TRmX Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 Terveys palstalaiset. Nyt täytyy jo kääntyä tänne avunhuutojen kanssa. Kasailin tänä viikonloppuna perää tuosta omasta rojektista ja löin laatikkoon uudet öljyt samalla. Ja tietenkin se takalaakerin tiivistehässäkkä vuotaa apparin puolelta. Noh huoli pois. Vaihdoin toiseen kertaan uuden tiivistesarjan ja puhdistin kaikki pinnat melkein antiseptiseksi asti. Ja eikun kaikki takaisin kasaan käyttäen erityistä tarkkaavaisuutta kasausvaiheessa. En ylikiristänyt laakeri"kannen" pultteja jne. Ja kas vain, taas vuotaa. Sama homma 3 kerran. Tämän jälkeen näytti, että pitää mutta puolen tunnin jälkeen öljy löysi taas tiensä jostain. Ihmisen hermo palaa. Junttasin pultit kiinni niin että pitää. Taas vaikutti että pitää. Siinä tunnin taisin touhuta muuta tallissa kun huomasin, että taas kusee sama kohta. Luovutus. Eli kuvassa näkyvän taaemman alapultin kohtaa se vuoto aina vain jatkuu. Oli kireys mikä tahansa tai pinnat puhtaat. Jarrukilvessäkään ei mielestäni ole niin pahaa korroosiota tuossa o renkaan alueella että siitä voisi johtua... toisen puolen kilpi huonommassa kunnossa mutta ei mitään ongelmaa. Auttakaa lannistunutta ihmistä. Kiitos Quote Link to comment
Nikladz Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 Hei Mulla oli sama ongelma -67ssa, stefa ensinnäkin oli jotenkin vinossa ja vuosi sen kautta öljy. Sitten vielä paperitiiviste tahtoo lynttäytyä asennuksessa. Nuo kumirengastiivisteet saattaa olla myös luiskahtanut paikoiltaan. Quote Link to comment
metake Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 2 hours ago, TRmX said: Jarrukilvessäkään ei mielestäni ole niin pahaa korroosiota tuossa o renkaan alueella että siitä voisi johtua... Lähdetääs ihan ekaksi siitä, että onko osat nyt varmasti oikeassa järjestyksessä? Huomioi tuosta erityisesti ison o-renkaan ja paperitiivisteen asennusjärjestys, se o-rengashan ei varsinaisesti tule jarrukilpeä vasten lainkaan.. Ja onko sulla rumpu kiristetty kiinni vai vaan työnnetty paikalleen? Akselia pitkin pääse öljy vuotamaan jos rumpu ei ole kiinni. Ei välttämättä johdu kummastakaan noista, mutta kannattaa ne kuitenkin tarkastaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 (edited) Tarkuutta Åke laitoit väärän kuvan. Edited March 24, 2019 by Tanhis Quote Link to comment
metake Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 6 minutes ago, Tanhis said: Tarkuutta Åke laitoit väärän kuvan. Arvaatko miksi? Vai löydätkö tuosta sun kuvasta paperitiivisteen... 1 1 Quote Link to comment
TRmX Posted March 24, 2019 Author Share Posted March 24, 2019 Kyllä tuo järjestys on mielestäni oikea.. täytyy ensi viikon lopulla kun pääsee tallille niin purkaa vielä kertaalleen ja varmistaa etten ole tunkenut väärään paikkaan vääriä asioita. Ja jos näin ei ole niin ihmetellä taas lisää ... Quote Link to comment
Tanhis Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 8 hours ago, metake said: Arvaatko miksi? Vai löydätkö tuosta sun kuvasta paperitiivisteen... Vanhemmissa ei semmosta kuulu näinollen olla 😉 Quote Link to comment
metake Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Vanhemmissa ei semmosta kuulu näinollen olla Arvaappa taas että kannattaako kuitenkin laittaa Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
TRmX Posted March 25, 2019 Author Share Posted March 25, 2019 Just now, metake said: Arvaappa taas että kannattaako kuitenkin laittaa Sent from my iPhone using Tapatalk En lähtis itse kokeilemaan ilman paperitiivistettä 😄😄 Quote Link to comment
