Jump to content

Minnin Ploojekti päiväkirja, kun isot pojat ehdotti.. =D


Guest Angelbunny

Recommended Posts

Guest Angelbunny

Niinhän tuo on..

 

No tää alku vaihe menee vielä aikas hyvin ilman suurimpia kustannuksia, mutta kun tarvii alkaa maalauttaa tuota kuppelii, ni sit tarvis jo ollakkin fyffee. Ja ennen ku mulla alkaa työt, ni se pitäis olla jo maaleissa.

 

Sisusta on toinen mokoma, joka imee rahaa kuin synti.

Link to comment
  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Angelbunny

Tänään saatiin koppa pois ja talliin.. VIHDOINKIN!

 

Ny alkaa pohjan työstö, kuhan saa muutkin asiat järjestykseen.. =D

*kaikki rempallaan*

post-1431-13888358404645_thumb.jpg

Link to comment
Guest Angelbunny

Ja kuka sanoo aina vaan hiekkapuhalluksen neuvoksi pohjan putsaukseen.. =D

 

Nyt voin proudly present BILTEMA'S LAIKKA TERÄSHARJAN!!!

Tulee poijaat todella kaunista jälkeä ja vähällä vaivalla ja pienellä rahalla.

Ja sillä saa sen purkankin pois!

Eikä ole hiekkaa leviämässä joka paikkaan.

 

KÄTEVÄÄ!! =)

post-1431-13888358405752_thumb.jpg

Link to comment
Vaan ei lähellekään niin hyvä lopputulos.

 

Totta, ei sinnepäinkään. Halvalla ei tule hyvää,et saa tuollaisella laikalla ru

ostetta pois kokonaan joka taas myöhemmin kaduttaa.

 

Kyöstin kans sama mieltä,pari vuoden päästä auton pohja on saman näköinen kun se nyt ON...

Link to comment

Epäilen vahvasti myös tuon laikan käyttökelpoisuutta ko työhön. Itse olen myös erehtynyt ostamaan juuri tuollaisen. Sen kun laitaa kiinni pikkurälläkkään niin onhan varsinainen sähkövatkain. Matalamman mallisilla, joissa harjakset n. 45:n asteen kulmassa pääsee paljon hankalampiin paikkoihin käsiksi kuin tuolla möykyllä ja eivät ravista läheskään niin paljon rälläkkää.

Link to comment
Guest Mika Raussi
Laitan huomenna kuvaa, ni kyllä pojilla huuli loksahtaa lerpulle.. =DD

Luuletko ettei tommosia oo ennen kokeiltu taikka käytetty? Monia muitakin hiomavärkkejä on tullu käytettyä ihan työnkin puolesta, eikä hiekkapuhallusta ole voittanu vielä mikään.

Link to comment
Guest hörbie

tossa olis yks teräs harjalla hinkattu ihan hyvätuli mutta ikaa menee jos kaiken hinkka pois niinkun tein muut tunnrlia ne hinkannut koska en haluttut repi mattoja pois huom hieno vaihe kepukka ;)

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kova ruoste ei lähe harjalla mihinkään. Se vaan kiillottuu, eikä sitä enään näe. Sit voikin vedellä hyvillä mielin maalia pintaan kunnes parin vuoden päästä alkaa vituttamaan.

Link to comment

Älkää nyt pooijat masentako Enkelipupua noin. Vaikkakin on totta että tuommoinen laikka enemmänkin vain piilottaa noi pienet ruostealkiot.

 

Vähän kannustustakin kannattaa antaa. Rohkea rokan syö. Ja kyllä sen pohjan voi tuollakin saada siistiksi kunhan vai vetää alle oikean sorttista mömmöä jotta noi alkiot ei saa alkua...

Link to comment

Joo välillä ihmetyttää kun täällä on eräitä nimeltä mainitsemattomia jotka on aina sanomassa sitä viimestä totuutta asiasta, ketään nyt enemmän mainitsematta.

 

Antaa jokaisen tehdä tyylillään, ja yrittäkää ohjata oikeaan suuntaan. Onhan hiekkapuhalluskin erinomainen juttu mutta usein jää kertomatta se hiekka joka jää helposti joka koloon mätänemään ja jos ei sitä tiedä on tulos sama kuin tuollaisen laikan kanssa heiluessa parin vuoden päästä...eli ei hyvä.

