SamiE Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Tervehdys Volkkari miehet ja naiset. Ostin pariviikkoa sitten 63 vuosimallin kuplan johon on tehty 1680 kuutioinen kone. Ajoin auton hämeenlinnasta kotiin hiukan pätkissä. 20 kilsaa meni hyvin. Sitten loivassa ylämäessä alkoi kone pätkiä ja paukautti parikertaa putkessa. Pysähdyin ja irotin virranjakajan kannen ja putsailin pyöriän ja nastat, jotka olivakin hiukan hapettuneet. raotin hiukan kärkiä ja ne näytti olevan ok. Matka jatkui ja taas noin 20 km sama juttu. näin meni koko matka. aina kun ronkin jakakaa se autoi hetken. Vaihdoin kotona kärjet ja jakajan kannen sekä pyörijän. Kävin läheisellä korjaamolla tarkistamassa sytytyksen ja se oli ok. No ongelma on edelleen. Eli välillä toimii ok ja välillä pätkii tosi paljon. Ikään kun virrat tulipilta häviäisi aina hetkeksi. Äsken lähdin käymään kaupassa ja käynnistyi hyvin mutta 200m ajon jälkeen nyki ja pätki ihan tosissaan. Ei ottanut kierroksia ollenkaan. Käännyin takasin ja pihassa irroitin virranjakajan kannen ja raottelin kärkiä., räpäläsin sitä jothoa joka lähtee jakajan kyljestä puolalle. Jakaja on muuten 009. Ja kas käyntiin ja kauppaan ei mitään ongelmaa. Kapasta kotiin ja pientä nykimistä ja epätasasta käyntiä. Tietyllä maltillisella kierrosluvulla, aika matalalla meni ok, mutta heti kun kaasutti alkoi nykimään hiukan . Paikallaan kun kaaasuttaa otta ihan hyvin kierroksia, mutta ei ajossa. antakaas viisaat tietäjä vinkkejä mistä alan vikaa etsimään?? Quote Link to comment
Essi Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Kondensaattori. Mä siirtyisin kärjettömään, niin pääsisin eroon nykyajan kondensaattoreista - ja niin olen tehnytkin. Quote Link to comment
Esa67 Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Ääni kondensaattorille täältäkin. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Kannattaa kokeilla myös toisilla tulpanjohdoilla (hattuineen) uusiakin on nyt ollut jo valmiiksi sökönä... Quote Link to comment
multanen Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Voisiko olla jonkinlaista bensa-pulaakin, tankin hengitys tai polttoaineputki tukossa tms? Sähköpuolen vioissa nykiminen on monesti silleen terävää, nenä-tuulilasiin-tyyliä. Polttoainepuolen vioissa nykiminen pehmeämpää. Sähkövioista puolakin voisi tehdä tuollaista. Quote Link to comment
Kimmo Oinonen Posted August 23, 2019 Share Posted August 23, 2019 Mulla oli kanssa samaa vaivaa.Kärkiä ja konkkia meni vaihtoon kesässä useita.Kärjetön sytytys lopetti murheet.Neljäs kesä menossa,eikä ole jakajaan tarvinnut kajota.Yhdessä volkkarissa aiheutti harmia bensansuodatin,se sihti meni siellä sisällä lyttyyn ja ahisti bensan saantia. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 23, 2019 Share Posted August 23, 2019 Ääni tulpanjohdolle. Mittaa ne yleis/vastusmittarilla jos omistat sellaisen. Murtunut tulpanjohto näyttää eri vastusarvoa kuin ehjät johdot ja voi oireilla koneen lämmetessä. Quote Link to comment
SamiE Posted August 23, 2019 Author Share Posted August 23, 2019 Kiitos kaikille vinkkejä antaneille. Hain aamulla kondensaattorin ja vaihdan sen viikonloppuna. Jos ei auta pitää siirtyä tulpanjohtoihin. Uskoisin että vika on sähköpuolella. koska kun pätkii ja nykii hetken aikaa niin välillä paukauttaa putkessa. Joten bensaa menee mutta ei kipinää, koska bensa menee läpi putkeen asti. Myös virranjakan "räpläys" poistaa vian välillä hetkeksi. 1 hour ago, Kimmo Oinonen said: Mulla oli kanssa samaa vaivaa.Kärkiä ja konkkia meni vaihtoon kesässä useita.Kärjetön sytytys lopetti murheet.Neljäs kesä menossa,eikä ole jakajaan tarvinnut kajota.Yhdessä volkkarissa aiheutti harmia bensansuodatin,se sihti meni siellä sisällä lyttyyn ja ahisti bensan saantia. Saako tuohon 009 jakajaan sellaisen modulin kärkien paikalle vai pitääkö vaihtaa koko jakaja? Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 23, 2019 Share Posted August 23, 2019 (edited) Saa moduulin. http://www.aircooled.fi/tuote/614/karjeton-sytytysmoduli-4sylinterisen-keskipakojakajaan-esim-009-050-ac Edited August 23, 2019 by Art_Zi Quote Link to comment
hpa Posted August 23, 2019 Share Posted August 23, 2019 Edellä mainittu moduuli on vain 12v järjestelmiin. 1 Quote Link to comment
SamiE Posted August 24, 2019 Author Share Posted August 24, 2019 Kondensaattorihan se oli joka vian aiheutti. Nyt tikittää kuin sveitsiläinen kello. Seuraavan kerran kun Konkka hajoo pitää vaihtaa se kärjetön moduli, kun joku on muuttanut vanhuksen 12 volttiseksi niin se onnistuu. Kiitos vielä kerran kaikkille vinkeistä. Nämä foorumit on kyllä korvaamattomia nykyään. Melkein sama mikä ongelma sulla on niin foorumeilta löytyy aina joku jolla on tietoa ja taitoa tai kokemusta samasta ongelmasta. Internet on hieno asia :0) Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 http://aircooled.fi/tuote/873/virranjakaja-123-vw-vwrv-alipaine Tai ilman alipainetta, miten haluat. Tuommoinen jakaja ollut käytössä, lämmin suositus. Kerralla kunnollinen kun/jos vaihdat joku päivä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.