KimmoH Posted June 15, 2019 Author Share Posted June 15, 2019 Biltsusta hain pikkulaturin. Pahvimallilla liikkeelle, jos tuohon sais kiinnitysraudat askarreltua. 4 Quote Link to comment
KimmoH Posted June 22, 2019 Author Share Posted June 22, 2019 Päristelykelit vaan jatkuu ja harrastevälineet ovat liikkuneet ihan kiitettävästi mutta ehti sitä vähän tätäkin edistämään. Hyvin tarkeni puhaltaa toppahaalareissa 😄 3 Quote Link to comment
KimmoH Posted July 10, 2019 Author Share Posted July 10, 2019 Laturin kiinnike olisi nyt kiilloitusta ja pintakäsittelyä vaille valmis. Sitten sormet ristiin, että kaupasta löytyy sopivan mittainen kiilahihna 😄 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted July 13, 2019 Author Share Posted July 13, 2019 Taisi olla kuudes hihna mikä alkoi olla sopiva, Motonetin tiskillä piti käydä pariin otteeseen hakemassa sovituskappaleita 😄 Maalausharjoitukset aloitin pikkuosista. Jospa tämä alkaisi taas sujua ennenkuin pääsen runkoon ja tankkiin saakka... 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted July 22, 2019 Author Share Posted July 22, 2019 Nyt pitäisi olla suurin osa tarvittavista muttereistakin kasassa. Ruostumattomat ja mustattu. 1 Quote Link to comment
Jopesa Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 Mää kerkesin jo unohtaa mistä sää nuot mutterit löysit Quote Link to comment
KimmoH Posted August 1, 2019 Author Share Posted August 1, 2019 ja mää unohdin kertoa 😉 Tää on Falcon Workshop Supplies niminen firma briteistä, niillä on eBayssä store. Tavara tuli kolmessa päivässä lähipostiin! http://www.ebaystores.co.uk/falconworkshopsupplies 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted August 6, 2019 Author Share Posted August 6, 2019 Tänään ehdin vihdoinkin talliin hikoilemaan. Kaikki muu paitsi runko olisi nyt epoksin peitossa... ja just nyt kuvaa katsoessani muistin, että tankin työkaluluukku jäi sitten maalamatta. Seuraavaksi runko kiinni moottoripukkiin jotta saa pyöriteltyä epoksin joka koloseen pohjiksi. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted August 11, 2019 Author Share Posted August 11, 2019 Sunnuntain puhdetöinä runkoon epoksi ja se saakelin työkaluluukun kansi unohtui taas! Moottoripukissa oli kätevä pyöritellä laiskat paikat näkyviin. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted August 22, 2019 Author Share Posted August 22, 2019 Emmää raaskinutkaan teurastaa tuota Uralin alkuperäistä varaosa jarrulevyadapteria. Aloin miettimään, että jospa joskus kuitenkin tekisi mieli laittaa levy myös taakse. Joko tähän tai tuohon toiseen pyörään tai siihen kolmanteen mikä odottaa jo rakenteluvuoroaan varastossa 😄 Otin kynän kauniiseen käteen, piirsin haluamani adapterin ja teetin kokonaan uuden adapterin. Sattui löytymään harrastajaystävällinen koneistamo ihan lähinurkilta! 3 Quote Link to comment
KimmoH Posted August 25, 2019 Author Share Posted August 25, 2019 Kohta alkaa olla tankki ja runko valmiina välivärille. 1 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 waude...tuo piiitkä tankki on ihan art teko....😊 Quote Link to comment
KimmoH Posted September 5, 2019 Author Share Posted September 5, 2019 On tää hidasta, miten musta tuntuu ettei minkään autoprojektinkaan kanssa ole mennyt pohjien hieromisessa aikaa näin paljon. Väliväriksi vedetty epoksi paljasti vielä muutamia fiksattavia kohteita. Tätä kirjoitellessa tankin ja lampunkuupan päälle on laskettu filleri ja lauantaina vois päästä harrastamaan vesihiontaa niiden osalta. Etualalla näkyvä tankin työkaluluukku meinasi hieman kivistää. Tajusin loppumetreillä, ettei tankin mukana tullut luukku sopinutkaan paikoilleen. En sitten ollut testannut sitä paikoilleen kertaakaan. Onneksi varastossa oli useampia luukkuja mistä lopulta yksi mahtui ja istui kohtuu nätisti paikoilleen. Samalla tuli opittua, että itäpyörien pisaratankin luukkua on ainakin kolmea eri mallia ja myös koot heittelee valmistuspäivän ja mestarin senhetkisen olotilan mukaisesti. Kahta samanlaista ei ole olemassakaan 😄 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted September 6, 2019 Author Share Posted September 6, 2019 Piti ottaa ihan lomapäivä perjantaiksi, että sai jotain aikaiseksi 😉 Tankki ja lampunkuuppa olis nyt vesihiottu ja valmiina maalarille. Quote Link to comment