Link to comment

Irto ruoste vain pois ja HYVÄÄ maalia päälle niin kestää varmasti. Pellin ruostuminen alkaa vasta kun se pääsee ilman kanssa tekemisiin ja sen voi estää oikeilla maaleilla. Kysy vaikka joltakin ammatti maalarilta ohjeita asiaan. Itsekin olen noin tehnyt mutta aikaa on 20v. ja en muista muutakuin että aineet oli Lesonalin ja Sikkensin tavaroita tarkat tyypit on pyyhkiytynyt pois kovalevyltä.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kaiken voi tehä vituiks. Voi jopa jättää hiekat putsaamatta pois.

 

Neekerin tukalla kannattaa sitten vetää ton teräsharjan jälkeen, niin voi saada jotain tolkkua hommaan.

Link to comment
Kova ruoste ei lähe harjalla mihinkään. Se vaan kiillottuu, eikä sitä enään näe.

 

Tässä sitä ollaan nyt vissiin niitä viimesen totuuden laukojia sitten mut musta olis vähän hölmöä olla kertomatta lähimmäiselle omista kokemuksistaan kun on aikanaan ite tehnyt päin helvettiä kun kukaan ei oo ollut neuvomassa.

 

Eli tuollainen laikka on ihan hyvä kevyen PINTARUOSTEEN poistoon mut jos on yhtään mennyt rokolle niin se vain kiillottaa ruosteen. Hyvältä näyttää mut on melkoinen aikapommi. Itse oman autoni kopan hioin "hyvin" just tollasella laikalla ja paperilla ja parin vuoden päästä oli ihan paskana kun ne rokot tuli läpi.

 

Voihan sen toki tehdä niin että jättää ruosteet sinne ja vetää kovan maalin päälle niin että kestää ehkä useammankin vuoden ennenkun alkaa pukkaa läpi. Henkilökohtaisesti en vaan oikein ymmärrä et miks pitäis jättää sinne muhimaan mitään kun kerran meinaa kirkkaalle pellille vetää. Itsekin olen korille antanut tekohengitystä vetämällä Hammeriteä ruosterokkojen päälle kun perusteellista remppaa ei ole vielä päässyt tekemään. Mulla perusteelliseen remppaan kuuluu ruosteen POISTAMINEN, ja nimenomaan hiekkapuhaltamalla. Nuo hyvätkin ruosteen pysäyttävät maalit nään relevantteina lähinnä silloin kun ongelmaa joudutaan lieventämään kun sen syytä ei päästä kokonaan poistamaan.

 

Hiekkapuhaltaminen ei oo mielestäni niin kallista että kannattaisi siinä pihistää kun kerran on jo noin pitkällä et koppa on irti ja massat pois. Itse maksoin pohjan puhalluksesta + maalauksesta (epoksi ja akryyli) 230 euroa, eikä ollut ees tuttu. Mut ihan miten vaan, sehän on kai niin et kun itelleen tekee niin on asiansa paras tuntija...Nää on ihan henkilökohtaisia päätöksiä, itse opin kerrasta.

Link to comment
Guest Angelbunny

Joops..

 

Nyt sitten pistin juuri rahaa haisemaan ainaskii 200e..

Ostin nimittäin KOKONAAN UUDET PELLIT. Ei tarvi puhaltaa, ei tarvi paikata.

Vanhoissa pelleissä on jo aika tilkkutäkkiä ja päätin hommata uuden karheet, mitkä voin sitten suojata kunnolla, että voi katastus mies hymyillä vielä 10 vuodenkin päästä.. =DD

 

*palo käpy*

Link to comment
Ei tarvi puhaltaa, ei tarvi paikata.

 

Jos ostit pelkästään lattiapellit niin et sillä taida puhaltamiselta välttyä, muun muassa runkotunnelin pohja, etukolmion pääty etuakselin takana ja tuliseinän alaosa polkimien takana on kyllä ehdottomasti puhallettavia paikkoja. En haluu manata mut kun ruuvaat etuakselin pois niin on hyvin mahdollista et sitä paikattavaa tai pahimmassa tapausessa vaihdettavaa voi sieltä löytyä vielä lisää. Mut toivotaan et selviät puhaltamisella. Niistä uusista pelleistä pitää sit muuten se musta varastomaali hioa ihan kokonaan pois, muuten uus maali ei siinä puolta vuotta pysy.

 

 

*palo käpy*

 

Niin käy joskus, tässä harrastuksessa jatkuvasti....

