jonte Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Kupla ei lähtenyt käyntiin, ja paikallistin ongelman bensansaantiin. Lupasi huikkabensalla, muuten ei. Otin bensapumpun työn alle, ja totesin heti, että ainakin tiivisteet ovat ihan riekaleina. Eli kuka myy laadukkaita korjaussarjoja tuollaisiin pumppuihin? Olen ymmärtänyt, että noita korjaussarjoja kyllä löytyy, mutta että suurin osa ovat huonolaatuisia. Saksan foorumilla tiesivät kertoa, että Ruddies:in sarjat ovat laadukkaita, mielipiteitä https://www.ruddies-berlin.de/index2.html Vai hankinko suosiolla uuden pumpun? Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk Quote Link to comment
NO H2O Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 (edited) Paruzzilta saatavalla sarjalla olen tuommoisen korjannut mutta siitäkin sarjasta käytin vain osan osista. Muun muassa kalvoa liikuttava lipare oli välitys suhteeltaan vääränlainen eli tuotti liian suuren paineen... 🤔 Edited September 11, 2021 by NO H2O Quote Link to comment
Kharon Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Minulla on vielä vanhempaa sarjaa oleva pumppu, siihen käytin Paruzzin setistä ainoastaan kalvon. Mutta sarja sinällään täytti tehtävänsä, pumppu toimii taas ja pitää bensan sisäpuolella. Kalvoja etsin erikseen, mutta enpä löytänyt mistään.(*) Uusia purettavia pumppuja ei tiettävästi saa mistään (*) ja kiinni prässättyä ei voi suositella kuin silloin jos vanhaa ei vain saa jotenkin korjattua tai sellainen autossa alunperinkin on. Tavalliset paperitiivisteet siinä on, ne voi saksia itsekin tiivistepaperista, ei maksa oikeastaan mitään. Kalvo on se vaikeampi osa. *) Optio B: "Kädetön etsijä" on tietenkin aina mahdollinen. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted September 12, 2021 Share Posted September 12, 2021 https://heritagestocks.com/product/113127025b-fuel-pump-reconditioned/ https://www.pre67vw.com/classifieds/detail/8559 https://lanerussell.com/collections/fuel-pumps/products/40hp-pierburg-fuel-pump Quote Link to comment
Art_Zi Posted September 12, 2021 Share Posted September 12, 2021 19 hours ago, Kharon said: ...ja kiinni prässättyä ei voi suositella kuin silloin jos vanhaa ei vain saa jotenkin korjattua tai sellainen autossa alunperinkin on. Miksei voi suositella? A-laatunen prässätty pelannu moitteetta muutamassa kikottimessa.. Ite en omaani laita enää muita ku prässättyjä. Sen verran aiheutti tykytyksiä ku vanhan liiton pumpusta irtos painepuolen putki ko tallille ajoin muuan vuos takaperin...onneks ei ollu kone vielä lämmemny tarpeeks ettei palanu koko laitos... Quote Link to comment
Kharon Posted September 13, 2021 Share Posted September 13, 2021 16 hours ago, Art_Zi said: Miksei voi suositella? A-laatunen prässätty pelannu moitteetta muutamassa kikottimessa.. Ite en omaani laita enää muita ku prässättyjä. Sen verran aiheutti tykytyksiä ku vanhan liiton pumpusta irtos painepuolen putki ko tallille ajoin muuan vuos takaperin...onneks ei ollu kone vielä lämmemny tarpeeks ettei palanu koko laitos... A-laatuista jos löytää niin mikä ettei, itsellä on hajonnut käsiin pari (kalvo puhki) ja kun se ei ole purettava niin siinähän sitten ihmettelet. Putkien irtoaminen sekä pumpusta että kaasuttimesta on realiteetti, joo. Se on huono puoli vanhoissa, eivät nekään täydellisiä ole. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 13, 2021 Share Posted September 13, 2021 17 minutes ago, Kharon said: A-laatuista jos löytää niin mikä ettei, itsellä on hajonnut käsiin pari (kalvo puhki) ja kun se ei ole purettava niin siinähän sitten ihmettelet. Putkien irtoaminen sekä pumpusta että kaasuttimesta on realiteetti, joo. Se on huono puoli vanhoissa, eivät nekään täydellisiä ole. Niin no prässättävät maksaa about saman verran kuin korjaussarja orkkikseen. Niin vähän huonoa tätä korjattavuudellakaan on perustella. Jos varaosan autoon mukaan haluaa niin mieluummin otan koko pumpun mukaan kuin korjaussarjan. Quote Link to comment