KimmoH Posted September 8, 2019 Author Share Posted September 8, 2019 Maltti on valttia, kolmas kytkimen käyttövipu osui kohdalleen 😄 Tämä oli nyt "parhaista parhainta laatua, parhaiden mestareiden tekemä, jne." ja löytyi Ural Zentralesta Saksasta. 2 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 Kyllä näissä vehkeissä(saattaa olla myös vw:ssä) on tullut tutuksi se että kun kolme ostaa saattaa jo yksi olla hyvä. No ne kolme on kyllä yleensä niin halpoja että ei kovin kirpase.😊 Quote Link to comment
KimmoH Posted September 8, 2019 Author Share Posted September 8, 2019 Iltapuhteiksi hinkuttelin rungon vesihiontana läpi. Nyt pitäisi osata valita musta matta/satiini/puolikiiltävä väri missä ei kauhean herkästi naarmut/kolhut osuisi silmään. Hyviä vinkkejä mustan värin valintaan otetaan vastaan! Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 Saako hammeritella ruiskutettuna riittävän tasaista pintaa. Sitä taitaa nykyään olla mustaa kiiltävänä ja mattana ja siltä väliltä. Kestäis vasaralla kopistella. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 Kyllä kai se puolikiiiltävä pitäis olla...mun mielipiteenä. Nykyisin automaalit on niin hyviä että ei taida olla sen puolen ongelmia...jotkut sanoo että raskaankaluston värit olis vielä kestävämpiä/halvempia?..mutta ei ole kokemusta siitä. Ennen käytettiin (ja itse käytän vieläkin värisevissä osissa kuten lokasuoja tms.) mukana 10..15% pehmikettä. joka estää lohkeamia ja halkeamia . Quote Link to comment
KimmoH Posted September 9, 2019 Author Share Posted September 9, 2019 Joo, automaaleilla on tarkoitus mennä ja oikea maalari maalaa. Tuota vain arvoin, että mahtaakohan mustasta olla useampia värikoodeja vai riittääkö että sanoo "tahdon puolikiiltävän mustan" 😄 Bussin alustassa on Temadur kestänyt hienosti jo monta kesää, sillä kait "raskastakin" kalustoa maalaavat. Mutta nyt pitäisi saada kerrasta siistiä jälkeä, niin ei itse kehtaa alkaa ruiskuttelemaan. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 Kyllä mä luulen että riittää kun sovitte kiillon määrän...se on hyvä ottaa talteen se suhde kuinka paljon mattapastaa väriin sekoitetaan, niin on mahdollisuus saada suht samaa sävyä uudelleenkin. Pienissä pinta-aloissa ei niinkään ongelma mutta isommissa pinnoissa jo vaikuttaa .. hyvä esimerkki on sekoittaa "valmiiksi" puolikiiltävää purkkiin ja maalaa siitä sitten osamaksulla silloin tällöin...no se mattapasta toimii hyvin juuri kun se sekoitetaan ja ruiskutetaan, mutta ei kun seos vanhenee.... Quote Link to comment
KimmoH Posted September 21, 2019 Author Share Posted September 21, 2019 Seisontatuki maalattu, täähän on melkein valmis :D 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted September 22, 2019 Author Share Posted September 22, 2019 Jarrulevyjä valmistava firma ilmoitti tekevänsä kyllä levyt mutta vain valmiista dwg/dxf kuvista joten ei auttanut kuin opetella piirtämään CAD:llä. FreeCAD koneelle, pari päivää ihmettelyä ja navan adapterien mittailua. Tulipahan opeteltua tämäkin. Hyvä hyvä, taputin itseäni olkapäälle. Pikkuisen jännitti mitä sieltä leikkaamosta tulee pihalle, kun kuvia eivät mitenkään kommentoineet. Tänään sain levyt käsiini ja ne olivat just eikä melkein! Gammasäteily synnytti Hulkin joten säteilyvaaran varoitusmerkkiä mukaillen piirtelin tällaiset 😉 9 Quote Link to comment
