Jump to content

nokka josta merkinnät hiottu


Recommended Posts

Posted

Imunosto 11,3

pako 10,3

 

Mikähän nokka? Asteet mittaamatta, mutta olisko noilla vinkkiä antaa

  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Seuraava nokka arvaukseen:

 

Asteet samat kuin vakio nokassa.

Nostoa 1.3mm enemmän.

Ja bonuksena väärinpäin pyörivästä moottorista. Katso kuva. Vasemmalla c35 ja oikealla tää esimerkkini....

 

Edit. Kuva könöllään. Sorry

Rattaallinen on c35

Ilman taas tää vääränkätinen

post-37-0-37168600-1513800408_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
Guest Toheltaja
Posted

Muistikuvan mukaan ne mitä oon nähny ni on ollu vakiopyörimissuunnalla. Toki voi sovelluksia olla

Posted

Lentomoottori pyörii yleensä vastapäivään, lentokoneen edestä katsottuna. Eli mekaanikko pyörittää potkuria vastapäivään heittäessään moottorin käyntiin. Poikkeuksiakin on. Eikös Chevrolet Corvairin moottori pyörinyt eri suuntaan kuin Kuplan? Miksiköhän.

 

K.

Posted (edited)

Tuo on helikopterin moottorista. Mielenkiintoinen sekasikiö;  

Vesijäähdytys kannet + sylinterit uivat kuten WBX. Akseli pystyssä.

Runkolaakerit typ-1, kiertokangen laakerit taas porsse. Nokka laakereineen typ-1 (mutta väärän kätinen) 

Kampi kupla mitotuksella, iskua 82mm. Mutta ei vauhtipyörää, Vauhtiksen tilalla kartio.

Kangissa hela tuumanen, kun mäntäkin on tuumanen. Kokoa 4" (101,6mm). Joten koko iskutilavuus olisi vaatimaton 2659ccm

Venttiili koko hervoton kansissa. Kanavat samaa kokoluokkaa kuin WBX. Eli ilma liikkuu tarvittaessa =)

 

Kammen vaihdolla (typ-1 82mm + possun kk kauloilla) ja minimaalisella piperyksellä tästä tulee kadulle hyvä mosa. Kuutiot 2,6-2,8 litraa ja WBX'n näkönen. Esim Tölkkiin nappi moottori. Suurin ongelma tuo pyörintäsuunnan vaihto ja sitäkautta ö-pumpun kanssa tarvittava kikkailu. Se tässä harmittaa etten tätä konetta ostanu kun oli kaupan joku 6-12kk sitten. Vaikutti sillon liian eksoottiselta, mutta kaverini tutkimuksien jälkeen olikin kakun-pala sovittaa kadulle :) 

 

Edit. 

Tiedot tarkennettu

 

Edit-2

Kuplan 86 kampi Chevy kauloilla + 5.7" veivit + USA 4,02" männät = Kuutiot sillon jo +2800ccm =)

Pyörimissuunta nokan vaihdolla, esim W-125 + kunnolliset nostajat. Ö-puolelle jo sumppu rojut varattu

Edited by P_Valtonen
Guest Toheltaja
Posted

Helikopteri vai gyrokopteri? Aikanaan yhden gyron koneen kanssa puuhailin tässä Hausjärven seudulla, sekin pyöri ihan normaalisti. Nikasil pytyt ja 912 porsaan veiveillä, limbachin vastapainoakseli yms.

Posted (edited)

Helikopteri Rotorway Exec ja tää mosa on tyypiltään RI 162F. 

Tehot 162hp ahdettuna. Mallisarjan tehokkain kone ollut. Tuolla muita saman koneen eri kehitelmiä

Tässä vastaavan bokserin kuvia, kun remontoivat laitetta. 

Jotakin koneen potenttiaalista kertoo se että alkusarjan 100hp version teho ilmoitettu 3000rpm kohdalla. Tähän 2000rpm lisää + ahdin ja hyvä tulee? 

 

Kohta leviävästä vesi-pöhö-taudista johtuen, jätän tästä mottorista keskustelut tällä foorumilla tähän :)

Edited by P_Valtonen
  • Like 2
Posted

Helikopteri Scorpion 133, ja tää mosa RW133. Käytössä myös muissa ilmailu laitteissa.

Tässä kuvia moottorista kun remontoivat sitä.

Kohta leviävästä vesi-pöhö-taudista johtuen, jätän tästä mottorista keskustelut tällä foorumilla tähän :)

Perinteinen tasavääntöinen lentsikkakone. Tuon kun tekee kiertämään ja antamaan tehoa about 7000r/min, ei oo enää halpaa lystiä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...