Lakanakana Posted April 3, 2019 Posted April 3, 2019 (edited) Joo elikkäs vuoden 67 kupla seissyt sen 20-30 vuotta ja kone jumiutunut/ mennyt lukkoon. Kellään mitään niksejä tai neuvoja miten sais aukastua? Edited April 3, 2019 by Lakanakana Quote
Urbantoy Posted April 3, 2019 Posted April 3, 2019 (edited) Just now, Lakanakana said: Joo elikkäs vuoden 67 kupla seissyt sen 30 vuotta ja kone jumiutunut/ mennyt lukkoon. Kellään mitään niksejä tai neuvoja miten sais aukastua? Kannattaako.. harvemmin siitä enää käyntikuntoista saa jos jumissa 30v jälkeen.. Avaa ja kato mitä syönyt.. Luultavasti turhaa.. Edited April 3, 2019 by Urbantoy Quote
Lakanakana Posted April 3, 2019 Author Posted April 3, 2019 1 minute ago, Urbantoy said: Kannattaako.. harvemmin siitä enää käyntikuntoista saa jos jumissa 30v jälkeen.. Avaa ja kato mitä syönyt.. Luultavasti turhaa.. No 30 vuotta saattaa olla vähä liioiteltua mutta vähintään sen 20v Quote
Lakanakana Posted April 3, 2019 Author Posted April 3, 2019 6 minutes ago, Ketsa said: Purkamatta vai purkaen? Purkamatta mieluiten Quote
metake Posted April 3, 2019 Posted April 3, 2019 Polttoöljyä tai muuta irrotusainetta tulpanrei’istä pytyt täyteen ja muutama päivä liottelua ja sitten vaan hihnapyörän pultista kääntämään.Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Quote
mikko k Posted April 3, 2019 Posted April 3, 2019 Kyllä se on valmis. Purkuun ja uutta osaa tilalle. 1 Quote
Tutkija Posted April 3, 2019 Posted April 3, 2019 Vasaraa vaan syliteriputkille ja kansille tuskin kummissakaan paljon pelastettavaa on ja loput pitäisikin sitten purkaantua ihan normaalisti. Männät todennäköisesti ruostuneet putkiin kiinni ja putket varmaan muutenkin umpiruosteessa. Samaten yksireikäisiä kansia saa niin helposti et jos ne on juuttuneet kiinni sylinteriputkiin ei kannata sääliä sillä siinä vaiheessa ovat jo muutenkin syöpyneet melkoisen huonoon kuntoon. Quote
Lakanakana Posted May 18, 2019 Author Posted May 18, 2019 nyt olis pari uutta asiaa: Kun vasemman puoleiset sylinterit on täyttänyt diisseliä ja muita irrotusaineita täyteen niin alkaa nesteet vuotamaan äänenvaimentimen läheisyydestä, mutta oikean puoleisilla sylintereillä nesteet pysyvät normaalisti sisässä. Sitten toinen asia, kun sylinterit olivat liuenneet parhaansa mukaan yritin kääntää hihnapyöränpulttia avaimella, joka sitten kääntyikin kun käytti vähän voimaa mutta hihnapyörä ei liikahda ollenkaan. Jos nyt joku konkari valaisin tätä hommaa mulle vähän. Taitaa mennä purkuun kummiskin. Quote
mikko k Posted May 18, 2019 Posted May 18, 2019 Palasiksi vaan, syltyt ja männät on valmista roskiskamaa ja ehkä kannetkin. Hihnapyörä ja kampi ei liiku kun männät on ruostunu putkiin kiinni. Nyt on hyvä avata hihniksen pultti kun kampi pysyy paikoillaan. Saa sitte hihnapyörän pois. 1 Quote
Tanhis Posted May 20, 2019 Posted May 20, 2019 On 5/18/2019 at 4:53 PM, Lakanakana said: nyt olis pari uutta asiaa: Kun vasemman puoleiset sylinterit on täyttänyt diisseliä ja muita irrotusaineita täyteen niin alkaa nesteet vuotamaan äänenvaimentimen läheisyydestä, mutta oikean puoleisilla sylintereillä nesteet pysyvät normaalisti sisässä. Sitten toinen asia, kun sylinterit olivat liuenneet parhaansa mukaan yritin kääntää hihnapyöränpulttia avaimella, joka sitten kääntyikin kun käytti vähän voimaa mutta hihnapyörä ei liikahda ollenkaan. Jos nyt joku konkari valaisin tätä hommaa mulle vähän. Taitaa mennä purkuun kummiskin. Ja venttiilinostajat on kaikki löysänä? Siellä on nyt luultavasti venttiili auki ja siksi ei mömmöt pysy pytyissä. Mutta tosiaan kuten tässä on jo mainittu. Siellä on pytyt/männät kumminkin paskana eli vaihtoon vain ja ei kannata enempää ruveta säälimään. Kannet voi olla pelastettavissa ja kiertokankia ei kannata ainakaan vielä paskoa. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.