Urbantoy Posted August 8, 2017 Posted August 8, 2017 (edited) Kyllä kait uunokin jo tajuaa pikkuhiljaa että se Pellin poijan mainitsema (vai pitäskö sanoa jo sitä mainitsemista saarnaksi) vararengas pitänee ottaa jatkossa mukaan.. Useampi pitkä retki suoritettu ilman kyseistä ylimääräistä ratasta.. mm. pari kertaa Eurotour, Norkappretkeily jne.. Pari läheltä pitää tilannetta ollut reissussa mm 2015 Pat´s Performancella oikea taka ratas tyhjä, turska Magne pelasti silloin ku raijattin Fuchs rattaan kera huoltoon ja kylmä hiki otsalta katos.. No lähempänäkin sattuu.. tänään Viitasaari-Kenpele välillä Walaan perse rupes kiemurtelemaan siihen maalliin että mietin että mikä vittu nyt, kiimaako se tuli ku keinuttaa noin.. No lotinasta päätellen sivvuun ja ylläriylläri ratas tyhjähän se oli.. no ei muutakuin vaihtoa miettimään.. Mitä vaihtamaan ja millä.. Ei vararatasta eikä tunkkia.. mitäpä sitä renkaalla ku ei tunkkia tai toisinpäin mitäpä sitä tunkilla ku ei ole ratasta.. Taas joutuu toteamaan että tyhmästä päästä kyllä kärsii koko roppa.. Onneks oli jokunen palkki puhelimessa, ei muutakuin soitto hinurille ja homma hoitui.. Lavalla kotiin.. Mukava kyyti ku laatikko bisseä on koipien välissä.. Ja kerrankin vakuutuksesta jotain hyötyä.. Mutta kait tästä on jotain opiksi otettava, kunhan keksis mihin sen vararattaan laittas.. Niin joo, Pellin poijan mukkaan kannattas ottaa vararatas mukkaan ku SCC:hen lähetään.. no ei kait ku uudet takarattaat on paikallaan :-) Edited August 8, 2017 by Urbantoy 5 Quote
Etelän Hetelmä Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 Viikon päästä lähtö SCC:hen... Onko silloin vararengas mukana sekä Valkovalaaseen että peräkärryyn? Quote
Kemin Karavaanari Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 (edited) Jos ei oo sisäkumeja niin paikkasarja ja 12v pikkukompurakin on ihan hyvä retkivarustus autoon eikä juuri vie tilaa. Paikkaus onnistuu pääsääntöisesti rengas paikallaan eli ihan hyvä homma esim. autoihin joissa on edessä ja takana eri profiililla olevat renkaat eikä viitsi monta vararengasta kuljetella mukana. http://www.motonet.fi/fi/tuote/451332/Tubeless-renkaan-paikkaussarja Edited August 9, 2017 by Kemin Karavaanari 4 Quote
boxer Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 Noita kamelinpaskoja on tullut käytännössä testattua ja monet 1000 kilometrit toimi vallan mainiosti... juu ja menee vaikk povariin jos auto muuten jo täynnä ;) Quote
Etelän Hetelmä Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 Tällaisessa pallokeulassa vararenkaan ilmeisin paikka on nokalla, mutta Urbantoyn mielestä sellainen pilaa varhaispallokeulan hienot linjat. Saas nähdä onko SCC:n reissullakaan vararenkaita mukana... 1 Quote
Urbantoy Posted August 9, 2017 Author Posted August 9, 2017 (edited) Eläpä Tuomo hättäile.. Vararengasprojekti etenee, Joko Possun alumiini spacesaver semmosenaan tai sitten kumi veks ja tilalle 145nen.. Pitää vain ekaks mallata miten eteen istuu jos mahdollisesti sitä joutuu käyttämään. Ja tänään pränikät 195/65 15-tuumaset löysi taakse paikkansa uusilla sisäkortsuilla ku 901-sarjan Vuchs:issa pitää ne olla.. Eli taitaa olla turhaa raijata sitä vararengasta mukana :-) Eihän salamakaan iske kahta kertaa samaan paikkaan. Edited August 9, 2017 by Urbantoy 3 Quote
Geronimo Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 Älä UB lähe sinne, tuu Nallikarriin!Mulla o mukana sikahieno 12v siniaalto kompura ja 12V Jump-Starter jolla käynnistyy yli 2l moottorit eikä koko oo ku jotain 20x10x3 cm.Testatusti lähti meikän paksu käyntiin ku oli valot unohtunu työpäiväksi päälle. Quote
Jorrma Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 Onhan näissä tehtaalla vararenkaalle paikka tehty, eikös sitä voi käyttää? Quote
Urbantoy Posted August 9, 2017 Author Posted August 9, 2017 On siellä Jorma mutta se on otettu muuhun käyttöön.. Ja toisekseen se alkuperäinen paikka vie tämmöseltä levottomasti nukkuvalta henkilöltä tilaa pois pyörimiseltä.. Myös mahdollisen morsmaikin kanssa mahtuu paremmin ku rengasta ei ole :-) Quote
JM Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Mitenkä on näitten nykyisten renkaiden kanssa, hierooko nää miten nopeasti sisäkumin puhki? Quote
Guest Toheltaja Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Toi spacesaver on kuorma-autokokoa täytettynä... Quote
