Jump to content

Kynnyskotelon ilmakanava


Recommended Posts

Posted

Ei tiedetä, mutta onpa ensimmäinen kerta kun näen moisen kokolailla ehjänä. :o

 

Tähän asti irroittaminen ei ole ollut koskaan ongelma, ennemmin että mistä otetaan ehjä kanava ruostesilpun tilalle.

Posted
1 hour ago, Kharon said:

Ei tiedetä, mutta onpa ensimmäinen kerta kun näen moisen kokolailla ehjänä. :o

 

Tähän asti irroittaminen ei ole ollut koskaan ongelma, ennemmin että mistä otetaan ehjä kanava ruostesilpun tilalle.

😄

Tämä -74 möhkö on yllättävän hyväkuntoinen. Takapäässä korin takanurkatkin on hitsaamattomat!

 

Kynnyskotelojen pohjat oli aika pehmeät, joten laikkasin ne pois. Kotelot suht ok.

Jos sais noi kanavat pois niin vois sieltä takaakin fiksata.

  • Like 1
Posted

Kyllä noi on omissakin aikaa sitten menneitä osia ollut mutta varmasti noista suulakkeiden juurista tuo on hitsattu ulkopuolelta pätkissä tai kokonaan saumalla ympäri.

Eli mikkihiirellä sauman jurnuutus veks tai iso laikka raikaamaan ja suulakkeiden juuresta poikki jos ei ole tarkoitus säilyttää museomiehille sitä.

 

Capture.thumb.JPG.0475e6fd13ec25a3489634cdc86dca40.JPG

Posted
1 hour ago, Pedalpusher said:

Kyllä noi on omissakin aikaa sitten menneitä osia ollut mutta varmasti noista suulakkeiden juurista tuo on hitsattu ulkopuolelta pätkissä tai kokonaan saumalla ympäri.

Eli mikkihiirellä sauman jurnuutus veks tai iso laikka raikaamaan ja suulakkeiden juuresta poikki jos ei ole tarkoitus säilyttää museomiehille sitä.

 

Capture.thumb.JPG.0475e6fd13ec25a3489634cdc86dca40.JPG


Takapää on irti, siellä oli yks heppi. Jalkatilan suulakkees oli kaks heppiä ja nekin on jo irti. Mutta tuo etupään kurvi on vissiin sisältä hitsattu kun ei näy mitään ja on tykysti kiinni.

 

Täytyy tuota laikkaamista vielä tutkia. Museomiehille tässä ei oo mitään kattottavaa.. Tuliseinä lähti jo ajat sitten.. 😁

Posted

Etupäästä 4 pistehitsiä piti kaivaa pois suulakkeesta. Takapäästä laikalla pala pois, jonka voi sitte myöhemmin hitsata takaisin. Etupään käyrä lienee prässätty kiinni kun saumaa ei näy missään sisällä tai ulkona. Sitten vaan pyöräytin kanavan käyrästä irti. Nyt vaan tuli mieleen että täytyy varmaan tuo kanava halkaista että saa siivottua sisältäkin… 😄

 

9E64AC9C-1C2C-48B6-B9EB-678A4084E9F9.thumb.jpeg.9ac2cc229f44d4720a41501fd5d69f5b.jpegEA8D8783-3105-45D2-B7CC-B1E7B0629FD9.thumb.jpeg.cfb578975dfe44a825cccfd8dd92c29b.jpeg

Posted

Jonkinlainen upotus voisi toimia tohon kanavaan. Sen putsaukseen ensin rasvoista, sitte ruosteista.

 

Tuohan vaatis valtavan altaan niin tekee itte sen jostain vetelämmästä tavarasta jonka saa hyvinki lähelle ulkomuotoja. Ei mee nesteitäkään niin paljoa.

Posted

Täytyy tätä avaamista vielä tutkia tarkemmin. Hiukan kurkkasin sisään ja on kyllä niin järkyttävä määrä öljyistä paskaa sisällä että jotenkin varmaan avaan sen.

Posted

Ei ollukkaan paha homma. Oli niin ohutta peltiä että terävällä puukolla väänsin kantit hiukan auki. On sitte helppoa koputella vasaralla takas kiinni. Ja olihan sisällä paskaa melkoisesti! Nyt vaan hyvä pesu ja maalia viä perään ja kasaan takaisin.

 

0C5C4D5E-4DFA-48C2-ADC4-CFD11C96B9C8.thumb.jpeg.47d9e84ba61fb06a8a83e42e81b6522f.jpeg

  • Like 5
Posted

Alkaa olla tämä aihe käsitelty, mutta jos vielä tämän kerran.