Link to comment
Guest Angelbunny

Hah.. On muuten runko kokonaisuudessaan hyvässä kunnossa. Katsoin päädynkin ja ei löydy rapeaa.. =D

 

Ny ollaan hiottu runkoa siistiksi, sitten hitsataan pellit kiinni, kuhan ensin hoidan peltien pohjan myrkyillä. Ja sitten runko ja peltien pääliset. Kyllä tulee hyvä. =)

 

Uskaltaa ajaakin sillä autolla, kun tietää ihan täysin mitä autolle on tehty.

Minua on ainakin pelottanu jonkun "autokorjaamon" jäljiltä, jos on ollu jostain vaativammasta asiasta kyse, että onkohan ne ny tehny sen kunnolla..

Link to comment

Vinkki: joillakin on ollut tapana pultata pohjapellit koriin kiinni, nostaa kori paikalleen, ja heppailla pohjapellit runkoon, näin ne saa helposti oikealle kohdalleen. Sulla tosin tais se kori muuttaa muualle, mutta kannattaa harkita sen kotiuttamista sovituksen ajaksi.

Link to comment
Vinkki: joillakin on ollut tapana pultata pohjapellit koriin kiinni, nostaa kori paikalleen, ja heppailla pohjapellit runkoon, näin ne saa helposti oikealle kohdalleen. Sulla tosin tais se kori muuttaa muualle, mutta kannattaa harkita sen kotiuttamista sovituksen ajaksi.

 

Just noin se tehdään.

Link to comment
Guest Hannu Mattila
Minua on ainakin pelottanu jonkun "autokorjaamon" jäljiltä, jos on ollu jostain vaativammasta asiasta kyse, että onkohan ne ny tehny sen kunnolla..

Kyllä jotkut tekee ihan kunnollakin.... ;)

Link to comment
Guest Angelbunny

Juu, onhan noita vaikka kuinka. Esim Yksi ad-autokorjaamo on mun suosikkini. Pojat tekee kaiken mahdollisen aina loppuun saakka, ja jos huomaavat jonkun todella pahan asian, ni soittavat minulle heti ja kysyvät korjauksesta. Ja kaiken lisäksi jätkät tekee nopiaa työtä, eikä maksa paljoa. Kiittelin niitä kyllä, kun omistin opelin ja huollatin sen aina säännöllisesti. Oli nääs yli puolet halvempi kuin opelin oma huolto.

 

=)

Link to comment
Guest Angelbunny

Itseasiassa, Opelissa ei ikinä ollu mitään "isoa" vikaa, kerran startti laukes.

Katsastin sen tuossa ennen kuin myin sen ja katsastus setäkin yritti löytämällä löytää vikoja siitä, eikä mitään. Sit sen piti huomauttaa koiran karvoista edes takapenkillä.. =DD

 

Olihan tuo jo 8 vuotta vanha autokin, tykkäsin kyl pirusti siitä ja sil oli hyvä ajaa. Mutta sitten halusin kuplan ja myin sen. Nää on näitä naisten juttuja.. =DD Kun mie haluan jotain, ni se on saatava. *wirn*

 

Mut parhain auto mitä minulla on on ollut, ni oli 127, aito "ratakiree".

Myin sen tuttavalleni ja vieläkin se huristelee sillä..ja kaikki kunnossa..

Link to comment
Guest Angelbunny

Hö..

 

Voihan perse mikä keli taas tänään.. Plojekti kusee.. =(

No tuli nosteltua taas koppaa tänään, pois käräperryn piält.

 

*huoh*

Link to comment
Guest Angelbunny

Heh.. Tulipahan löydettyä tuon tien toispuoleisen "kupla" naapurin nickikin täältä.. Outoa, kun se ei oo vieläkään ajossa. Talvella mun sydän itki, kun näin raukkaparan kökkivän ulkona parkkipaikalla..

 

*tylsää*

Link to comment
Guest Angelbunny

Hip hei..!

 

Nyt on runko hiottu puhtaaksi, käsitelty myrkyillä ja juuri heitin ruosteen estomaalit pintaan. Ei tullu käsineitä vaan käteen kun ruiskulla söhin, ni nyt kirvelee käsiä tuo prkleen maali vaikka pesin. =(

Link to comment
Guest Angelbunny

Onkos tää ny ihan oikeanlainen jarrun palautusjousi, vai onko siitä kadonnu palanen..?

Venyneeltä se ainakin tuntuu..ja näyttää..

post-1431-13888358415387_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...