jonas Posted July 8, 2018 Posted July 8, 2018 Kupla (1986-malli 1200) keräsi öljyn sekaan bensaa. Auto on ollut ajamatta pitkään, ja viime syksynä otin ajoon, jolloin bensan vuotaminen öljyn joukkoon ilmeni. Vaihdoin pumpun, ja käynnistyy ja käy oikein nätisti kun antaa vähän kaasua ja vastaa kaasupolkimen painallukseen kivasti (sikäli kuin 1200 vastaa mihinkään). Ei kuitenkaan pysy käynnissä tyhjäkäynnillä. Käy siis oikein kivasti aikansa, ihan minuuttikaupalla, mutta sammuu nostettaessa kaasu. Sitten ei meinaa käynnistyä millään uudestaan. Mikä muu ongelma voisi olla? Aukaisin kaasarin, ja neulaventtiili tuntuu toimivan, eikä näy roskia. Mutta ei ole paineilmaa säilytystallilla, eli kunnolla ei pääse puhaltelemaan paikkoja. Kaasarin tyhjäkäyntisolenoidi mietityttää, millaisia murheita sen toimimattomuus aiheuttaa? Tai voiko uudelta pumpulta tulla liian kova paine? Koetin kyllä laittaa vanhan takaisin, ja käynnistyi sittenkin heti ekalla yrityksellä, mutta ongelma pysyi. Tulpat on ihan siistit - joskin aika vanhat. Olisiko hyviä vinkkejä tarjolla? Kiitos. Quote
Tanhis Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Kun kaasutat niin katso kaasarin kurkkun, kuullostaisi tulvimisongelmalta. Mutta jokatapauksessa kaasarivialta tuo vaikuttaisi Quote
jonas Posted July 9, 2018 Author Posted July 9, 2018 Neulaventtiili kyllä puhaltamalla tuntuu toimivan. Tässä on tyhjäkäyntisolenoidi ja sekin saa virtaa ja naksaa johdon irrotuksella, eli tuntuu toimivan. Voiko uusi pumppu tehdä liikaa painetta? Tai olisiko vielä muita vinkkejä? Quote
jonas Posted July 9, 2018 Author Posted July 9, 2018 Ongelma lähti siis viime syksyllä, kun oli bensat öljyn joukossa. Siitä tämä pumpun vaihto lähti siis liikkeelle. Nyt en ole päässyt ajoon, niin en tiedä onko vielä murhe siinä. Quote
Matti-Pekka Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 (edited) Minkäs mallinen kaasutin tuossa "uudessa" 1986 /1200 kuplassa onkaan?? taitaa olla jo vähäpäästöinen kaasari?? en tiennytkään että kuplaa oli myynnissä vielä 1986 ja jopa1200 koneella ... Edited July 9, 2018 by Matti-Pekka Quote
jonas Posted July 9, 2018 Author Posted July 9, 2018 (edited) 30 pict-3 ihan samaa meininkiä kuin saksalaiset viimeiset taisi olla. Ei siis vielä mitään vähäpäästöisyyksiä - mutta pakokaasut mitataan katsastuksessa, mikä oli viimeksi vähän ongelma. Katsuri oli kuitenkin hyvällä tuulella ja taisi vähän tulkita tilannetta. Edited July 9, 2018 by jonas Quote
vwagen Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Monet nyky tarvikepumput tuottaa aivan liian korkean paineen.Minkälaisen käytön jälkeen huomasit bensan öljynseassa?Jos takana oli lyhyttä ajoa viileässä säässä jossa moottori ei ehtinyt kunnolla lämmetä,niin kyseessä oli ominaisuus,ei vika.Alkuperäinen pumppu voi siis olla täysin kunnossa Quote
pahanapuhallin Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 23 hours ago, jonas said: Kaasarin tyhjäkäyntisolenoidi mietityttää, millaisia murheita sen toimimattomuus aiheuttaa? Ei käy tyhjäkäyntiä. Quote
x-pj Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Tyhjäkäyntisolenoidin kunto on helppo testata. Laitta virran päälle ja nyppäseen solenoidista johdon irti, pitäis napsahtaa. Napsahtaa uudestaan kun tyrkkää johdon takaisin paikoilleen. Jos ei napsahda on rikki. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.