Jump to content

Mitä liian pieni puristusshde tekee?


Recommended Posts

Posted (edited)

Käsittelyssä moottori josta niukalti tietoa. Omistuksessani ollut kauan, mutta en ole siihen kansia syvemmälle perehtynyt. Nokka varmaan joku kireämpi, kun ei vakiotönärit sovi (liian lyhyet). Keinut näyttää päällepäin vakioilta. Isku kuitenkin vakio. Iskutilavuus on sen vähän vajaa (vai vähän yli 1.7l)

Kannet olleet joskus irti, halki molemmat. Palotilat jäi mittaamatta prkl.

 

Ongelmana on, että tykkää käydä kolmella ja tyhjäkäyntiä tosi huonosti. Kolme eri kaasutinta ollut kiinni, vaaka keskidellorto 32 sisäkurkuilla, 34 pict-3 ja nyt viimeisimpänä 30 pict-1. Kaikilla sama laulu. Kahdella ekalla ajettu parina kesänä, lämpimänä käynyt tyhjää juuri ja juuri, kylmänä ei yhtään, (pict-3 kävi niin kauan kun ryyppy aukesi, sitten seuraavan kerran kun kone oikeasti lämpeni)

Virranjakaja 009, ennakon säätö toimii hyvin. Joskus kokeilin lainassa ollutta 123 jakajaa. Ei vaikutusta.

 

Käy ok jos ”tyhjäkäynti” luokkaa 1500 kierrosta, alle sen sammuu heti tai hetkenpäästä. Strobo alkaa myös pätkimään tuhannen kierroksen kieppeillä. Veikkaan lampun ominaisuudeksi, en keksi miksi kipinä katoaisi. Pakoputkena on sellainen myyräntappaja, aina sen alla musta donitsin kuva, eli suoraan putken alla pudasta, mutta sitten pikimusta rengas ympärillä. Ei syö öljyä ja päittäistä ei ole.

 

Voiko puristus vaikuttaa? En haluaisi kaivaa konetta esiin ja todeta että hyvä puristus löytyy. Paljonhan baareina pitäisi olla? Sen voisi katsoa paikallaan.

Kaikki perusjutut ennakot, venttiilivälykset, kärkiväli, tulpat ja johdot jne. Ovat kunnossa ja vaihdettu. Imuvuotoakaan Useasta yrityksestä huolimatta löydä.

Edited by peruskallio
Posted

Venttiilit läppäsin kun viimeksi tämän kanssa jaksoin painia. Silloin tein niistä ajan kanssa oikeasti pitävät. Tarkastin paikallaan sinolia kanaviin laittamalla ja painetta sylinteriin.

 

Painoin myös painetta joka sylinteriin keinut ym. Hilppeet paikallaan ja ainakaan mitään valtaisia eroja ohivuodoissa ei ollut. Sylinterit näyttivät hyvälle, hoonausjäljet näkyvissä.

 

Harmittaa kun silloin tutkinut mikä puristussuhde oikeasti on. Jos sitä perinteisellä barimittauksella katsoisi, niin mitä lukemaa pitäisi olla että on hehtaarilla?

Posted

Jos nyt viitsisit tuon aiemman viestini lukea läpi niin ohivuotomittaus tehty, sekunteja en muista, mutta ihan järjellisissä rajoissa on ja kaikki sylinterit samaa luokkaa.

 

Kolmannen kerran kysyn, kun käyn sen puristusmittarin nyt hommaamassa, niin montako baaria sitä puristusta pitäisi minimissään olla? Piisaako esim.8bar vai pitääkö olla yli 10?

Posted

Keväällä pelasin yhden automaattikuplan kanssa jossa oli aika heikot puristukset pytyissä, siitä huolimatta lähti pelaamaan hyvin kun uusi kaasarin ja muutenkin kävi kaikki perusjutut läpi.

 

Tuolloin kun tein mittausta kaikissa pytyissä oli kutakuinkin samat lukemat joka ko. mittauksessa se merkittävin tekijä mielestäni onkin.

Posted (edited)

Jos saat lainaan tai ostat Ikkunatulpan (esim. Colortune tms.) jolla näet mitä siellä pytyissä palaa..niin huomaat ainakin että tulee kaikkiin pyttyihin polttoainetta / vai liikaa..tuleeko kipinä , onko seoksissa eroa pyttyjen kesken ( nokka kulunut tms.) .

Edited by Matti-Pekka
Posted

Joo ja tasaset baarit sais olla.

 

Ohivuoto % kiinnostaa ei noista sekunneista ton asian suhteen ymmärrä mitään.

 

Ja mitä vähemmän puristusta sitä enemmän ennakkoa.

Posted

Joo ja tasaset baarit sais olla.

 

Ohivuoto % kiinnostaa ei noista sekunneista ton asian suhteen ymmärrä mitään.

 

Ja mitä vähemmän puristusta sitä enemmän ennakkoa.

 

Tähän kertomaani automaattikuplaan piti laittaa reilummin ennakkoa että alkoi pelaamaan...

Posted

Alkaa tähän pikkuhiljaa tyhjäkäynti löytymään. Pyörijän vaihdolla lakkasi kipinän pätkiminen. Pientä imuvuotoakin taitaa kaasarin laipassa olla. Eli niitä perusjuttuja joiden piti olla kunnossa... katsoo peiliin.

  • 2 months later...
Posted

Sain motivaation palata tämän pariin, puristukset oli 1&2 sylinteri 9.5bar 3&4 10.5 ja 11 bar.

ei ihan tasaiset mutta kai tämän toimia näin pitäisi.

 

hommasin sitten lambdamittarin aircooledilta. http://www.aircooled.fi/tuote/747/laajakaistalambda-bosch-anturi-johtosarja-5v-analogilahto-keltainen-naytto-prosport Täytyy samalla kehua (taas) palvelua ja mittariakin. Hinta ja laatu mielestäni kohtasi. Nappasin samalla mukaan pari isompaa tyhjäkäyntisuutinta.

 

lambda kiinni putkeen (jää irtomittariksi vastaisuuden varalle) ja meni niin laihalle tyhjäkäynnillä ettei mittarissa arvot piisanneet jäi sitten näyttämään suurinta arvoa 20.

 

vanha alkuperäinen 55 suutin ulos ja 65 tilalle. Tyhjäkäynti löytyi ja säätöruuvista saa nyt ruuvailtua n.13 ja 16 lambdan välillä.

 

pitää vielä mittailla miltä ajossa näyttää. 

 

Ps. Pienkonebensa on kyllä upeaa tavaraa näissä säätöhommissa. Ei tule pää niin kipeäksi ja tallissa ei ole savuraja polvissa... saa naapurista kylmäasemalta pumpusta.

Posted

Se selviää kun taas tavan bensaa kaataa tankkiin, voin laittaa viestiä miten kävi.

jotenkin tuo puhdistettua on, väritöntä tavan pumppubensaan verraten.

Eiköhän ne molemmat samanlailla pala.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...