Esa Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 Mikä mahtaisi olla sopiva asetelma / levyyhdistelmä 1.9 turbomoottoriin: Viimeksi oli Kennedy Stage 2 + nelilapainen sintterilevy. Se piti hyvin, mutta otti ehkä turhan napakasti kiinni. Menisikö asetelma jollain massalevyllä ? Quote Link to comment
peruskallio Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 (edited) Omassa on stage 3 ja joku halpa aircooledin massalevy, kun oli tuo edellä linkitetty malli loppu kun hätä oli suurin. Hyvin pitää ainakin tuon 270nm mitä oma motti tuottaa. Edit. Tämä on nyt käytössä http://aircooled.fi/tuote/135/kytkinlevy-200mm-jousittamaton Oli välissä joku "black magic" kopio, tärisi koko auto luistattaessa niin tautisesti että amalgaamit irtosi hampaista. Edited April 30, 2017 by peruskallio Quote Link to comment
Roope Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 Missä käytössä moottori on perus katuajelussa vai kiihdyttelyssä? Quote Link to comment
kari kittilä Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 Mulla on tuossa monsterimoottorissa katukäytössä stage3 asetelma ja Exide daikin levy ja on todella mukava käyttää ja pitävä. Quote Link to comment
Esa Posted April 30, 2017 Author Share Posted April 30, 2017 Missä käytössä moottori on perus katuajelussa vai kiihdyttelyssä? Kadulla on tarkoitus ajaa ja käydä radalla välillä kiihdyttämässä. Quote Link to comment
wp Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 Mikä mahtaisi olla sopiva asetelma / levyyhdistelmä 1.9 turbomoottoriin: Viimeksi oli Kennedy Stage 2 + nelilapainen sintterilevy. Se piti hyvin, mutta otti ehkä turhan napakasti kiinni. Menisikö asetelma jollain massalevyllä ? Paljonko on arvioitu vääntömomentti? RLR Black Magic- levylle löytyy säätöä varten arvot, testattu 300Nm moottorissa Quote Link to comment
mikan Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 Jos en väärin muista, niin mulla on 2000 lbs asetelma ja 4-lapanen sintteri turbomotin kanssa. Mun mielestä sillä on ihan ok ajella jopa pienessä ruuhkassa. Ainoastaan peruuttaminen hieman "kulmikasta". t. Mika Quote Link to comment
Esa Posted May 1, 2017 Author Share Posted May 1, 2017 Vääntömomenttia en pysty arvioimaan. Sintterilevy on tosiaan pitävä ja mun mielestä aivan sopivan mukava ajella kadulla. Kiihdyttäessä se nappaa todella rajusti kiinni. On sellainen olo, että vaihdelaatikko saattaisi kestää paremmin, jos kytkin ottaisi pehmeämmin kiinni. Quote Link to comment
Roope Posted May 1, 2017 Share Posted May 1, 2017 Mä varmaan koittaisin tuota wp:n mainitsemaa levyä ja pehmeksi shimmattuna kennedy 2:sta tai sitten jopa stage:1 asetelmaa, jotta saa levyn toimimaan oikein. Itsellä oli omassa turbo moottorissa kenedy 2 ja rlr black magic levy joka oli lentokentällä turhan tiukka, 60 jalkaset oli 1.6-1.7 sek luokkaa kun suti lähdöt. Quote Link to comment
Esa Posted May 1, 2017 Author Share Posted May 1, 2017 Ookoo. Pitääpä perehtyä aiheeseen black magic:in säätöihin liittyen. Quote Link to comment
Soukka Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Mul on 230nm ja kennedy stage 2 ja empi kush lock, hyvin toimii ainakin vielä. Quote Link to comment
Marko Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 (edited) Toiset sanoo että Black magic on liian painava ja toimii vaihdon hetkellä kuin vauhtipyörä omia kokemuksia ei tästä ole vaikka kyseinen levy hyllyssä onkin. Itellä oli 233nm ja Kennedy 3 Bugpak pro grip massalevy, kytkin oli turhan jäykkä mutta mitään ongelmia ei ollut koskaan, ja auto kyllä sai tennaria välillä ihan kiitettävästi. Edited May 14, 2017 by Marko Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.