Kemin Karavaanari Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Mitenkä on näitten nykyisten renkaiden kanssa, hierooko nää miten nopeasti sisäkumin puhki? 145/65 oli ainakin mulla huono koko, söi kuplan keulassa sisäkumeja ku näkkäriä. Quote
mmm5mMattiH Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Mulla on 165/55 ja ei mitään ongelmia. Sisugummeilla on menty nyt 15 000km. Quote
x-pj Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Jos on sisäkumit, niin sitten kannattaa olla se varapyörä mukana. Puhkeamisriski kasvaa eikä pysty tienvarressa paikkaamaan. Quote
XTeme Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Mulla 5.6x15 ollut vuodesta 199x sisäkumeilla. Pari vuotta aika tuli valkokyljet uusittua, mutta ei sisäkumeja, kun oli ihan ok kunnossa. Miksi kumit hieroo sisäkumit? Paine liian alhainen vai sisäkumi väärän kokoinen? Quote
x-pj Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Mulla 5.6x15 ollut vuodesta 199x sisäkumeilla. Pari vuotta aika tuli valkokyljet uusittua, mutta ei sisäkumeja, kun oli ihan ok kunnossa. Miksi kumit hieroo sisäkumit? Paine liian alhainen vai sisäkumi väärän kokoinen? Ei ne hiero. jos rengas on tarkoitettu sisäkumeille. Tubeless-rengasta ei ole, joten sen sisäpinta on karkea. Quote
mmm5mMattiH Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Kyllä mulla on kestänyt ihan tubelesskumin kanssa. Quote
Kemin Karavaanari Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Kajjaanin Matilla on täyskorkeat renkaat niin sisäkumit kestää. Vähänkään matalaprofiiliset renkaat ahistaa sisäkumia ihan eri lailla jos on täyskokoset sisäkumit. Quote
pihlis Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Urbaanilla otsalohko tyhjää täysi siellä Maitovalaan katolla, laita varamunkki, koiranpaskasetti sunmuut paikkaustarpeet sinne. Ja köijääthän sää sitä naurettavanpikkiriikkistä maitokärriäkin perässäs, laita sinne jos ei onttoon otsalohkoon mahlu. Ja se morsmaikki juttu, no joo... 1 Quote
Etelän Hetelmä Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Pihliksellä se on taito pistää asiat halki, poikki ja pinoon... Quote
x-pj Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Kyllä mulla on kestänyt ihan tubelesskumin kanssa. Mulla taas on aina kestänyt tubeles-kumit normivanteilla ilman ongelmia. Quote
Urbantoy Posted August 11, 2017 Author Posted August 11, 2017 Pihlis on lähin morsmaikki mitä Euroopassa o volsumöötteeswä päässy lähelle.. silloinki tuli pakit.. no ei hirmu kippuraan vetäny, python oli jo mutkalla valaan alla Off topic.. ei mahu tyhjään tiläa se rataS katolla Quote
Tanhis Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 145/65 oli ainakin mulla huono koko, söi kuplan keulassa sisäkumeja ku näkkäriä. Mulle laitettiin 14" sisäkumit ja ei ole ainakaan vielä muutaman tonnin kokemuksella mitään ongelmia. Ekalla asennuskerralla laitettiin 15" sisäkumi ja kun otettiin pois niin siellä oli aikapahan näköset taitokset joissa sisäkumi oli mennyt kaksinkerroin. 1 Quote
Dennis Posted August 18, 2017 Posted August 18, 2017 (edited) Kyllä 901... fuchs on tubeless vanne vaikka siinä ei ole sitä "turvaolkaa" vanteessa, ei alkupään 911 porsche ole sisärenkailla tullut uutena Turvaolka tuli vasta "flat six" vanteeseen vuonna -71 Ei kannata käyttää turhaan sisäkumeja nykyrenkailla kun siitä on enemmän haittaa kun hyötyä Edited August 18, 2017 by Dennis 1 Quote
Urbantoy Posted August 23, 2017 Author Posted August 23, 2017 Oho, ompa hyvä tietää.. mulle annettu sitten rengasliikkeessä väärää tietoa.. Jatkosssa ku seuraava kortsu menee puhki, heitetään uudet kumit ilman kortsuja. Nyt vararatas ongelma ratkaistu "raahable" versiolla eli tungetaan minne mahtuu ja parkissa ulos katoksen jalaks tai auton alle rojujen päältä. Eli nyt on väliaikaista ajoa varten 145 kumi 5.5 tuuman rattaalla.. Spacesaver kummi oli kyllä vitun tiukassa ottaa pois mutta onneks turus oli rengasmiehella hauista että sai väännettyä sen ulos ja uuden tilalle. Quote
Dennis Posted August 25, 2017 Posted August 25, 2017 Harva tietää/muistaa enää tänäpäivänä että oli tuollaisia tubeless vanteita ilman turvaolkaa vaan luulee ne tube type vanteiksi, -60 luvun vanteet on usein sellaiset Rengasliike on myös valittanut minulle kun on joutunut Space Saver hommiin ;) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.