-tipi- Posted December 28, 2022 Author Share Posted December 28, 2022 Siitä se käynnistyi, projekti "katto päälle". Oli kyllä kuumottava rälläköinti leikata räbälle kolo tuohon etupalaan. Tusinan verran mittauksia, niin osuihan se kohilleen. Nyt pitäis vääntää suorasta pellistä siivut tuohon reunoille. Ja mietin tekisinkö 0,75mm pellistä vielä tuplapellityksen reunoille jäykistykseksi, riittäiskö 20x20 huonekaluputki 1,5mm seinämällä, vai laittasko molemmat. 7 Quote Link to comment
mikan Posted December 28, 2022 Share Posted December 28, 2022 Mittaa 12 kertaa ja leikkaa kerran. 🙂👍 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 28, 2022 Share Posted December 28, 2022 Eikös noissa ilman kattoikkunoita olleissa ollut alunperin samban sisäpellit vahvikkeena. Tietty ei sillä sen seksuaalisempaa merkitystä ole Miten sen vahvistaa kun kattoverhoilu ne kumminkin peittää. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 28, 2023 Author Share Posted February 28, 2023 (edited) Ja katon vaihtohan jäi taas kesken, kun ei löytynyt 2m peltimankelia. No en kyllä kovin hanakasti etsinytkään. Tein sen sijaan etusisäloksut/tubbaukset. Edited February 28, 2023 by -tipi- 9 Quote Link to comment
-tipi- Posted February 28, 2023 Author Share Posted February 28, 2023 (edited) Ja sitten talliin tupsahtikin pikku väliprojekti. Edited February 28, 2023 by -tipi- 9 Quote Link to comment
-tipi- Posted August 24, 2023 Author Share Posted August 24, 2023 Ja väliprojekti viekin ½ vuotta. No se on nyt kilvitetty, ja voi ajaa ulos tallista, joten jatketaan omaa bussia. Mitähän kautta saisi Suomeen juniksen kuskipuolen kylkipellin? Aloitin itse pintapeltien teon tuosta kyljestä, ja siihen alkuperäinen yläpuoliskokin on hieman puhalluksessa vedellyt, joten tuskin saan siitä pakkeloimalla edes välttävää, joten vaikka vaihto isotöinen onkin, luulen sen olevan järkevin vaihtoehto. Quote Link to comment
preA356 Posted August 24, 2023 Share Posted August 24, 2023 Täälä palstalla Nicke911 Vaasasta ilmoitellut että Serialkombista tilaa tavaraa, kun saadaan vain järkevä tilaus matkaan, niin kysäse siltä No onhan se linkkikin haettavissa... Maaza 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted August 24, 2023 Share Posted August 24, 2023 1 hour ago, -tipi- said: Ja väliprojekti viekin ½ vuotta. No se on nyt kilvitetty, ja voi ajaa ulos tallista, joten jatketaan omaa bussia. Mitähän kautta saisi Suomeen juniksen kuskipuolen kylkipellin? Aloitin itse pintapeltien teon tuosta kyljestä, ja siihen alkuperäinen yläpuoliskokin on hieman puhalluksessa vedellyt, joten tuskin saan siitä pakkeloimalla edes välttävää, joten vaikka vaihto isotöinen onkin, luulen sen olevan järkevin vaihtoehto. Eikös Tomppa joskus leuhkinut että saisi toimitettua sonderin kattoja, mahtaisiko samasta osoitteesta tulla myös kylkipelti. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 24, 2023 Author Share Posted August 24, 2023 Laitoinkin jo Tompalle kyselyä onko tulossa tuota 55-62 mallia tarjolle. Quote Link to comment
Sekajuna Posted August 24, 2023 Share Posted August 24, 2023 Joko on nurkkiin lasit löytyny? Jos mallia tarvii, niin mulla on yhdet samba lasit irrallaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 25, 2023 Author Share Posted August 25, 2023 Kulmaikkunat löytyi Mllksin avustuksella saksalaisesta verkkokaupasta, tulivat jopa ehjänä perille. Kiitos siitä Mikolle. 3 Quote Link to comment
JaniM Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 On 8/24/2023 at 12:51 PM, -tipi- said: Mitähän kautta saisi Suomeen juniksen kuskipuolen kylkipellin? Aloitin itse pintapeltien teon tuosta kyljestä, ja siihen alkuperäinen yläpuoliskokin on hieman puhalluksessa vedellyt, joten tuskin saan siitä pakkeloimalla edes välttävää, joten vaikka vaihto isotöinen onkin, luulen sen olevan järkevin vaihtoehto. Mites lämpöhoitoa hiilipuikolla/kutistuslaikalla? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 2 hours ago, JaniM said: Mites lämpöhoitoa hiilipuikolla/kutistuslaikalla? Joko joku myy kutistuslaikkoja jossain euroopassa, tai jopa suomessa. Quote Link to comment
jrasi Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 1 hour ago, Tanhis said: Joko joku myy kutistuslaikkoja jossain euroopassa, tai jopa suomessa. MVE:llä niitä on hetken ollut hyllyssä. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted August 29, 2023 Author Share Posted August 29, 2023 Mulla oli kutistuslaikka, en oppinut käyttämään. Myin pois. Quote Link to comment
rambler Posted September 4, 2023 Share Posted September 4, 2023 On 8/28/2023 at 1:39 PM, Tanhis said: Joko joku myy kutistuslaikkoja jossain euroopassa, tai jopa suomessa. Juu... Overdrivellä JouniK 1 Quote Link to comment
Recommended Posts