai vieteri luiskahtanut pois paikaltaan. 3) se holkki väärin päin, eli missä on se "rako" o-renkaalle 4) se pinta, johon se tiiviste tulee on kiero En mä keksi muuta. Mutta toisaalta en ole mikään rasvapeukalo... 1 Quote
x-pj Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Kyllä vaikuttaa. Rummun kiristäminen vasta tiivistää paketin. Quote
Guest MKJ Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Ok, täytyypä tarkastaa kaikki, vaihtaa tiivisteet ja kiristää kunnolla ehkä se siitä. Quote
Kemin Karavaanari Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Ja se paksu holkki ensin Stefan sisään laakerikansi kädessä ja sitten koko holkki/stefa/laakerikansi pakettina paikoilleen niin että holkin sisäviiste on o- renkaaseen päin. Ja metrisellä varrella momenttiin. Quote
-AP- Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Edelleen, holkin huulitiivisteeseen nojaava kohta pitää olla virheetön, ei syöpymää, huuleen rasvaa asennuksen yhteydessä. Quote
Anpu Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Jos mutteria ei ole kiristetty öljy vuotaa akselin ja holkin välistä (peltirikka pieni o-rengas holkki sisäviiste). Quote
Guest MKJ Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Toinen holkki oli viimeksi vaihtaessa niin jumissa että en saanut sitä edes irti, joten laitoin stefan kannen kanssa vaan paikalleen varmaan siinä stefa vähän ottanut siipeensä. Mutta näillä ohjeilla varmasti onnistuu uudella yrittämällä kunhan saan holkin vaan irti, kiitos vaan. Quote
Paavuli Posted July 15, 2016 Posted July 15, 2016 Stefaan kannattaa sutaista rasvaa, muuten kärähtääpi samantien ja alkaa vuotamaan.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.