Racing Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Minkäkokoisella terällä ootte porannut uudet reiät tukivarsille pallonivel akseliin? Yksi pakka saatu jo tärveltyä harjoituskappaleeksi 1 Quote Link to comment
Kotten Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Ei se poraamalla onnistu. Paineilmasnurralla ja kovametalliterällä olen niitä itse tehnyt. 1 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Normi terällä ja käsiporakoneella tein itselle. Tuolla eka sivulla juttua. Yhden lukituspultin keskelle ohjurireikä, tukivarsi paikoilleen, porata lattaan lähtö, tukivarsi irti ja kääntää väärinpäin jotta pitää lattaa nipussa ja poraa kolot. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/26084-karmann-ghia-´61/ Quote Link to comment
Racing Posted August 11, 2017 Author Share Posted August 11, 2017 Tuo onki helpompaa tappikeulas ku varret saa tukivarsista läpi. Millään ei huvittaisi kasata kaikki ja alkaa porailla akseliin päin on kaikki osat viimeisen päälle työllä ja tuskalla maalattu Quote Link to comment
Racing Posted August 11, 2017 Author Share Posted August 11, 2017 Paineilma vinku ja kovametalliterä kyllä löytyy pitää varmaan sillä kokeilla. Kuinka tarkka toleranssi on noilla reikien kohdalla sivusuunnassa ennenkö vaikuttaa mihinkään. Uskoisin 1.5mm tarkkuus riittävän. Quote Link to comment
APO Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Kannattaa ensin kuitenkin porata esim. pienellä terällä alkureikä, isommalla terällä sen mitä menee ja loput vinkulla. Näin tein itse. Oikean kokoinen isompi terä ei mullakaan kyllä purrut yhtään vaikka pylväskone, ja vinkullakin taitaa olla aika työläs ilman alkureikää. Quote Link to comment
x-pj Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Minä lovesin latta kerrallaan rälläkällä. Ensin katkaisin ja sitten niitä pätkiä mallina käyttäen uudet vastaavat kolot samalle etäisyydelle latan päästä. Vingulla olis voinu vielä siistiä reikää, mutta on tukivarret pysynyt noinkin. Quote Link to comment
Essi Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Minä lovesin latta kerrallaan rälläkällä. Ensin katkaisin ja sitten niitä pätkiä mallina käyttäen uudet vastaavat kolot samalle etäisyydelle latan päästä. Vingulla olis voinu vielä siistiä reikää, mutta on tukivarret pysynyt noinkin. Mä vingutin joskus juurikin noin. Yksi latta kerrallaan välillä orkkikseen verraten ja hyvät tuli. Quote Link to comment
Racing Posted August 11, 2017 Author Share Posted August 11, 2017 Noniin hyviä vinkkejä tulee Quote Link to comment
wp Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Wurthin hyllystä pienempi ja isompi uusi titaaninitridi- pinnoitettu HSS terä ja pylväskoneella kolo ihan mitattuun kohtaan. Olin itsekin vähän ihmeissäni, ei nyt jousiteräkseen pitäisi tulla liioin koloa noilla vehkeillä. Tosin liki 90mm kavennus paikkoihin, Lieneekö vaikuttanut asiaan? Quote Link to comment
Anpu Posted August 12, 2017 Share Posted August 12, 2017 Ihan kunnon kobolttiterät käyttöön nm:ei niillä kullitelluilla "titaaniterillä" mitään tee Quote Link to comment
Racing Posted August 17, 2017 Author Share Posted August 17, 2017 Kymmenkunta terää tylsäksi ja alan liikkeestä kobolttiterä eikä onnistunut sen paremmin. Työpaikan wurth hyllystä kunnon normi mustat terät ja akkukoneella reiät muutamalla erikokoisella terällä niinku muoviin olis menny.. Ja loput vingulla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.