Art_Zi Posted August 4, 2021 Author Share Posted August 4, 2021 Seokset katottu tännää ja hyvin on kohillaan tuolla suutinkombolla. Pääsuuttimen vois vaihtaa 122,5 jos oikein haluais alkaa hifisteleen. Quote Link to comment
Art_Zi Posted September 4, 2021 Author Share Posted September 4, 2021 (edited) Kylymää oli kyyti tännää, mutta onhan tällä aina kivaa päästellä menemään 😎 Liekkö joutais jo seisontaan ja ootteleen remonttia. Motonetistä tuli haettua tännää uuet pallonivelet ja vetarin suojakumet. Edited September 4, 2021 by Art_Zi 7 Quote Link to comment
Art_Zi Posted September 13, 2021 Author Share Posted September 13, 2021 Tännää meni kirppu seisontaan ja kilometrejä kertyi parissa kuukaudessa 360. Pallonivelet oottelee asennusta ja tankki ois tarkotus käyttää irti ja putsata. Ja vähän mattoja värkätä talven aikana. 1 Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 2, 2021 Author Share Posted October 2, 2021 Vannehommia pähkitty. Kesällä tuli ostettua 4-pulttisprintit 5,5" ET26. Postnordi toi taakse 5x205->4x130 adapterit männäviikolla ja tokihan ne on tuumasilla kierteilä. Nooh mukaan passelit mutterit vaa prkl neo 60 asteen kartiolla ja sprintteihin pitää olla pallokartiot. Ja googlestahan ei löydy mistään tuumasilla kierteillä pallopäämuttereita.. VwHeritagelta löyty mutterien adapterit, joten ne lähti tilaukseen. Tänään käytin paikallaan vanteita ja vähän mitoin, että mitä muokkauksia tehhään Vannepajalla talven aikana. Edestä sais kasvattaa ET:tä 10-15mm. Takkaa sais levittää 1" sisälle ja 3" ulos. Eli 9,5" vanteet saa makiasti donitsilookkia 275 kumella. Eteen varmaan 165/60 tai 165/55 ja kevyt madallus tehdä... kattoa nyt... Nykyset 195/65 kumet ruopii lokariin 2 päällä välillä, joten pitää vähän mittoa, jos alkaa madaltaan uusille iskareille, että mitkä kumet siellä mahtus pyöriin. Tilasin nimittäin uuet kybit keulaan ja otin lyhkäset mallit mittaamatta vanhoja. Voipi olla, että pittää tilata orkkismittaset sittenki ku ei liikaa haluta laskea keulaa. 2 Quote Link to comment
mikan Posted October 4, 2021 Share Posted October 4, 2021 Mulla on kirvassa takana 275/50-15, mutta en muista vanteen leveyttä. Täytyy kaivella. Kaikissa näissä on tietenkin erilainen kori, mutta mun kirva on aika pitkälle samaa mallia kuin sulla. Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 8, 2021 Author Share Posted October 8, 2021 Vannehommia mitottu uuelleen....tuplatsek ja samalla turha päivitys palstalle, että saahaa Sea-Lapplandit topneloseen 😝 1 Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 25, 2021 Author Share Posted October 25, 2021 Junis lähti tallista lauantai-iltana ja eilen tuli siivottua tallia ja ihmeteltyä kuinka tallissa on taas tilaa. Samalla purin keulan ja näppäsin tukivarret irti, jotta saa vietyä ne pallonivelten vaihtoon lähiakoina. Vanteet pakkasin kans ja ne lähtee lähiaikoina etelään työstettäväks. Taakse tulee 10" ja eteen 5,5", joista siirretään vähän keskiöt ulommas, että saadaan pikkusen lisää ET:tä. Keulapala pitäs kans irrotella, jotta sais tankin käyttää pois ja tutkailla mistä tulee bensan hajua kaarteissa. Tankin alla oleva letku näyttää ainaki valmiilta ja jarrunestesäiliöltä lähtevät letkut vois kans vaihtaa. Se varmaan puratuttaa kojelaudan, tuulilasin jne., ennenku tuo keulapala irtoaa? Onkohan näistä macbuggyn kirpuista mitään "räjäytyskuvia" olemassa, josta näkis vähän, että missä kaikkialla tuo keulapala on yleensä kiinni? 1 Quote Link to comment
Kurre Posted October 26, 2021 Share Posted October 26, 2021 Eikös toi oo "yhtä puuta" koko kori? Vai onko se mitä olen ollut rakentamassa joku toinen ku mac buggy? Quote Link to comment
