Olli Ristimäki Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Itse tein lähes tai aivan kuin metake eli: -rälläkkä kouraan, vanha ja mutkainen helma poikki ihan lokareiden ja helman liitoksen sisäpuolelta eli niin että sisälokareiden "kärjet" jäivät paikalleen ja lokarit niihin kiinni -uudesta IGP-tarvikehelmasta (brassishittua, tiedetään, who cares tommosessa paikassa...) poikki etureunasta terävät kolmion malliset kärjet, joista kuuluis hitsata konehuoneen sivuseinään, lisäks pikkasen muotoilua ja yhdet lisäreiät sinne konehuoneen puolelle jäävään etureunaan -helman etureunan reikiä (2 per puoli) vastaaviin kohtiin hitsataan mutterit konehuoneen seinään. -lokarit löysälle, helma reunoistaan lokarin tiivistenauhan ja sisälokarin "kärkien" väliin, lokarin pultit kireelle ja hätävarjelun liioitteluna vielä parilla 6 mm pultilla helma etureunastaan konehuoneen sisäseinään kiinni -toimii, tekeminen kesti ehkä tunnin, irroitus kestää 2 minuuttia ja kiinnitys about kolme, ei tarvi ottaa lokareita irti eikä löystytä koria Tää malli ei tietysti auta esim. tuplien kanssa kikkailua mut koneen irroittaminen käy sutjakasti. Quote
Guest veewee Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 onko nopeampaa tapaa??? rälläköi irti ja teippaa kiinni Quote
nalleolut Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Uudessa UltraVW:ssä oli juurikin artikkeli irtohelman teosta... mistäs tämän lehden löytäisi näin jälkikäteen. Quote
hanski. Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 onko nopeampaa tapaa??? rälläköi irti ja teippaa kiinni jos nyt kuiteski odottaisit muutaman vuoden, tai pyydät isiä rälläköimään.. Quote
Guest Iiro R Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 Kuule nyt sä oot hiljaa. itselläs menee pinkki ihan äärettömyyksiin. pyydä isiäs auttamaan lopettamaan ja alottamaa vaik rakentamaa siit vaaleansinisestä jotai. Quote
Guest ritariässä Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 tutti suuhun ja sormi perseeseen... joo meen pois Quote
metake Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 pyydä isiäs auttamaan lopettamaan ja alottamaa vaik rakentamaa siit vaaleansinisestä jotai. Siitä vaaleensinisestä hanski enää mitään tee. Se jo mun pihallakin hetken seiso ja sitä siinä kattelin, että hitto kun on ruma auto, ei edes kaarevaa tuulilasia. Tulin järkiini ja laitoin eteenpäin... LOL... Quote
Ketsa Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 Ja mä hokasin, että siinä oli myö kauhean näköiset pystylamput ja palkkipuskurit ja päätin sen päivät testailemalla uutta iskuvasaraani pistehitseihin... Quote
Kape77 Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 Lasten suusta kuuluu: A) Totuus? B) Suoraa puhetta? C) BullShittiä? XD Laitas hanski vauhtia projektiin, ettei iiro kerkiä saamaan a) korttia b) kuplaansa liikenteeseen ennen sua ;) Quote
Hebster52 Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 onko nopeampaa tapaa??? rälläköi irti ja teippaa kiinni Sido toi takahelma johonkin puuhun ja sitten vaan ykkösvaihde päälle ja rykäisy... Quote
Guest Iiro R Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 heh...ei oo pelkoa....Mistä vetoo???? Quote
Guest Raggare Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 mie tuun joukon ja kostin(kuka lie) kanssa ja tarjoon tupakin voittajalle :D Quote
hanski. Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 mä saan sentää osii ilmaseks:) ja mistähän kaupasta..?? Quote
nalleolut Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 raha miehet puhuu=kaikki kuplan osat on ilmaisia..... Quote
hanski. Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 oisko 12 vuotias "nuorimies" jolla on ruhtinaallisen isot viikkorahat..??? ei muuta kun iiro autoa vaan tekemään.... Quote
Guest Iiro R Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 kyl kuplast on paljo osii viel tallella. ja jopa konekki viel. törkeetä kun Antti repis siit osat ja kaik irti! Quote
