Jump to content

Sea-Lapland, Karavaanarin korkeakattonen junis


Recommended Posts

Posted (edited)

Kesä tuli ja Etelän hetelmä joka käänteessä vittuili että ei oo karavaanarilla VWaunua jossa yöpyä tapahtumissa.

 

No Nettiautoon tuli myyntiin kuvankaunis grossraum ja heti ihastuin aistikkaaseen maalaukseen ja doglegien muotoiluun niin eihän se auttanu ku ostaa auto ja alkaa tilaamaan junalippua Kemistä Helsinkiin.

 

Mielessä pyöri että nämä korkeakattoiset on, varsinkin pohjoismaissa, aika harvinaista herkkua  niin ihan väriä ei päässyt valitsemaan..

 

Aiemman earlywestyn möin vuosi sitten ja säästin museoautoksi mutta tämän kanssa ei oo rajotteita rakentelulle eikä tätä rakenneta pussihousut jalassa.

 

1117548971_Screenshot_20190604-130729_SamsungInternet.thumb.jpg.89ed8672fa840c4ee11944eace8a9cf0.jpg

Edited by Kemin Karavaanari
  • Like 2
Posted

Tilanne sattui sikäli sopivasti että oli viikon loma päällänsä ja tulevana viikonloppuna DWL Joinsuussa.

 

Junalla Hesaan ja Junakeulalla Joinsuuhun tapahtumaan josta tuli tietenkin heti mieletön pytty, miksipä ei olisi tullut kun kuvankaunista yksilöä tarkastelee 

20190608_204628.jpg

  • Like 2
Posted

No, junis pelas 950 km testilenkin niin muuta ku rokrok.

 

Tallilla oli palliswestyyn vuosi sitten ostetut wagenswestin slambay special palikat ja brm rattaat niin tiedossa oli että ne tulee tämän kaunottaren alle.

20180808_165640.jpg

  • Like 1
Posted (edited)

Juhannuksen nurkilla sitten askartelin jokusen päivän, ihan tallin edessä.

 

65 juniksen rumpuihin riitti stefojen vaihto että meni earlypalliksen droppiolkiin.Jarrukilpien keskireikää piti isontaa jokusen millin. Akselinpultit oli kohtuu tiukassa, niinkuin kaikki pultit, mm iskarinpultit katkeili käsii. Samalla tuli vaihdettua vaihdetangon puslat.

20190619_205759.jpg

Edited by Kemin Karavaanari
.
Posted

Taakse tuli hevosenkengät ja pari napsua sisäbooreista. Tällä setillä ilman säätölattoja 165/50x15 meni kumet tyhjänä vielä paikoilleen hiki silmäkuopassa. Tämä oli jo valmiiksi irssitetty varhaispalliksen kamoilla niin palliksen vetarinpultti tulee tosi ulos rummusta joka puolestaan vaikeuttaa vanteen paikalle laittoa paljonkin.

20190621_195233.jpg

  • Like 3
Posted

Etupuskurin hinauslenkki sai rälläkästä ja simpukan nosto jää tulevaisuuteen kuten ehkä mahdollisesti doglegien vaihto ja lokarien tubbaus.

 

Vakioakselista voisi askarrella kavennetun olkatappisen flippiolilla mutta toisaalta ikämies tykkää pallonivelakselin ja irssin tuomasta mukavuudesta.

20190622_182431.jpg

Posted (edited)

Sisusta on aikakautensa näköinen kuten maalauskin. Edelliset omistajat kertoivat omistaneen auton jokusen vuoden ja vaihtaneensa etupenkit kuppeihin jotka jakaa mielipiteitä mutta itse aion ne autoon jättää. Ajoasento on nilkkaa myöten hyvä ja aiemmin loppuu bensa kuin kuski puutuu. Sitä aiempi omistaja oli ilmeisesti yhdeksääkymmentä käyvä herrasmies joka ilmeisesti on tehnyt muutokset tarpeeseen eikä volkkaritapahtumiin.

20190607_084746.jpg

Edited by Kemin Karavaanari
Posted

Täm'ä on jatkossa Missgeburt, Isukille tussi käteen muutaman tinasotilaan jälkeen niin se vakaalla käellä sen siihen ikuistaa pysyvästi.. 😉

Posted

Etuakselin vaihdon yhteydessä piti vaihdetanko ja vaihdekeppi käyttää irti ja samalla vaihtelin vähän vaihdetankoon puslia.

 

Kasaamisen jälkeen ajaminen oli kieli keskellä suuta sompaamista ku 2 vaihteen paikalta löytyi pakki ja sorsiahan sieltä laatikosta tuppasi kuulumaan. Säätelin keppiä useasti mutta samaa vikaa tuntui olevan.

 

Luulin jo että puslien vaihto veti keppilinjan pieleen mutta tänään otin vielä säätösession ja pultteja löysäämällä ja lyömällä alimmaisen peltilirvakkeen niin kuskin puolelle kuin mahdollista löytyi vaihteet taas paikaltaan ja keppituntuma parani kummasti.

Koskaan ennen ei ole vastaavaa keppien kanssa touhutessa sattunut niin laitetaan nyt tänne näkyville jos jollekin on tästä apua. Aluslevyssähän se pakkilukon ohjain on mutta en arvannut että sen siirto vaikuttaa noin radikaalisti, liekkö keppi kulunut.

  • 2 weeks later...
Posted

Kamalasti lisätyötä madalluksista ja mataluudesta... Mä vaihdoin tänään öljyt ja tarkastin vaihteistoöljyn Reissubussiin Keski-Euroopan matkan jälkeen, vakiokorkeudella ei tarvinnut lykätä mitään pyörien alle... sen kun ryömii alle, heh-he... Noh, pääasia, että Kemin Karavaanarilla on waunu, jossa voi nukkua. Nähdäänkö Koljonvirralla 12.-14.07.?

Posted

Sanoppa muuta, ja alemmas pitäis päästä. Kenpeleen keisarilta löytyi IRS säätölatat niin ajattelin että heitänpäs ne illalla alle.

 

No, tämän illan saldona toisella puolen hevosenkenkä normilatalla ja toisella säätölatta ilman hevosenkenkää.

 

Laittaisin mieluusti säätölatat + hevosenkengät vaan edelleen ongelma että ei saa korkeaa rengasta alle. Eli kasaa ja pura ja kasaa tuli kokeiltua.

 

Pelkällä säätölatalla saa korkean renkaan ja pääsee kohtuu alas mutta latta hakkaa runkoon vaikka lievästi Z mallinen onkin. Tukivarsi vaan tulee korkeammalle niin voi tehdä hallaa camperille.

 

Eli, joko notsattava lattaa tai stoppareita, joko ylhäältä tai alhaalta riippuen laittaako hevosenkengätkin vai ei.

Lisäksi iskarit käyvät edelleen pitkäksi kun madaltaa, uudet kiinnitykset ylös jälleen.

 

Latta oli purrut aika lujaa vääntösauvaan, sai rasvata ja lämmittää kohtuullisesti että irtaantuivat.

 

Koljonvirta taitaa jäädä väliin, alkaa loma silloin ja perhereissu käyttiksellä + vaunulla suunnitelmissa Ruotsiin.

20190706_223427.jpg

20190706_181914.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...