mikko k Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 Tietääkö arvoisat vw-kanssakärsijät että saako tuota ilmakanavaa mitenkään irti? 1 Quote Link to comment
Kharon Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Ei tiedetä, mutta onpa ensimmäinen kerta kun näen moisen kokolailla ehjänä. :o Tähän asti irroittaminen ei ole ollut koskaan ongelma, ennemmin että mistä otetaan ehjä kanava ruostesilpun tilalle. Quote Link to comment
mikko k Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 1 hour ago, Kharon said: Ei tiedetä, mutta onpa ensimmäinen kerta kun näen moisen kokolailla ehjänä. :o Tähän asti irroittaminen ei ole ollut koskaan ongelma, ennemmin että mistä otetaan ehjä kanava ruostesilpun tilalle. 😄 Tämä -74 möhkö on yllättävän hyväkuntoinen. Takapäässä korin takanurkatkin on hitsaamattomat! Kynnyskotelojen pohjat oli aika pehmeät, joten laikkasin ne pois. Kotelot suht ok. Jos sais noi kanavat pois niin vois sieltä takaakin fiksata. 1 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Kyllä noi on omissakin aikaa sitten menneitä osia ollut mutta varmasti noista suulakkeiden juurista tuo on hitsattu ulkopuolelta pätkissä tai kokonaan saumalla ympäri. Eli mikkihiirellä sauman jurnuutus veks tai iso laikka raikaamaan ja suulakkeiden juuresta poikki jos ei ole tarkoitus säilyttää museomiehille sitä. Quote Link to comment
mikko k Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 1 hour ago, Pedalpusher said: Kyllä noi on omissakin aikaa sitten menneitä osia ollut mutta varmasti noista suulakkeiden juurista tuo on hitsattu ulkopuolelta pätkissä tai kokonaan saumalla ympäri. Eli mikkihiirellä sauman jurnuutus veks tai iso laikka raikaamaan ja suulakkeiden juuresta poikki jos ei ole tarkoitus säilyttää museomiehille sitä. Takapää on irti, siellä oli yks heppi. Jalkatilan suulakkees oli kaks heppiä ja nekin on jo irti. Mutta tuo etupään kurvi on vissiin sisältä hitsattu kun ei näy mitään ja on tykysti kiinni. Täytyy tuota laikkaamista vielä tutkia. Museomiehille tässä ei oo mitään kattottavaa.. Tuliseinä lähti jo ajat sitten.. 😁 Quote Link to comment
mikko k Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 Etupäästä 4 pistehitsiä piti kaivaa pois suulakkeesta. Takapäästä laikalla pala pois, jonka voi sitte myöhemmin hitsata takaisin. Etupään käyrä lienee prässätty kiinni kun saumaa ei näy missään sisällä tai ulkona. Sitten vaan pyöräytin kanavan käyrästä irti. Nyt vaan tuli mieleen että täytyy varmaan tuo kanava halkaista että saa siivottua sisältäkin… 😄 Quote Link to comment
mikan Posted March 24, 2022 Share Posted March 24, 2022 Mikolla on pussihousut! 😁 Quote Link to comment
mikko k Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 36 minutes ago, mikan said: Mikolla on pussihousut! 😁 Älä unta nää! 😂 Ei todellakaan entisöidä. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 Jonkinlainen upotus voisi toimia tohon kanavaan. Sen putsaukseen ensin rasvoista, sitte ruosteista. Tuohan vaatis valtavan altaan niin tekee itte sen jostain vetelämmästä tavarasta jonka saa hyvinki lähelle ulkomuotoja. Ei mee nesteitäkään niin paljoa. Quote Link to comment
mikko k Posted March 25, 2022 Author Share Posted March 25, 2022 Täytyy tätä avaamista vielä tutkia tarkemmin. Hiukan kurkkasin sisään ja on kyllä niin järkyttävä määrä öljyistä paskaa sisällä että jotenkin varmaan avaan sen. Quote Link to comment
mikko k Posted March 25, 2022 Author Share Posted March 25, 2022 Ei ollukkaan paha homma. Oli niin ohutta peltiä että terävällä puukolla väänsin kantit hiukan auki. On sitte helppoa koputella vasaralla takas kiinni. Ja olihan sisällä paskaa melkoisesti! Nyt vaan hyvä pesu ja maalia viä perään ja kasaan takaisin. 5 Quote Link to comment