Eiköhän nämä nyt vielä toiset lähemmäs 50v kestä. 😊

 

6CB33FB9-1494-46CA-8608-2A54CF9D4CB0.thumb.jpeg.238864d0334a0cf257d05bd778be8dc1.jpeg

  • Like 1
Posted

50v päästä kuskilla on jo pussihousut tai sitten puupalttoo. 

 

Onko joku mitannut kuinka kuumaa ilmaa tuonne koteloon menee?

Posted
6 minutes ago, mikan said:

50v päästä kuskilla on jo pussihousut tai sitten puupalttoo. 

 

Onko joku mitannut kuinka kuumaa ilmaa tuonne koteloon menee?

Puupalttoo varmasti! Ja perikunta on myynyt nämä lelut jo eteenpäin.. 😁

Posted
23 minutes ago, mikan said:

Onko joku mitannut kuinka kuumaa ilmaa tuonne koteloon menee?

Siitä en tiedä että miten kuumaa ilmaa sinne menee, mutta tuulilasin kulmista mittasin matka-ajossa -3°c pakkasella 96°c plussaa.

Ja tämä oli täysin orkkis järjestelmällä, ilman minkäänlaisia puhaltimia.

Posted
1 hour ago, jupsu said:

Siitä en tiedä että miten kuumaa ilmaa sinne menee, mutta tuulilasin kulmista mittasin matka-ajossa -3°c pakkasella 96°c plussaa.

Ja tämä oli täysin orkkis järjestelmällä, ilman minkäänlaisia puhaltimia.

 

Kysyinkin lähinnä siksi, että mietin millainen maali kanavassa kestää. Sen kyllä muistan, että takapenkillä on syytä olla tarkkana missä jalkojaan pitää, ettei suoraan putkien edessä. Aika rajut on ollut lämmöt jupsun kuplassa! 😈

Posted

Melko kuumaa on jos tosiaan 96 asteista tulee ikkunalle! Tässä möhkössä olis ainakin ollut järjetön öljynkäry kabiinissa jos noin kuumaa olis tullu.

 

Ei tuolla kanavassa häävi maali ollut sisällä eikä ulkona. Porakoneella kun hieman pyöritti ”neekerin tukkaa” niin maalit lähti.

Posted

Kyllähän tuolla kieltämättä hieman kuuma meinaa tulla jos kokoajan pitää lämpöjä täysillä. On sitä moni ihmetellyt kun ei ole lasit koskaan huurussa. Öljynkäryä ei mulla tule sisälle, tosin eipä tuo kone ole ikinä tippaakaan öljyä vuotanut tai kuluttanut.

 

Mulla on koko lämmitysjärjestelmä käyty läpi, orkkis sorsat avattu ja hiekkapuhallettu sekä maalattu sisältä että ulkoa wurthin sinkki 300sella. Saman käsittelyn on saanut nuo lämpöputket.

 

Kaksi paria olen jo sulattanut etujalkatilan ilmasuuttimia, yhdet taka- ja etujalkatilan matot, 2-laadun lasintiivisteen (ykköslaatu tuntuu kestävän) ja yhdet kaverin kengät.

 

Ja kyseinen autohan on vuosimallia -74.

  • Like 4
  • Haha 1
Posted
8 hours ago, jupsu said:

Kyllähän tuolla kieltämättä hieman kuuma meinaa tulla jos kokoajan pitää lämpöjä täysillä. On sitä moni ihmetellyt kun ei ole lasit koskaan huurussa. Öljynkäryä ei mulla tule sisälle, tosin eipä tuo kone ole ikinä tippaakaan öljyä vuotanut tai kuluttanut.

 

Mulla on koko lämmitysjärjestelmä käyty läpi, orkkis sorsat avattu ja hiekkapuhallettu sekä maalattu sisältä että ulkoa wurthin sinkki 300sella. Saman käsittelyn on saanut nuo lämpöputket.

 

Kaksi paria olen jo sulattanut etujalkatilan ilmasuuttimia, yhdet taka- ja etujalkatilan matot, 2-laadun lasintiivisteen (ykköslaatu tuntuu kestävän) ja yhdet kaverin kengät.

 

Ja kyseinen autohan on vuosimallia -74.

Tästähän syystä kolkkeihin oli laitettu termostaatit lämpökanavan alkuun kun niissä vielä isommat lämmönvaihtimet + 2kpl esivaihtimia.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...