KimmoH Posted September 24, 2019 Author Share Posted September 24, 2019 Nonni, sitten kohdattiin hieman haasteita. Nyt kun kaikki palaset oli kasassa, niin ilokseni totesin että jarrusatulat ottavat pinnoihin kiinni. Taisi sittenkin olla liian leveät nämä GSX-R:n satulat tuolta vanteiden puolelta. Levyjä jos siirtäisi 7-8mm navasta ulospäin niin sitten satulat mahtuisivat, kun tekisi muutamia muitakin modifikaatioita. Täytyy ottaa aikalisä, hankkia lisää tietoa ja vertailla vielä muutamia eri satuloita. Olis pitänyt ostaa jemmaan ne keväällä ne CB750:sen satulatkin kun sellaiset oli tyrkyllä 😞 Quote Link to comment
KimmoH Posted September 27, 2019 Author Share Posted September 27, 2019 Satulaongelma ratkesikin yllättävän nopeasti. Samalla kaverilla keneltä ostin edelliset satulat oli vieläkin hyllyssä nämä Brembot mitä jo vuosi sitten tuumailin mutta päädyin kuitenkin GSX-R:n satuloihin. Eilen lähtivät postiin ja tänään odottelivat töistä tullessa automaatissa. Nämähän sopivat kuin nenä päähän! Purkuun ja puhallus perään. Jos nuo viikonlopun aikana ehtisi suojailla, niin voisi maanantaina kiikuttaa pulveroitavaksi. Purkaessa vaurioitui yksi mäntä, kele, mutta näihin löytyy onneksi osia lähes joka putkasta. Etuakselin ja keulaputken kanssa ilmeni myös haasteita. Joko keulaputki on joskus edellisessä elämässään saanut iskun tai sitten tätä ei ole koskaan mihinkään akseliin edes soviteltu. Pyöreä akseli ei aavistuksen soikeaan reikään mene tätä syvemmälle 😕 Luottokoneistamollakaan ei ollut vääränkätisiä kierretappeja joten jouduin eBay kaupoille. Briteistä löytyi kohtuu hintainen vasenkätinen tappi. Toivotaan että tästä selvitään pelkällä kierteiden "putsauksella". 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted October 1, 2019 Author Share Posted October 1, 2019 Vihreät osat haettu maalaamosta. Vähän kromia ja mattamustaa vielä kaveriksi 😉 6 Quote Link to comment
KimmoH Posted October 2, 2019 Author Share Posted October 2, 2019 (edited) Elämäni ensimmäinen poskikumien asennus. Lämpö kuulemma auttaa joten ensin kumien keitto kattilassa ja sitten kuumat kumit pyörähti melkein itsestään paikoilleen. Alkuun meinasin askarrella omat kumit teksteillä mutta nämä rivoitetut orggis kumit oli kuitenkin ihan jees. Sama rivoitus toistuu venakopissakin. Työkaluluukun reunaan kietaisin kromilistaa. Työkaluluukulle hommasin Ukrainalaisen "bolt-on-osan". Muuten hyvä mutta kierreosuus on reilu 10mm liian lyhyt, eikä tämä yltänyt mulla missään tankki/luukku yhdistelmässä tankissa oleviin kierteisiin saakka. Vaikka olis yltänytkin, niin kierteet oli valmiiksi paskottu joten ei tuota olisi missään saanut pysymään kiinni. Sit piti vähän askarrella ja jatkaa kierteitä. Kuuluuhan se sanontakin että pitkä on pilalla, lyhyttä voi aina jatkaa 😄 Tuohon voi repiä kulkuset sitten kun äkkijarrutuksessa liukuu jalat levällään tankkia pitkin 😄 Edited October 2, 2019 by KimmoH 3 Quote Link to comment
Jopesa Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 (edited) No ei siinä paljon menetä. Sullakin on jo tenavat tehty😂 Mattihan vois sorvailla sulle sopivan korkin tuohon tankkiin sais tyyliin sopivan. Edited October 2, 2019 by Jopesa 1 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted October 4, 2019 Author Share Posted October 4, 2019 \o/ jee, keulaputken kierteet korjattu. Postipoika toi vasurikierretapin ja tämä ongelma oli selätetty alle minuutissa. