Teevee Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Haulla hain aiheesta kaikkea, mut kysynpä silti, et minkälaiset jarrut menis suhtpienellä vaivalla kuplaan.. Noissa Saksan autolehdissä on kuplissa näkyny Possun jarruja sun muita..fittaako semmoset helposti? Kellään kokemusta? Tavoitteena olis saada tehokkaat levyt eteen.. Talbotin jarrusatulatkin vissiin menee heittämällä kuplaan, mut... Vielä tehokkaampia, saako jostain? Quote Link to comment
Ketsa Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 http://www.classiccamber.com/ bolt-on possujarrua. Quote Link to comment
Guest Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 kaikki possun jarrut menee oikeestaan melko samanlaisella työllä ihan hiilikuitujarruihin asti. eli kiinnikkeet satulalle täytyy tehdä aina itse ja pähkäillä mitä levy+satulakombinaatiota tahtoo käyttää. mulla on ylimääräisenä tuollaiset Ketsan linkissäkin näkyneet 944-alumiiniset etunavat. jos haluat käyttää takana 951-alumiinitukivarsia niin sellaisiin löytyy myös takanavat. 928GTS:n takasatulat löytyy kanssa. Ne on mallia pikkubrembo, vaikkei ne mitenkään kauhean pienet ole.....no riippuu toki mihin vertaa.. ;) Toimii ihan riittävän hyvin myös kuplassa edessä, kuitenkin 928 painaa yli 1500kg ja painojakautuma on lähes fiftififti. Kiinnityspisteiden väli muistaakseni 94mm. Palat löytyy motonetista oliko noin 20euroa / satula. eli tällaiset: http://www.kolumbus.fi/tommi.nylund/spl ... lipers.jpg tai jos tahtoo mennä enempi överiksi niin olis myös tällaiset monoblokit (4x 40mm männät, ellen väärin muista): http://www.kolumbus.fi/tommi.nylund/spl ... blokkk.jpg näiden välillä hinta tuplaantuu suunnilleen tuplaantuu noin 300eurosta ylöspäin. monoblokkien kanssa käypänen levy (myös kuvassa, mutta muutettuna alconin pulttikeskiölle) löytyy vaikkapa motonetista E430 mersusta hintaan 50-60euroa / kipale. kokoa 316/28mm. etunavat saat käymään CB Performancen olka-akseleihin joko tekemällä napoihin holkit laakeripesiin joilla saat kuplan pienemmät etulaakerit sopimaan tai vastaavasti tekemällä lämpösovitteella kiinnitetyt holkit akseliin jotta voit käyttää 944:n isompireikäisiä laakereita. jos autosi on möhkö niin siihen löytyy sitten 944:n olka-akselit myös perssonikeulaan johon em. navat käy suoraan.[/url] Quote Link to comment
Teevee Posted June 6, 2006 Author Share Posted June 6, 2006 Ni mites muuten toi Talbotin satula-juttu... Pitääkö paikkansa et passaa suoraan kuplan levyille? Quote Link to comment
-tipi- Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/875-talbotin-jarrusatulat-etulevyille/ Quote Link to comment
pipo_esa Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Mitäs muita vaihtoehtoja on kuplan etusatulaksi? Taakse tulee avensiksen satulat 38mm männillä ja pääsylkky on IV golfista. Nyt vaihtoehtoina on noita golfin satuloita, Audi s2 satulat jne Onkos jotain nyrkkisääntöä tollaisen takamoottorisen etusatuloiden koosta, verrattuna takasatuloihin? Levyksi tulee 288x25 audin levy Quote Link to comment
hanski. Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 oisko joku halukas rakentamaan pulttaa-kiinni jarrut esim porchen kamoista kuplaan? Quote Link to comment
Guest Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 mitä porSchen komponentteja tulisi käyttää? Quote Link to comment
hanski. Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 privaa tulee.. Quote Link to comment
jusu Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 1. Onko kellään mitää hyvää paikkaa esim. saksan maalla josta vois kysellä porschen jarru palikkaa?? 2. Mitkäs muut Porschen jarrut käy kuplaan helposti kuin <-85 944, mites 911 palikat menee?? Quote Link to comment
