Jump to content

"Piilofarkkupaku"


Recommended Posts

Varhaispallis, joka on tehtaalta lähtenyt bussikorisena. ( Clipper )

Ostettu aikoinaan suomessa  pakuna (piilofarkkuna), johon on tavaratilan puolelle asennettu kovat

puupenkit. Bussin verhoilut ovat takaosassa paikoillaan. Takaluukussa on 80-lätkä. Auto on poistettu rekisteristä ja kilvet palautettu.

 

Mitä kannattaa / pitää tehdä jos tähän autoon haluaisi asentaa alkuperäiset penkit taakse,

tai rakentaa retkeilysisustan?

Link to comment

Penkin asennuksen jälkeen katsastukseen muutoskatsastamaan henkilöautoksi. Jos tekee penkin itse niin pitää olla selkänoja ja leveyttä 40 cm / perse, juurikaan muita vaatimuksia ei ole. Autoveron arvaan olevan 30 - 40 eur.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Link to comment
20 minutes ago, metake said:

Penkin asennuksen jälkeen katsastukseen muutoskatsastamaan henkilöautoksi. Jos tekee penkin itse niin pitää olla selkänoja ja leveyttä 40 cm / perse, juurikaan muita vaatimuksia ei ole. Autoveron arvaan olevan 30 - 40 eur.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Menee vähän ohi topikin ja sotketaan kyseistä topikkia (toivottavasti ei haittaa), mutta ootko Metake varma tosta 40cm/perse.. Mulla Valaan rekisteröintikatsastuksessa Westfalia takapenkki mitattiin ja katsuri sanoi että kyllä tähän kolme mahtuu istumaan, eli 30cm/pepa riitti silloin. Penkin leveys on 120cm, tehtaalta Westfaliat rekisteröitiin käsittääkseni 1+4 henkilöä, mulle tuli rekisteriotteeseen 1+5 henk. Vai onko noi "mitat per perse" muuttuneet kuuden vuoden aikana

Edited by Urbantoy
Link to comment
43 minutes ago, Urbantoy said:

kolme mahtuu istumaan, eli 30cm/pepa riitti silloin. Penkin leveys on 120cm,

 

Meillä on vissiin ollut eri matikan ope, kun mulle opetettiin että 120 cm jaettuna kolmella on 40 cm...

  • Haha 3
Link to comment
20 minutes ago, metake said:

 

Meillä on vissiin ollut eri matikan ope, kun mulle opetettiin että 120 cm jaettuna kolmella on 40 cm...

Sulla on ollut parempi ku mulla, osaat sentään laskea oikein.. ja mä luulin että osaan laskea.. pitänee opetella vielä näköjään.. ei tämmönen taivaanrannanmaalari näköjään opi ikinään sitä.. sori sähläys..

  • Haha 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Jatketaan katsastustiedon kyselyjä. Kyseessä on siis -71 mallinen pallokeula, jolla on ollut vain yksi omistaja, eli tämä nykyinen omistaja on ostanut auton uutena.

Auto on ajettu ehkä kymmenen vuotta sitten tai mahdollisesti jo aiemmin vajaan ja poistettu rekisteristä, kilvet palautettu.

Pitkän etsinnän jälkeen autoon löytyi avaimet, mutta rekisteriote on edelleen kateissa.

Mikäli rekisteriotetta ei enää löydy, niin kuinka tämän auton rekisteröintikatsastus tässä tapauksessa nykyään hoidetaan?

Edited by MESIKÄMMEN
Link to comment

Jos ajoneuvo on otettu käyttöön 1.1.1975 tai sen jälkeen, asiakkaan on esitettävä rekisteröintitodistus, rekisteriote tai rekisterikorttijäljennös ajoneuvon rekisteröinnistä Suomessa. Rekisterikorttijäljennös on saatavilla kaikista tässä kohdassa mainituista ko. ajankohdan jälkeen rekisterissä olleista ajoneuvoista. Jos selvitystä rekisteröinnistä ei löydy, ei ajoneuvoa voida rekisteröidä. Lisäksi asiakkaan on täytettävä ohjeen liitelomake. 

 

 

Jos ajoneuvo on otettu käyttöön ennen 1.1.1975, selvitykseksi riittää asiakkaan ohjeen liitelomakkeella antama selvitys ajoneuvon aiemmasta rekisteröinnistä Suomeen.

 

https://www.trafi.fi/filebank/a/1494830837/5492b6a8f7325271c6990c18042a92b2/25229-Paperittoman_ajoneuvon_rekisterointikatsastus_ja_rekisterointi_uusi.pdf

Edited by PZQ
LInkki
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...