Kharon Posted September 13, 2021 Share Posted September 13, 2021 26 minutes ago, Tanhis said: Niin no prässättävät maksaa about saman verran kuin korjaussarja orkkikseen. Niin vähän huonoa tätä korjattavuudellakaan on perustella. Jos varaosan autoon mukaan haluaa niin mieluummin otan koko pumpun mukaan kuin korjaussarjan. Ei tämä hintakysymys ollutkaan vaan ennemmin ulkonäkökysymys. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 13, 2021 Share Posted September 13, 2021 57 minutes ago, Kharon said: Ei tämä hintakysymys ollutkaan vaan ennemmin ulkonäkökysymys. Niin no se onkin sit melkein ainut mutta sitten mennäänkin jo vahvasti pussihousu touhuihin. Quote Link to comment
jonte Posted September 13, 2021 Author Share Posted September 13, 2021 Kiitoksia mielipiteistä. Tuossa olisi tarjolla kunnostettuja orkkispumppuja: http://www.kaeferklein.de/shop/themes/kategorie/detail.php?artikelid=180065 Olisipa ainakin sitten uusilla tiivisteillä, ja muutenkin perinpohjin kunnostettu. Quote Link to comment
JRi Posted January 1, 2022 Share Posted January 1, 2022 Onko muilla kokemuksia noista Paruzzin korjaussarjoita? Itse parhaillaan kasailemassa tuommoista bensapumppua jossa ylin kansi on ”kiinalaisen hatun” -mallinen ja tuo korjaussarjan kalvo, tai tarkemmin se kalvon käyttöakseli on (minun ja viivottimen mielestä) n. 4mm liian lyhyt ja näin ollen koko akselin liikerata jää liian lyhyeksi… Kannattaako kasata tuollaisena? Quote Link to comment
Kharon Posted January 1, 2022 Share Posted January 1, 2022 Samanlainen sarja minullakin oli. Onko tuo vanha mutterilla vai niitattu? Kuplaan porasin varaosakalvosta keskitapin niittaukset kuuseen ja siirsin kalvon vanhaan tappiin. Ei ollut vaikea juttu kun vanhassa oli mutteri päässä. Tuossa näyttää siltä että uuden päätyniitti on liian paksu eikä päästä laippaa päähän asti. Pieni päätyniitin viilaus voi auttaa, jos sillä ny on väliä: Liikematka vähän pienenee mutta toisaalta pumppu vätkyttää aika tiuhaan tahtiin ja minullakin vakiopumppu syöttää kahta DellOrtoa ihan kivuttomasti, luulisi vakiokaasuttimelle riittävän hiukan vajaatehoisenakin. Quote Link to comment
JRi Posted January 1, 2022 Share Posted January 1, 2022 26 minutes ago, Kharon said: Samanlainen sarja minullakin oli. Onko tuo vanha mutterilla vai niitattu? Kuplaan porasin varaosakalvosta keskitapin niittaukset kuuseen ja siirsin kalvon vanhaan tappiin. Ei ollut vaikea juttu kun vanhassa oli mutteri päässä. Tuossa näyttää siltä että uuden päätyniitti on liian paksu eikä päästä laippaa päähän asti. Pieni päätyniitin viilaus voi auttaa Niitattu tuo on, (vanha ja uusi)muuten olisin tehnyt myös kalvonvaihto-taikatempun. suoritin nyt päätyniitin viilauksen ja pienimuotoisen kalvon lautasen muokkauksen… keskitapin ”prikka” laskeutuu nyt samalle tasolle kuin vanha ja vastaavasti keinuvivun liikerata ja vastus on aikalailla vastaava kuin vanhassakin… saa nähdä pystyikö Suomalainen insinööri parantamaan kiinalaisen kollegansa aikaansaannosta 😂 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.