Guest Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 kyl kuplast on paljo osii viel tallella. ja jopa konekki viel. törkeetä kun Antti repis siit osat ja kaik irti! ?? Quote
Guest Iiro R Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 Ja tulee siit nyt kestävämpi kun hanskilla. Quote
Guest Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 Nii...kuhan nyt saat ensin sen takahelman pois... Quote
Guest veewee Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 mä saan sentää osii ilmaseks:) pappa betalar?? Quote
mick Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Onpas erikoisilla sivuraiteilla tämä keskustelu... Imho, jos halvan harrastuksen haluaa, niin tämä se mielestäni ei ole. Koska nälkä kasvaa syödessä. Aluksi itsekin kuvittelin, että puoli-ilmaisia osia, tämähän on mukavaa! Ja kohta sen jälkeen moottorin tehot ei riitäkkään mihinkään, karvalakki-Unotkin menee edelle! Vähän viripalikkaa koneeseen, niin johan lähtee. "Halvalla" tai "ilmaiseksi" osan kun laittaa koneeseen, niin kohta sen koneen saakin taas purkaa... Ja vaihtoehtona laittaa uusi "halpa/ilmainen", ja jatkaa tätä loputtomiin. Tai laittaa kerralla yksi kalliimpi, ni ei tartte tehdä moottorinirroitushuoltoa pariin kertaan vuodessa. Kantapäänkautta opittua, heh Quote
Guest Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Eiks se kasaaminen ja purkaminen oo just sitä harrastamista? :) Jotenki tuntuu että tää kaikki_vaan_uutta on joku tän päivän trendi. Yks mikä varmasti vaikuttanu asiaan, on se että viripalikkojen tarjonta suomessa lisääntyny. Enää ei tartte itse uittaa kaikkia eksoottisia osia jenkeistä tai ruottista.. Quote
mikkocap Posted February 3, 2011 Posted February 3, 2011 Välliin kysymys että mikä on alkuperäinen kiinnitys takalokareissa? hitsaamalla vissiin monet ainakin laittanu mutta pohdin vain että onko se alkuperäinen. Quote
Guest Posted February 26, 2011 Posted February 26, 2011 Vielä ihan tästä helman irroituksesta. Porasin kaikki hitsit pois sivusta lokasuojien ollessa pois autosta ja ne pari jotka näkyy siinä pääli puolella ylempänä. Pitäisikö helman irrota nyt autosta? Kone on paikoillaan autossa eikä ole tarkoitus sitä ottaa pois.. meinasin jo luovuttaa ja hitsata helman takaisin kiinni kuten se oli ollutkin. Quote
Guest Posted February 27, 2011 Posted February 27, 2011 siel on muistaakseni sisapuolella konehuoneessa viela lisaa pisteita, sivuposkissa. Voin muistaa vaarin, tast on aikaa kun tein viimeks Quote
Ketsa Posted February 27, 2011 Posted February 27, 2011 Helman sisäpelti on pisteillä kiinni konehuoneen sivuissa. Quote
Guest Posted August 23, 2012 Posted August 23, 2012 Sain porattua lokasuojan alla olevat pistehitsit pois mutta pelti on kiinni myös ylempää (ja sauma vaikuttaisi jatkuvan myös sisäpuolella, vaikea nähdä kun heti sauman viereen on asennettu sisäpuolelle ilmeisesti palopelti). Mitenkäs ootte nää kohdat hoitaneet? Jos siellä on pisteitä niin mä en kyllä sellaisia näe. Quote
Guest Posted August 23, 2012 Posted August 23, 2012 Etsinköhän pisteitä väärästä paikasta? Onko ne noi pisteet jotka tulee linjassa vasemmasta yläkulmasta oikeaan alakulmaan? Eli takahelma ei irtoakaan tuosta hopeisen pellin kohdalta missä on kynnys? Jos näin niin mitenkäs toi kolmio joka jää tohon pisteiden alle? Se näyttäisi tulevan eteen jos moottoria lähtee vetämään ulos. Ootteko rälläköineet sen irti vai miten ootte tehneet? Miten ootte tehneet ton alareunassa näkyvän tiivisteen kanssa? Ja jos ne on noi pisteet niin miten ihmeessä ootte saaneet niitä porattua kun kone tulee tielle? Jos toi kolmio poistetaan niin lähteekö takahelma irti jos rälläköi tosta pisteiden alapuolelta syvennyksestä? Quote
metake Posted August 23, 2012 Posted August 23, 2012 Juge said: Se näyttäisi tulevan eteen jos moottoria lähtee vetämään ulos. Ei se mitään tielle tule, moottoriahan saa laskettua alaspäin kun se irtoaa niin venakopat on jo helman alapuolella. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.