Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Posted June 22, 2019 (edited) Kesä tuli ja Etelän hetelmä joka käänteessä vittuili että ei oo karavaanarilla VWaunua jossa yöpyä tapahtumissa. No Nettiautoon tuli myyntiin kuvankaunis grossraum ja heti ihastuin aistikkaaseen maalaukseen ja doglegien muotoiluun niin eihän se auttanu ku ostaa auto ja alkaa tilaamaan junalippua Kemistä Helsinkiin. Mielessä pyöri että nämä korkeakattoiset on, varsinkin pohjoismaissa, aika harvinaista herkkua niin ihan väriä ei päässyt valitsemaan.. Aiemman earlywestyn möin vuosi sitten ja säästin museoautoksi mutta tämän kanssa ei oo rajotteita rakentelulle eikä tätä rakenneta pussihousut jalassa. Edited October 24, 2020 by Kemin Karavaanari 2 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Tilanne sattui sikäli sopivasti että oli viikon loma päällänsä ja tulevana viikonloppuna DWL Joinsuussa. Junalla Hesaan ja Junakeulalla Joinsuuhun tapahtumaan josta tuli tietenkin heti mieletön pytty, miksipä ei olisi tullut kun kuvankaunista yksilöä tarkastelee 2 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Olikohan se palstan paras pilattu kategoria 🙂 2 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 No, junis pelas 950 km testilenkin niin muuta ku rokrok. Tallilla oli palliswestyyn vuosi sitten ostetut wagenswestin slambay special palikat ja brm rattaat niin tiedossa oli että ne tulee tämän kaunottaren alle. 1 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Juhannusviikolla aloittelin vaihtamalla raidetangon päät ja palloniveliin suojakumit Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Akseli valmisteltiin muutenkin valmiiksi Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Ilmaiskarit jätin kuitenkin vielä laittamatta. Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 (edited) Juhannuksen nurkilla sitten askartelin jokusen päivän, ihan tallin edessä. 65 juniksen rumpuihin riitti stefojen vaihto että meni earlypalliksen droppiolkiin.Jarrukilpien keskireikää piti isontaa jokusen millin. Akselinpultit oli kohtuu tiukassa, niinkuin kaikki pultit, mm iskarinpultit katkeili käsii. Samalla tuli vaihdettua vaihdetangon puslat. Edited June 22, 2019 by Kemin Karavaanari . Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Taakse tuli hevosenkengät ja pari napsua sisäbooreista. Tällä setillä ilman säätölattoja 165/50x15 meni kumet tyhjänä vielä paikoilleen hiki silmäkuopassa. Tämä oli jo valmiiksi irssitetty varhaispalliksen kamoilla niin palliksen vetarinpultti tulee tosi ulos rummusta joka puolestaan vaikeuttaa vanteen paikalle laittoa paljonkin. 3 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Vaikja lokarinkaari ei keskimutteria hätyytellytkään niin sorsat ja irssistä johtuva koneen takakannake hipsi jo maahan, varsinkin ku iskarit puuttuivat Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Tähän hätään ei säätölattoja ollut ja korkeampaa kumea ei saa alle ilman lattoja niin nostin pykälän ulkoboorista ja askartelin takaiskareille yläpään kiinnitykset runkoon. Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Etupuskurin hinauslenkki sai rälläkästä ja simpukan nosto jää tulevaisuuteen kuten ehkä mahdollisesti doglegien vaihto ja lokarien tubbaus. Vakioakselista voisi askarrella kavennetun olkatappisen flippiolilla mutta toisaalta ikämies tykkää pallonivelakselin ja irssin tuomasta mukavuudesta. Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Tämä ei ainakaan toistaiseksi merkkaa reviiriään 1 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 (edited) Sisusta on aikakautensa näköinen kuten maalauskin. Edelliset omistajat kertoivat omistaneen auton jokusen vuoden ja vaihtaneensa etupenkit kuppeihin jotka jakaa mielipiteitä mutta itse aion ne autoon jättää. Ajoasento on nilkkaa myöten hyvä ja aiemmin loppuu bensa kuin kuski puutuu. Sitä aiempi omistaja oli ilmeisesti yhdeksääkymmentä käyvä herrasmies joka ilmeisesti on tehnyt muutokset tarpeeseen eikä volkkaritapahtumiin. Edited June 22, 2019 by Kemin Karavaanari Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 Katsotaan miten tämän tarina jatkuu. Säätölatat ja korkeammat takakumet voisi olla lähimmät muutokset mutta vastahan tämä on pari viikkoa ollut omistuksessa. 2 Quote
-tipi- Posted June 22, 2019 Posted June 22, 2019 Etuovipahvit huutaa puuviilua ja keulaa vois vielä pari isoa ruskeaa VW-logoa koristaa ;) 1 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2019 Author Posted June 22, 2019 🙂 Taidankin poistaa keulamerkin ja ostaa katto-osaan eteen ja taakse kromatut merkit että varmasti huomataan. Quote
Urbantoy Posted June 22, 2019 Posted June 22, 2019 Kauhee highboy.. eihän tolle viiti edes ajella, saati retkeillä.. käet tärisee niin paljon että ei bisse osu isoon naamaan.. Quote