Art_Zi Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 (edited) ............ Edited March 25, 2019 by Art_Zi Quote Link to comment
TRmX Posted March 25, 2019 Author Share Posted March 25, 2019 8 minutes ago, Art_Zi said: ............ Tuskin vw sitä on turhaan lisännyt jälkikäteen............................ Quote Link to comment
Art_Zi Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 (edited) 10 minutes ago, TRmX said: Tuskin vw sitä on turhaan lisännyt jälkikäteen............................ Joo ja 58:ssa on näköjään jo eri kansi, entä 57:ssa. 57:ssa tuota paperitiivistettä pitää muokata, jos sitä haluaa käyttää... Edited March 25, 2019 by Art_Zi Quote Link to comment
TRmX Posted March 25, 2019 Author Share Posted March 25, 2019 3 minutes ago, Art_Zi said: Joo ja 58:ssa on näköjään jo eri kansi, entä 57:ssa. 57:ssa tuota paperitiivistettä pitää muokata, jos sitä haluaa käyttää... Tuntuu että mitkään tiivisteet ei mene ilman jonkinlaista muokkausta tähän 58 malliinkaan.. aina saa olla askartelemassa. 🙈 Quote Link to comment
Guest maka Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Olet ihan turhaan huolissasi. Jos olen ymmärtänyt oikein tämän auton tyylisuunta, niin takapyörän laakereissä ei kuitenkaan tule olemaan öljyä.😆 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 2 hours ago, metake said: Arvaappa taas että kannattaako kuitenkin laittaa Sent from my iPhone using Tapatalk Ei kait ketään nyt niitä papereitakaan ilman sopivaa tiivisteainetta laita. Quote Link to comment
TRmX Posted March 25, 2019 Author Share Posted March 25, 2019 2 hours ago, maka said: Olet ihan turhaan huolissasi. Jos olen ymmärtänyt oikein tämän auton tyylisuunta, niin takapyörän laakereissä ei kuitenkaan tule olemaan öljyä.😆 Siis tämähän tulee olemaan A1 restaurointiprojekti 😁😂 Quote Link to comment
metake Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Ei kait ketään nyt niitä papereitakaan ilman sopivaa tiivisteainetta laita.Hep, täältä ilmoittautuu yksi Teoriassahan toi paperitiiviste on turha, o-renkaan pitäisi hoitaa tiivistys niin että öljy ei koskaan pääse paperitiivisteeseen saakka kannen ja jarrukilven väliin, paperitiiviste on vain varmistus jos o-rengas ei pidä. Tän päivän tiivisteseteissä vaan tuppaa olemaan niin ruokottoman huonolaatuiset o-renkaat että niillä ei ole edes edellytyksiä saada tota tiiviiksi. CSP:n sarjoissa on ollut hyvät o-renkaat, tai sitten o-rengas kaupasta hakee kunnolliset.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote Link to comment
Tutkija Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Tai sitten korvaa paperit ja o-renkaat polyuretaani liimatiivistysmassalla... Quote Link to comment
tolvana Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 10 hours ago, Tutkija said: Tai sitten korvaa paperit ja o-renkaat polyuretaani liimatiivistysmassalla... Komppaan tätä. Quote Link to comment
Anpu Posted May 3, 2019 Share Posted May 3, 2019 On 3/25/2019 at 12:08 PM, metake said: Hep, täältä ilmoittautuu yksi Teoriassahan toi paperitiiviste on turha, o-renkaan pitäisi hoitaa tiivistys niin että öljy ei koskaan pääse paperitiivisteeseen saakka kannen ja jarrukilven väliin, paperitiiviste on vain varmistus jos o-rengas ei pidä. Tän päivän tiivisteseteissä vaan tuppaa olemaan niin ruokottoman huonolaatuiset o-renkaat että niillä ei ole edes edellytyksiä saada tota tiiviiksi. CSP:n sarjoissa on ollut hyvät o-renkaat, tai sitten o-rengas kaupasta hakee kunnolliset. Sent from my iPhone using Tapatalk Niin ja ja o-rengas ei tiivisty jos vetarin mutteri ei ole momentissa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.