mikan Posted October 26, 2021 Share Posted October 26, 2021 Keulapala on yleensä erillinen. Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 26, 2021 Author Share Posted October 26, 2021 Juu keulapala tankin päällä on irtonainen ja siinä palassa on tuulilasi ja kojelauta kiinni. En oo vielä isommin tutkinu, mistä kaikkialta se on kiinni. Jos/kun sen tälle talvea irrottaa, niin vaihtaa samalla kaikki sinne alle, kun ei se ihan naps ja kops hommalta näytä äkkiseltään... Vuoden päästä ois ajatus tehdä sit sähöt uusiksi ja kojelauta fiksata. Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 29, 2021 Author Share Posted October 29, 2021 (edited) Eipä se ollukkaa kummonen rasti irrottaa tuota keulaa. Kojetaulu irti, pyyhkijänmoottori irti, rattiputki irti ja 2 ruuvia ja 2 pulttia pois. Ja toinen ajovalo piti käyttää irti. Bensaletku oli tiensä päässä. Ja pääsylinterille menevät letkut. Samalla varmaan vaihtuu pääsylinterikin. On vähän sen näkönen että äkkijarrutus hirvittää... Edited October 29, 2021 by Art_Zi 6 Quote Link to comment
mikan Posted November 1, 2021 Share Posted November 1, 2021 Tuosta kuvasta saa hyvän käsityksen siitä millainen keihäs rattiakseli on kun paukauttaa jonkun perään kirpulla/kuplalla. 1 Quote Link to comment
höpö heka Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Nooh, missä päivitys? Joko siellä on Artalaviivazin tallissa uuet jarrut ilmattu? Quote Link to comment
Art_Zi Posted November 26, 2021 Author Share Posted November 26, 2021 Pääsylinteri ja vähän letkuja ja putkia vaiheltu. Ja sprintit käväs Naantalissa mutkan. Seuraavaks alkaa pähkimään maalia vähän nuihin. Etusiin tehtiin vähän lisää ET:tä ja takasia levitettiin 4,5", eli taakse tulee 10" ja eessä 5,5". Etteen aattellu 165 tai 175 kumeja ja taakse tulee nykyinen otteessa oleva koko, eli 275/60 7 Quote Link to comment
mikan Posted November 30, 2021 Share Posted November 30, 2021 Mulla oli kirvassa ensin edessä 195/50 5,5x15 vanteilla. Tällä hetkellä on 185/45-15 6x15 vanteilla. On ehkä vähän liian pienet. Takana oli aluksi 275/60-15 mitkälie jenkkirenkaat. Mutta ne oli niin lössöt ja rumat, että ostin tilalle 275/50-15 katusliksit (Nitto 555). Quote Link to comment
Jhannes Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 Siellä teillä päin kun on luntaki talvella niin oisko tuossa ideaa 😀 Quote Link to comment
Art_Zi Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 15 hours ago, Jhannes said: Siellä teillä päin kun on luntaki talvella niin oisko tuossa ideaa 😀 No mikä jottei 🤣🤣 Kelkkakuumetta tässä on ilmassa nytkin, mutta tuossahan ois apua siihen kuumeeseen 😁😁 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 On 7/8/2021 at 7:29 PM, Tutkija said: Pallukkanivelet tuli kuplan keulaan vasta 1966 mallisarjassa Auto nyt myynnissä, niin tarkennetaan tätä: Äijä Kirpussa on uudemman tyypin keskitunnelin etupää wanhan stylen pohjalevyssä. Quote Link to comment
Art_Zi Posted May 3, 2022 Author Share Posted May 3, 2022 Tämä jäi pohojoseen. 1 Quote Link to comment
Art_Zi Posted May 14, 2022 Author Share Posted May 14, 2022 On 5/3/2022 at 9:26 AM, Art_Zi said: Tämä jäi pohojoseen. Vaa jäikö pitkäksi aikaa 😁 https://m.nettiauto.com/volkswagen/kupla/12878047 Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 14, 2022 Share Posted May 14, 2022 (edited) Osta takas.. vai haluakko jotain kasimunasta vai oliko se mukista pilin jatketta.. 16 minutes ago, Art_Zi said: Vaa jäikö pitkäksi aikaa 😁 https://m.nettiauto.com/volkswagen/kupla/12878047 Edited May 14, 2022 by Urbantoy Quote Link to comment
SamiO Posted May 16, 2022 Share Posted May 16, 2022 On 5/14/2022 at 11:53 PM, Urbantoy said: Osta takas.. vai haluakko jotain kasimunasta vai oliko se mukista pilin jatketta.. Sehän on jo ostanu semmosen.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.