DOODAH Posted November 28, 2017 Share Posted November 28, 2017 Imunosto 11,3 pako 10,3 Mikähän nokka? Asteet mittaamatta, mutta olisko noilla vinkkiä antaa Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 20, 2017 Share Posted December 20, 2017 (edited) Seuraava nokka arvaukseen: Asteet samat kuin vakio nokassa. Nostoa 1.3mm enemmän. Ja bonuksena väärinpäin pyörivästä moottorista. Katso kuva. Vasemmalla c35 ja oikealla tää esimerkkini.... Edit. Kuva könöllään. Sorry Rattaallinen on c35 Ilman taas tää vääränkätinen Edited December 20, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
spege Posted December 21, 2017 Share Posted December 21, 2017 Missä käytössä koneen tarvii käydä vastapäivään? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 22, 2017 Share Posted December 22, 2017 Muistikuvan mukaan ne mitä oon nähny ni on ollu vakiopyörimissuunnalla. Toki voi sovelluksia olla Quote Link to comment
kerkko Posted December 22, 2017 Share Posted December 22, 2017 Lentomoottori pyörii yleensä vastapäivään, lentokoneen edestä katsottuna. Eli mekaanikko pyörittää potkuria vastapäivään heittäessään moottorin käyntiin. Poikkeuksiakin on. Eikös Chevrolet Corvairin moottori pyörinyt eri suuntaan kuin Kuplan? Miksiköhän. K. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 22, 2017 Share Posted December 22, 2017 (edited) Tuo on helikopterin moottorista. Mielenkiintoinen sekasikiö; Vesijäähdytys kannet + sylinterit uivat kuten WBX. Akseli pystyssä. Runkolaakerit typ-1, kiertokangen laakerit taas porsse. Nokka laakereineen typ-1 (mutta väärän kätinen) Kampi kupla mitotuksella, iskua 82mm. Mutta ei vauhtipyörää, Vauhtiksen tilalla kartio. Kangissa hela tuumanen, kun mäntäkin on tuumanen. Kokoa 4" (101,6mm). Joten koko iskutilavuus olisi vaatimaton 2659ccm Venttiili koko hervoton kansissa. Kanavat samaa kokoluokkaa kuin WBX. Eli ilma liikkuu tarvittaessa =) Kammen vaihdolla (typ-1 82mm + possun kk kauloilla) ja minimaalisella piperyksellä tästä tulee kadulle hyvä mosa. Kuutiot 2,6-2,8 litraa ja WBX'n näkönen. Esim Tölkkiin nappi moottori. Suurin ongelma tuo pyörintäsuunnan vaihto ja sitäkautta ö-pumpun kanssa tarvittava kikkailu. Se tässä harmittaa etten tätä konetta ostanu kun oli kaupan joku 6-12kk sitten. Vaikutti sillon liian eksoottiselta, mutta kaverini tutkimuksien jälkeen olikin kakun-pala sovittaa kadulle :) Edit. Tiedot tarkennettu Edit-2 Kuplan 86 kampi Chevy kauloilla + 5.7" veivit + USA 4,02" männät = Kuutiot sillon jo +2800ccm =) Pyörimissuunta nokan vaihdolla, esim W-125 + kunnolliset nostajat. Ö-puolelle jo sumppu rojut varattu Edited January 8, 2018 by P_Valtonen Quote Link to comment
mikko k Posted December 22, 2017 Share Posted December 22, 2017 Kuvat olis kivoja... ;-) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 22, 2017 Share Posted December 22, 2017 (edited) Ei tuossa selfie tikussa (oma oikea käsi) oikein riitä pituus, kun matkaa osille n.170km =) Edited December 22, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Helikopteri vai gyrokopteri? Aikanaan yhden gyron koneen kanssa puuhailin tässä Hausjärven seudulla, sekin pyöri ihan normaalisti. Nikasil pytyt ja 912 porsaan veiveillä, limbachin vastapainoakseli yms. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 (edited) Helikopteri Rotorway Exec ja tää mosa on tyypiltään RI 162F. Tehot 162hp ahdettuna. Mallisarjan tehokkain kone ollut. Tuolla muita saman koneen eri kehitelmiä Tässä vastaavan bokserin kuvia, kun remontoivat laitetta. Jotakin koneen potenttiaalista kertoo se että alkusarjan 100hp version teho ilmoitettu 3000rpm kohdalla. Tähän 2000rpm lisää + ahdin ja hyvä tulee? Kohta leviävästä vesi-pöhö-taudista johtuen, jätän tästä mottorista keskustelut tällä foorumilla tähän :) Edited December 26, 2017 by P_Valtonen 2 Quote Link to comment
ARTO Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Helikopteri Scorpion 133, ja tää mosa RW133. Käytössä myös muissa ilmailu laitteissa. Tässä kuvia moottorista kun remontoivat sitä. Kohta leviävästä vesi-pöhö-taudista johtuen, jätän tästä mottorista keskustelut tällä foorumilla tähän :) Perinteinen tasavääntöinen lentsikkakone. Tuon kun tekee kiertämään ja antamaan tehoa about 7000r/min, ei oo enää halpaa lystiä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.