Jump to content

Koottava Pierburgin bensapumppu ei toimi


Recommended Posts

Posted

Kupla ei lähtenyt käyntiin, ja paikallistin ongelman bensansaantiin. Lupasi huikkabensalla, muuten ei. Otin bensapumpun työn alle, ja totesin heti, että ainakin tiivisteet ovat ihan riekaleina. Eli kuka myy laadukkaita korjaussarjoja tuollaisiin pumppuihin? Olen ymmärtänyt, että noita korjaussarjoja kyllä löytyy, mutta että suurin osa ovat huonolaatuisia. Saksan foorumilla tiesivät kertoa, että Ruddies:in sarjat ovat laadukkaita, mielipiteitä

 

https://www.ruddies-berlin.de/index2.html

 

Vai hankinko suosiolla uuden pumpun?9de25b67d94b5953da9a2173f9959fb8.jpg

 

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

 

 

Posted (edited)

Paruzzilta saatavalla sarjalla olen tuommoisen korjannut mutta siitäkin sarjasta käytin vain osan osista.

 

Muun muassa kalvoa liikuttava lipare oli välitys suhteeltaan vääränlainen eli tuotti liian suuren paineen... 🤔

Edited by NO H2O
Posted

Minulla on vielä vanhempaa sarjaa oleva pumppu, siihen käytin Paruzzin setistä ainoastaan kalvon. Mutta sarja sinällään täytti tehtävänsä, pumppu toimii taas ja pitää bensan sisäpuolella. Kalvoja etsin erikseen, mutta enpä löytänyt mistään.(*)

 

Uusia purettavia pumppuja ei tiettävästi saa mistään (*) ja kiinni prässättyä ei voi suositella kuin silloin jos vanhaa ei vain saa jotenkin korjattua tai sellainen autossa alunperinkin on.

 

Tavalliset paperitiivisteet siinä on, ne voi saksia itsekin tiivistepaperista, ei maksa oikeastaan mitään. Kalvo on se vaikeampi osa.

 

*) Optio B: "Kädetön etsijä" on tietenkin aina mahdollinen.

Posted
19 hours ago, Kharon said:

...ja kiinni prässättyä ei voi suositella kuin silloin jos vanhaa ei vain saa jotenkin korjattua tai sellainen autossa alunperinkin on.

 

Miksei voi suositella? A-laatunen prässätty pelannu moitteetta muutamassa kikottimessa..

 

Ite en omaani laita enää muita ku prässättyjä. 

Sen verran aiheutti tykytyksiä ku vanhan liiton pumpusta irtos painepuolen putki ko tallille ajoin muuan vuos takaperin...onneks ei ollu kone vielä lämmemny tarpeeks ettei palanu koko laitos...

Posted
16 hours ago, Art_Zi said:

 

Miksei voi suositella? A-laatunen prässätty pelannu moitteetta muutamassa kikottimessa..

 

Ite en omaani laita enää muita ku prässättyjä. 

Sen verran aiheutti tykytyksiä ku vanhan liiton pumpusta irtos painepuolen putki ko tallille ajoin muuan vuos takaperin...onneks ei ollu kone vielä lämmemny tarpeeks ettei palanu koko laitos...

 

A-laatuista jos löytää niin mikä ettei, itsellä on hajonnut käsiin pari  (kalvo puhki) ja kun se ei ole purettava niin siinähän sitten ihmettelet.

 

Putkien irtoaminen sekä pumpusta  että kaasuttimesta on realiteetti, joo. Se on huono puoli vanhoissa, eivät nekään täydellisiä ole.

Posted
17 minutes ago, Kharon said:

 

A-laatuista jos löytää niin mikä ettei, itsellä on hajonnut käsiin pari  (kalvo puhki) ja kun se ei ole purettava niin siinähän sitten ihmettelet.

 

Putkien irtoaminen sekä pumpusta  että kaasuttimesta on realiteetti, joo. Se on huono puoli vanhoissa, eivät nekään täydellisiä ole.

Niin no prässättävät maksaa about saman verran kuin korjaussarja orkkikseen. Niin vähän huonoa tätä korjattavuudellakaan on perustella. Jos varaosan autoon mukaan haluaa niin mieluummin otan koko pumpun mukaan kuin korjaussarjan.

Posted
26 minutes ago, Tanhis said:

Niin no prässättävät maksaa about saman verran kuin korjaussarja orkkikseen. Niin vähän huonoa tätä korjattavuudellakaan on perustella. Jos varaosan autoon mukaan haluaa niin mieluummin otan koko pumpun mukaan kuin korjaussarjan.

 

Ei tämä hintakysymys ollutkaan vaan ennemmin ulkonäkökysymys.

Posted
57 minutes ago, Kharon said:

 

Ei tämä hintakysymys ollutkaan vaan ennemmin ulkonäkökysymys.

Niin no se onkin sit melkein ainut mutta sitten mennäänkin jo vahvasti pussihousu touhuihin.

  • 3 months later...
Posted

Onko muilla kokemuksia noista Paruzzin korjaussarjoita? Itse parhaillaan kasailemassa tuommoista bensapumppua jossa ylin kansi on ”kiinalaisen hatun” -mallinen ja tuo korjaussarjan kalvo, tai tarkemmin se kalvon käyttöakseli on (minun ja viivottimen mielestä) n. 4mm liian lyhyt ja näin ollen koko akselin liikerata jää liian lyhyeksi… 

Kannattaako kasata tuollaisena?

3A8BEF0D-489D-4572-86CE-0498FC731096.jpeg

48CC713E-DF3F-4040-AD19-B3A50E269B11.jpeg

Posted

Samanlainen sarja minullakin oli.

 

Onko tuo vanha mutterilla vai niitattu? Kuplaan porasin varaosakalvosta keskitapin niittaukset kuuseen ja siirsin kalvon vanhaan tappiin. Ei ollut vaikea juttu kun vanhassa oli mutteri päässä.

 

Tuossa näyttää siltä että uuden päätyniitti on liian paksu eikä päästä laippaa päähän asti. Pieni päätyniitin viilaus voi auttaa, jos sillä ny on väliä: Liikematka vähän pienenee mutta toisaalta pumppu vätkyttää aika tiuhaan tahtiin ja minullakin vakiopumppu syöttää kahta DellOrtoa ihan kivuttomasti, luulisi vakiokaasuttimelle riittävän hiukan vajaatehoisenakin.

Posted
26 minutes ago, Kharon said:

Samanlainen sarja minullakin oli.

 

Onko tuo vanha mutterilla vai niitattu? Kuplaan porasin varaosakalvosta keskitapin niittaukset kuuseen ja siirsin kalvon vanhaan tappiin. Ei ollut vaikea juttu kun vanhassa oli mutteri päässä.

 

Tuossa näyttää siltä että uuden päätyniitti on liian paksu eikä päästä laippaa päähän asti. Pieni päätyniitin viilaus voi auttaa

Niitattu tuo on, (vanha ja uusi)muuten olisin tehnyt myös kalvonvaihto-taikatempun.

suoritin nyt päätyniitin viilauksen ja pienimuotoisen kalvon lautasen muokkauksen… keskitapin ”prikka” laskeutuu nyt samalle tasolle kuin vanha ja vastaavasti keinuvivun liikerata ja vastus on aikalailla vastaava kuin vanhassakin… saa nähdä pystyikö Suomalainen insinööri parantamaan kiinalaisen kollegansa aikaansaannosta 😂

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...