Jump to content

moottoripenkitystä jaycee pajalla.


Recommended Posts

Posted

Ylälinjassa aika tasaväkistä, Bergin tulos melko odotettu ottaen huomioon niiden ylimaltillisen puristus-politiikan. Tollasessa koneessa 7 puristukset on kyllä melkoisen wanhoilliset, vaikkakin 91 oktaanisella piti pärjätä.

 

Ihan mukavia tuloksia noin muuten 2332 koneista, moittivat sääntöjä suuntaan jos toiseen, mutta toisaalta sen ymmärtää, kun kyseessä oli ensimmäinen tämänkaltainen kisa. Ensi vuodeksi luvassa tiukemmat säännöt, jolloin hajonta on varmaan vieläkin pienempi.

 

Mutta hyvinhän toi sinänsä selvisi, tilavuutta vaan riittävästi ja 48 tai isommat IDA:t, niin 200 pollea on aika äkkiä rikki, riippumatta siitä, kuka tunnettu kasaaja moottorin on pykännyt.

Posted

Hihna piti olla paikoillaan. Ilmastointia ei tainnu noissa olla yhdessäkään padassa. Kisan henki oli vissiin "suoraan katukäyttöön" eli bolt-on -patoja.

 

Puavo @ dwl

Posted
Hihna piti olla paikoillaan. Ilmastointia ei tainnu noissa olla yhdessäkään padassa. Kisan henki oli vissiin "suoraan katukäyttöön" eli bolt-on -patoja.

 

Puavo @ dwl

 

En ole jaksanu juttua lukee mutta oliko noi muuten laskeetu takapyörätehoiksi?

Posted

Ihan moottoritehoja tietenkin, niinkuin tapana on yleensäkin kaikissa dynoissa ilmoittaa. Ja tosiaan puhallin, laturi, doghouse, pellit ja hihna kiinni. Sekä vaimennin.

 

Erittäin mielenkiintoinen testi ja tulokset. Ei se 200 hepan katukone näemmä mikään harvinaisuus ole, varsinkin jos laittaa jotkut paremmat kannet kuin mitä tuossa testissä sai olla.

 

t. Mika

 

ps. 189 lbs/ft = 256 Nm

Guest Forsbacka
Posted

Mitäs toi ameriikan 91 oktaaninen vastaa meidän bensoissa?

miten nää ronit ja monit meni?

Posted

Testiin pitäisi lisätä viel kestävyys osuus. Annettaisiin tehoista pisteet

ja kestävyydestä. Tod. katu moottori ei pelkästään maksimi tehot..

 

Pari urtsii, kiihdytys kisaa ja 10-20tkm..

Guest fastghia
Posted

Ai että mut kuulosti hyvältä noi masiinat... ja nättejäkin olivat :)

Guest ritariässä
Posted

eikös ceebee kaupannut voittajakonetta noin 10000 taalalla ja james2 nimmarilla foorumeilla kirjoitteleva 200 hepan rajan rikkoneella koneellaan noon 7000 taalaan hintaa.

Posted
Bergin tulos melko odotettu ottaen huomioon niiden ylimaltillisen puristus-politiikan. Tollasessa koneessa 7 puristukset on kyllä melkoisen wanhoilliset

Eikä kukaan oleta tuollaisella nokalla woemaa muutenkaan löytyvän =)

Guest Forsbacka
Posted

Bergin kone tais olla vähän eri filosofialla tehty muutenkin. Ainut kone jossa oli ilmanputsarit, lämmönvaihtimet ja vakio bensapumppu.

Oliko siellä vakio veivit parissakin koneessa? Mitenhän ne tollasta kyytiä kestää pidemmän päälle?

Jutusta ei tainnut oikein selvitä miksi ei mitattukaan tehoja 3500rpm kierroksilla vaikka niin oli aluperin tarkoitus.

Posted

Joo, nokkaa minäkin ihmettelin, vaikkakin tuo 125nen on ihan kohtuullinen nokka kestävässä katukoneessa.

 

Berg lähti selvästi omaan suuntaansa tuon koneen kanssa, eivät edes ryhtyneet kilpailuun hevosista, mikä tietty on niiden filosofia aina ollutkin. Kestävyys ennen kaikkea.

Posted

Ihan hyvin Bergin motti kuitenkin varttimaililla kuljetti. Oikeastaan ihan hyvä osoitus että noilla puristuksilla ja tuolla nokalla voi saada noinkin paljon woimaa.

 

t. Mika

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...