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted October 12, 2019 Author Share Posted October 12, 2019 Keulaputkien tsekkaus ja välttävien kromi osien tilalle kaivelin lähes priimaa miljoonalaatikosta. Nyt käyn vielä sisäistä kamppailua, olisiko uudet helat paremmat kuin paikoillaan olevat. Ei nää huonot nytkään ole mutta voisko olla paremmat ?!? Pitää varmaan työntyä johonkin mittaamaan uustuotanto helojen mitat ennenkuin niputan keulan kasaan. Tosin eipä tässä hätä ole, kun omassa hyllyssä olleet tiivisteet eivät näihin passanneet mitenkään päin. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 Noita heloja on tietysti useampaa mallia , vaikka sitä ei ostaessa tiedäkkään..joissain malleissa on ollut tiukempi hela (tai susi tavaraa myynnissä), ja mun tuurilla saan aina jonkun helan joka ei mee edes paikoilleen. Noita liukuheloja on ollut tuninki osina myös POM: sta valmistettuja, ja olen niitä joskus POM:sta itsekin sorvaillut. Pintakovuus on soolokäytössä tuon keulan akilleen kantapää (herkkä pompottaa pienissä nopeuksissa)..ja siksi on parempi löytää varmasti hyvin liukuvat(suorat) liukuputket ja herkät helat. Myös tiiviste rakenteita on erilaisia, ja joitakin ei saa kiristää tiukasti kiinni koska taas keulan herkkyys kärsii. Ehkä uudemman Uralin stefa mallinen poksimutteri on kumminkin herkin... Quote Link to comment
KimmoH Posted October 25, 2019 Author Share Posted October 25, 2019 Mustat osat haettu tänään maalarilta. Nyt sattu mustan sävy ja mattaus just eikä melkein, tykkään! 1 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted October 25, 2019 Share Posted October 25, 2019 Hyvältä näyttää! ihan silkkimuna siitä tulee....😀 Quote Link to comment
KimmoH Posted October 25, 2019 Author Share Posted October 25, 2019 Beep beep! Aurinko nousee idästä töötti 😄 4 Quote Link to comment
KimmoH Posted October 26, 2019 Author Share Posted October 26, 2019 (edited) Vaikka kuinka etukäteen mukamas sovittelin, niin piti sitä vain vinku kaivaa esiin että sain perän swingiin takaisin kiinni... Normal katastrof, mikään ei sovi paikalleen 😄 Aika smooth tästä tuli, hitsaukset sain kohtuu hyvin piilotettua. Nyt kun saisi vielä koneen kammettua paikoilleen ilman kolhuja.... Edited October 26, 2019 by KimmoH 4 Quote Link to comment
wp Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 Vastamaalattujen ja uusien osien kasausta on aina kiva katella 👍 Quote Link to comment
Urbantoy Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 Tämähän tulee Skelleen kerään pytinkejä, ja koeajot siellä.. vai mitä Kimmo? Quote Link to comment
KimmoH Posted November 7, 2019 Author Share Posted November 7, 2019 Tänään ehdin pitkästä aikaa talliin. Työt ja miesflunssa häiritsee harrastusta :( Tekniikka lusikoitu paikoilleen ilman kolhuja! 8 Quote Link to comment
KimmoH Posted November 9, 2019 Author Share Posted November 9, 2019 Jokaisen projektin nysväysvaihe, varovasti yritetään hinkata osia paikoilleen. Onneksi tässä on vielä muutama kuukausi jäljellä ennen dead linea.... Ukraina-kumi istuu paikoilleen helposti, kun ne ensin keittää kattilassa ja sitten sylkeä liukkariksi. Note to self, vaihteet eteenpäin ei loksahtele paikoilleen jos on pakki päällä 😄 Melkein jo aloin purkamaan vaihtestoa pois, kunnes tajusin, että mullahan on pakki päällä.... 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted November 9, 2019 Author Share Posted November 9, 2019 (edited) Startti istui paikoilleen, sopivat pultit on vielä jossain matkalla kotitalliin... ja toivottavasti tuo startti toimii. Koneessa on meinaan sen verran ruttua ettei sitä tällä elopainolla poljeta käyntiin 😄 Veivi saa toimia toistaiseksi vain rekvisiittana. Ehkä tämäkin on lopulta tekniikkalaji. Niin tuon edellisenkin pyörän kanssa kävi ja nyt se käynnistyy melkein pelkällä vilkaisulla polkimeen... Edited November 9, 2019 by KimmoH Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.