mikko k Posted March 31, 2022 Author Share Posted March 31, 2022 Alkaa olla tämä aihe käsitelty, mutta jos vielä tämän kerran. Eiköhän nämä nyt vielä toiset lähemmäs 50v kestä. 😊 1 Quote Link to comment
mikan Posted March 31, 2022 Share Posted March 31, 2022 50v päästä kuskilla on jo pussihousut tai sitten puupalttoo. Onko joku mitannut kuinka kuumaa ilmaa tuonne koteloon menee? Quote Link to comment
mikko k Posted March 31, 2022 Author Share Posted March 31, 2022 6 minutes ago, mikan said: 50v päästä kuskilla on jo pussihousut tai sitten puupalttoo. Onko joku mitannut kuinka kuumaa ilmaa tuonne koteloon menee? Puupalttoo varmasti! Ja perikunta on myynyt nämä lelut jo eteenpäin.. 😁 Quote Link to comment
jupsu Posted March 31, 2022 Share Posted March 31, 2022 23 minutes ago, mikan said: Onko joku mitannut kuinka kuumaa ilmaa tuonne koteloon menee? Siitä en tiedä että miten kuumaa ilmaa sinne menee, mutta tuulilasin kulmista mittasin matka-ajossa -3°c pakkasella 96°c plussaa. Ja tämä oli täysin orkkis järjestelmällä, ilman minkäänlaisia puhaltimia. Quote Link to comment
mikan Posted March 31, 2022 Share Posted March 31, 2022 1 hour ago, jupsu said: Siitä en tiedä että miten kuumaa ilmaa sinne menee, mutta tuulilasin kulmista mittasin matka-ajossa -3°c pakkasella 96°c plussaa. Ja tämä oli täysin orkkis järjestelmällä, ilman minkäänlaisia puhaltimia. Kysyinkin lähinnä siksi, että mietin millainen maali kanavassa kestää. Sen kyllä muistan, että takapenkillä on syytä olla tarkkana missä jalkojaan pitää, ettei suoraan putkien edessä. Aika rajut on ollut lämmöt jupsun kuplassa! 😈 Quote Link to comment
mikko k Posted March 31, 2022 Author Share Posted March 31, 2022 Melko kuumaa on jos tosiaan 96 asteista tulee ikkunalle! Tässä möhkössä olis ainakin ollut järjetön öljynkäry kabiinissa jos noin kuumaa olis tullu. Ei tuolla kanavassa häävi maali ollut sisällä eikä ulkona. Porakoneella kun hieman pyöritti ”neekerin tukkaa” niin maalit lähti. Quote Link to comment
jupsu Posted March 31, 2022 Share Posted March 31, 2022 Kyllähän tuolla kieltämättä hieman kuuma meinaa tulla jos kokoajan pitää lämpöjä täysillä. On sitä moni ihmetellyt kun ei ole lasit koskaan huurussa. Öljynkäryä ei mulla tule sisälle, tosin eipä tuo kone ole ikinä tippaakaan öljyä vuotanut tai kuluttanut. Mulla on koko lämmitysjärjestelmä käyty läpi, orkkis sorsat avattu ja hiekkapuhallettu sekä maalattu sisältä että ulkoa wurthin sinkki 300sella. Saman käsittelyn on saanut nuo lämpöputket. Kaksi paria olen jo sulattanut etujalkatilan ilmasuuttimia, yhdet taka- ja etujalkatilan matot, 2-laadun lasintiivisteen (ykköslaatu tuntuu kestävän) ja yhdet kaverin kengät. Ja kyseinen autohan on vuosimallia -74. 4 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 8 hours ago, jupsu said: Kyllähän tuolla kieltämättä hieman kuuma meinaa tulla jos kokoajan pitää lämpöjä täysillä. On sitä moni ihmetellyt kun ei ole lasit koskaan huurussa. Öljynkäryä ei mulla tule sisälle, tosin eipä tuo kone ole ikinä tippaakaan öljyä vuotanut tai kuluttanut. Mulla on koko lämmitysjärjestelmä käyty läpi, orkkis sorsat avattu ja hiekkapuhallettu sekä maalattu sisältä että ulkoa wurthin sinkki 300sella. Saman käsittelyn on saanut nuo lämpöputket. Kaksi paria olen jo sulattanut etujalkatilan ilmasuuttimia, yhdet taka- ja etujalkatilan matot, 2-laadun lasintiivisteen (ykköslaatu tuntuu kestävän) ja yhdet kaverin kengät. Ja kyseinen autohan on vuosimallia -74. Tästähän syystä kolkkeihin oli laitettu termostaatit lämpökanavan alkuun kun niissä vielä isommat lämmönvaihtimet + 2kpl esivaihtimia. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 Tossa notsin ilman sisäänmeno jossa on erillinen raitisilmasyöttö. Nää tais olla vain varhaisemmissa jos en ihan väärin muista? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.