Guest Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 no 924:n menee vielä helpommin, mutta niiden vaihtamiselle on tuskin perusteita. 911:n etujarruissa lienee sama työ kuin 1-sarjan 944:ssä, takapäästä ei tietoa, mutta olisin siinä uskossa että vaatiin jonniin verran soveltamista...? muut jarrut vaatii suurempaa soveltamista, mutta mahdotonta ei ole mikään! multa saat nuo harmaat monoblokit 650eurolla ja mukaan 316x28mm levyt joihin soviteltu Alconin irtokeskiöt, joissa 944:n etunapaan kiinnittämiseksi sorvattu keskireikä ja 5x135 8mm reikäpiiri. 1 sarja uusia paloja + 1 sarja hyvin vähän käytettyjä. satuloiden kiinnitys tapahtuu perinteisellä 130mm aksiaalisella reikäjaolla 12mm pultein. Quote Link to comment
jusu Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Nyt on ainakin jokinlaiset jarrupalikat tulossa...944 mut en tiedä minkälaisella konella kyseinen kulkine oli varustettu, pitäs tulla huomenna tai viim perjantaina. navat, levyt ja satulat joka nurkkaan. Pitää sit kattoa mitä tekee jos on vaan jonku 2 ltr "pikkujarrut" tekis kyllä kovasti sitte vaihtaa satulat vähä suurempii esim 944 turbon. Quote Link to comment
Guest Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 944 on aina vähintään 2,5 litrainen ja tavisjarrut on aina samat. osta multa noi monoblokit eteen niin ei tartte enää sit pähkäillä. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Samaa mieltä. Vapaasti hengittävän 944 jarrut riittää kyllä aivan varmasti kuplaan. Niissä on isommat ja jäähdytetyt levyt joka nurkassa verrattuna mm. pikku 924:siin.. Quote Link to comment
jusu Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Juu en kyllä yhtään epäilekkään etteikö 944 vakio satulat piisaisi, mun käytössä varmaan vakio kuplan rumpujarrutkin menis...mut ainahan se on vähä KOMIAMPAA ku on suurta ja mahtavaa, varsinkin näin pohjanmaalla ku pitää olla aina vähä hianompaa ja suurempaa ku naapurilla. Ja kyllähän se jarrutus tehokin on hieno kokea ku on noin kevyt auto ja ylitehokkaat jarrut eikä renkaatkaan varmaan heti mee lukkoon ku niissäkin on kokoa ja pitoa. Quote Link to comment
Ketsa Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 ...mut ainahan se on vähä KOMIAMPAA ku on suurta ja mahtavaa, varsinkin näin pohjanmaalla ku pitää olla aina vähä hianompaa ja suurempaa ku naapurilla. Pohjanmaalla possu- jarru rintamalla on ajanhukkaa lähteä haastamaan MikkoK:ta :-) Quote Link to comment
Guest Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 juu....ei kannata edes lähteä kokeilemaan. :) tampereen seudullakin vähän niin ja näin..... Quote Link to comment
mikan Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Ylikokoiset ja painavat jarrut on varmaan tosi fiksu juttu ajo-ominaisuuksien kannalta. Jousittamaton massa ei ole tavoiteltava asia. Johan tuollaisten isojen laikkojen kiihdyttäminenkin vie heposia. :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 ainakin mie huomasin ku laitoin tohon 914:sta 996 tuppelturbon jarrut etteen ja taakke, ei sitä saatana yksin työntele ees betonilattialla ku on 225 kumit alla... sen verran o "lepokitkaa" Quote Link to comment
jusu Posted September 29, 2006 Share Posted September 29, 2006 Juu kyllähän se varmasti on turha mikon kans ruveta kilpasille, mut onneks se ei aivan naapurissa asukkaan. Kyllähä toi paino asia on tiedossa ollu, eikä mulla tarkoituksena oo mitää 6-mäntäisiä möhkäjä pistää... eihän tota vehjettä saisi enää liikkeellekkää, nii ei olis jarruillkaan tarvetta :) [/img] Quote Link to comment
make76 Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 Kuinka hyvin pärjää kuplan vakio levyillä ja rummuilla? Olisi ajatuksena laittaa vakio osat uusina.. Tosin vaihtaa jako 4*100:n kun levyjä ja rumpuja saa suoraan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.