Jump to content

CT konetta Kuplaan


MU

Recommended Posts

On 2/11/2024 at 3:29 PM, MU said:

Hommathan eteni viikonloppuna ihan kivasti. Seuraavaksi työntötankojen mitoitusta. 

IMG_20240211_151420_edit_200184030928084.jpg

Moro, työntötankojen suojaputket. Eikös nää ollut CSP.

Miksi näin päin?

Omia justa laittamassa paikalleen.

T.PETE.

 

Link to comment
28 minutes ago, WESTY said:

Moro, työntötankojen suojaputket. Eikös nää ollut CSP.

Miksi näin päin?

Omia justa laittamassa paikalleen.

T.PETE.

 

Kyllä, CSP:n putket. Mulla on tässä CT lohko missä on suurempi reikä tuolla lohkon puolella, siksi näin. Normi kuplan moottorissa putken isompi pää kannen puolelle, eli toisin päin.

Link to comment

Siitä on varmasti yli 40 vuotta kun tämä Kupla on ollut viimeksi käynnissä. Kansallisarkistosta löytyi tieto että 1981 on auto poistettu rekisteristä. Mutta eilen Ruuvauspajan Jani hoiti asetukset ja säädöt siihen malliin että saatiin ensi savut koneesta. Paljon on vielä hommaa autossa ja vähän koneessakin. Ainakin tps anturi täytyy vaihtaa vähän paremmin reakoivaan malliin. Ulkokuoren osalta ollaan melko lopullisessa setupissa. 

IMG_20240408_112704.jpg

IMG_20240413_114830.jpg

  • Like 15
Link to comment
2 hours ago, APO said:

No nyt on kupla minun makuun. Todella hieno! Onnittelut 👍

Kiitos, vielä on kyllä matkaa maaliin. 

Link to comment
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Kesä meni yllättävänkin pienillä lastentaudeilla ottaen huomioon että kaikki auton osa alueet on kuitenkin rakennettu uusiksi. Yli 5 tuhatta kilometriä tuli mittariin. Tekniikan osalta fiksattavaa on pienissä öljyvuodoissa ja öljyn jäähdytyksen tehostamisessa. No ei lämpöjenkään kanssa ollut ongelmia kuin hellekeleillä kovemmassa maantieajossa. Silloin alettiin lähestyä kriittisiä lämpöjä pidemmissä vedoissa. Oli tietoinen valinta kokeilla ensin ilman ylimääräistä jäähdytyskennoa, mutta lisätään se nyt talven aikana. Ulosoton otan suodattimen alle tulevalla termostaatilla varustetulla lähdöllä. Kennoksi 21 rivinen vasemman vääntösauvaputken alle, ja sille vielä jonkinlainen ilmanohjain haukkaamaan happea. 

IMG_20241123_140512.jpg

IMG_20241123_140720.jpg

  • Like 2
Link to comment
1 hour ago, MU said:

Kesä meni yllättävänkin pienillä lastentaudeilla ottaen huomioon että kaikki auton osa alueet on kuitenkin rakennettu uusiksi. Yli 5 tuhatta kilometriä tuli mittariin. Tekniikan osalta fiksattavaa on pienissä öljyvuodoissa ja öljyn jäähdytyksen tehostamisessa. No ei lämpöjenkään kanssa ollut ongelmia kuin hellekeleillä kovemmassa maantieajossa. Silloin alettiin lähestyä kriittisiä lämpöjä pidemmissä vedoissa. Oli tietoinen valinta kokeilla ensin ilman ylimääräistä jäähdytyskennoa, mutta lisätään se nyt talven aikana. Ulosoton otan suodattimen alle tulevalla termostaatilla varustetulla lähdöllä. Kennoksi 21 rivinen vasemman vääntösauvaputken alle, ja sille vielä jonkinlainen ilmanohjain haukkaamaan happea. 

IMG_20241123_140512.jpg

IMG_20241123_140720.jpg


Asia ei mulle mitenkään kuulu mutta tuohon sopisi kyllä isompikin öljynsuodatin.

 

Propsit oikeista letkuliittimistä! Ei mitään klemmarivirityksiä öljyletkuihin.

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...