Pepe Posted June 23, 2019 Posted June 23, 2019 Quote korkeammat takakumet voisi olla lähimmät muutokset Ehdottomasti Quote
Janne Välilä Posted June 23, 2019 Posted June 23, 2019 https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2287352 Kipinä loppui? Quote
Urbantoy Posted June 23, 2019 Posted June 23, 2019 (edited) 38 minutes ago, Janne Välilä said: https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2287352 Kipinä loppui? Höpöhöpö, kuhan härnäävät.. Pikku kiusalla päiväks pariks myyntiilmoitusta sinne tänne ja sitten veks.. On se koijari tuo Karavaani Edited June 23, 2019 by Urbantoy Quote
Kemin Karavaanari Posted June 23, 2019 Author Posted June 23, 2019 (edited) . Edited March 12, 2021 by Kemin Karavaanari 3 1 Quote
Urbantoy Posted June 23, 2019 Posted June 23, 2019 Täm'ä on jatkossa Missgeburt, Isukille tussi käteen muutaman tinasotilaan jälkeen niin se vakaalla käellä sen siihen ikuistaa pysyvästi.. 😉 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 24, 2019 Author Posted June 24, 2019 Urbaani nimes jo tämän projektin Quote
Kemin Karavaanari Posted June 24, 2019 Author Posted June 24, 2019 No, vastapainoksi löysin Ghiasta vielä Kenpeleen keisarin kerhotarran ni lipasin sen takaikkunaan. DWL tarra muutti sivuikkunaan, onneksi sain niitä pari extraa. 2 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 24, 2019 Author Posted June 24, 2019 Nämä oli ehkä pykälää aistikkaampia Quote
jrasi Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Sävy sävyyn ajovarusteet sitten tuolta, pitkällä tai lyhyellä puntilla: https://www.mahonebrothers.com/category/2/shop 1 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 24, 2019 Author Posted June 24, 2019 Kotona laittaa valkoset bokserit ni tapahtuman jälkeen ne on eestä keltaset ja takaa ruskeat :) 2 Quote
Kemin Karavaanari Posted June 27, 2019 Author Posted June 27, 2019 Etuakselin vaihdon yhteydessä piti vaihdetanko ja vaihdekeppi käyttää irti ja samalla vaihtelin vähän vaihdetankoon puslia. Kasaamisen jälkeen ajaminen oli kieli keskellä suuta sompaamista ku 2 vaihteen paikalta löytyi pakki ja sorsiahan sieltä laatikosta tuppasi kuulumaan. Säätelin keppiä useasti mutta samaa vikaa tuntui olevan. Luulin jo että puslien vaihto veti keppilinjan pieleen mutta tänään otin vielä säätösession ja pultteja löysäämällä ja lyömällä alimmaisen peltilirvakkeen niin kuskin puolelle kuin mahdollista löytyi vaihteet taas paikaltaan ja keppituntuma parani kummasti. Koskaan ennen ei ole vastaavaa keppien kanssa touhutessa sattunut niin laitetaan nyt tänne näkyville jos jollekin on tästä apua. Aluslevyssähän se pakkilukon ohjain on mutta en arvannut että sen siirto vaikuttaa noin radikaalisti, liekkö keppi kulunut. Quote
Kemin Karavaanari Posted July 6, 2019 Author Posted July 6, 2019 Laitetaan tänne muistiin että säädin tänään venat ja tuli säädettyä kaasari ja syttökin samalla. Quote
Kemin Karavaanari Posted July 6, 2019 Author Posted July 6, 2019 Sitä ennen tuli vaunua hipisteltyä kesälomakuntoon. Vähän sähköhommaa, uus vesipumppu ja vesiletku ni alko vesi tulemaan keittiönhanasta pirttiin. Quote
Etelän Hetelmä Posted July 6, 2019 Posted July 6, 2019 Kamalasti lisätyötä madalluksista ja mataluudesta... Mä vaihdoin tänään öljyt ja tarkastin vaihteistoöljyn Reissubussiin Keski-Euroopan matkan jälkeen, vakiokorkeudella ei tarvinnut lykätä mitään pyörien alle... sen kun ryömii alle, heh-he... Noh, pääasia, että Kemin Karavaanarilla on waunu, jossa voi nukkua. Nähdäänkö Koljonvirralla 12.-14.07.? Quote
Kemin Karavaanari Posted July 6, 2019 Author Posted July 6, 2019 Sanoppa muuta, ja alemmas pitäis päästä. Kenpeleen keisarilta löytyi IRS säätölatat niin ajattelin että heitänpäs ne illalla alle. No, tämän illan saldona toisella puolen hevosenkenkä normilatalla ja toisella säätölatta ilman hevosenkenkää. Laittaisin mieluusti säätölatat + hevosenkengät vaan edelleen ongelma että ei saa korkeaa rengasta alle. Eli kasaa ja pura ja kasaa tuli kokeiltua. Pelkällä säätölatalla saa korkean renkaan ja pääsee kohtuu alas mutta latta hakkaa runkoon vaikka lievästi Z mallinen onkin. Tukivarsi vaan tulee korkeammalle niin voi tehdä hallaa camperille. Eli, joko notsattava lattaa tai stoppareita, joko ylhäältä tai alhaalta riippuen laittaako hevosenkengätkin vai ei. Lisäksi iskarit käyvät edelleen pitkäksi kun madaltaa, uudet kiinnitykset ylös jälleen. Latta oli purrut aika lujaa vääntösauvaan, sai rasvata ja lämmittää kohtuullisesti että irtaantuivat. Koljonvirta taitaa jäädä väliin, alkaa loma silloin ja perhereissu käyttiksellä + vaunulla suunnitelmissa Ruotsiin. Quote
Kemin Karavaanari Posted July 7, 2019 Author Posted July 7, 2019 Aamulla otin rälläkän käteen ja tasotin tuota rungon stopparipattia, se autto jo pitkälle. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.