Tomppa Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Ylälinjassa aika tasaväkistä, Bergin tulos melko odotettu ottaen huomioon niiden ylimaltillisen puristus-politiikan. Tollasessa koneessa 7 puristukset on kyllä melkoisen wanhoilliset, vaikkakin 91 oktaanisella piti pärjätä. Ihan mukavia tuloksia noin muuten 2332 koneista, moittivat sääntöjä suuntaan jos toiseen, mutta toisaalta sen ymmärtää, kun kyseessä oli ensimmäinen tämänkaltainen kisa. Ensi vuodeksi luvassa tiukemmat säännöt, jolloin hajonta on varmaan vieläkin pienempi. Mutta hyvinhän toi sinänsä selvisi, tilavuutta vaan riittävästi ja 48 tai isommat IDA:t, niin 200 pollea on aika äkkiä rikki, riippumatta siitä, kuka tunnettu kasaaja moottorin on pykännyt. Quote
-tipi- Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Nuo on vissiin ameriikan hevosia, eli laskettu ilman apulaitteita? Quote
DWL_Puavo Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hihna piti olla paikoillaan. Ilmastointia ei tainnu noissa olla yhdessäkään padassa. Kisan henki oli vissiin "suoraan katukäyttöön" eli bolt-on -patoja. Puavo @ dwl Quote
-Puide- Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hihna piti olla paikoillaan. Ilmastointia ei tainnu noissa olla yhdessäkään padassa. Kisan henki oli vissiin "suoraan katukäyttöön" eli bolt-on -patoja. Puavo @ dwl En ole jaksanu juttua lukee mutta oliko noi muuten laskeetu takapyörätehoiksi? Quote
mikan Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Ihan moottoritehoja tietenkin, niinkuin tapana on yleensäkin kaikissa dynoissa ilmoittaa. Ja tosiaan puhallin, laturi, doghouse, pellit ja hihna kiinni. Sekä vaimennin. Erittäin mielenkiintoinen testi ja tulokset. Ei se 200 hepan katukone näemmä mikään harvinaisuus ole, varsinkin jos laittaa jotkut paremmat kannet kuin mitä tuossa testissä sai olla. t. Mika ps. 189 lbs/ft = 256 Nm Quote
Guest Forsbacka Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Mitäs toi ameriikan 91 oktaaninen vastaa meidän bensoissa? miten nää ronit ja monit meni? Quote
Guest Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Testiin pitäisi lisätä viel kestävyys osuus. Annettaisiin tehoista pisteet ja kestävyydestä. Tod. katu moottori ei pelkästään maksimi tehot.. Pari urtsii, kiihdytys kisaa ja 10-20tkm.. Quote
Guest fastghia Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Ai että mut kuulosti hyvältä noi masiinat... ja nättejäkin olivat :) Quote
mikan Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Vielä kun olis ollut hintalaput... t. Mika Quote
Guest ritariässä Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 eikös ceebee kaupannut voittajakonetta noin 10000 taalalla ja james2 nimmarilla foorumeilla kirjoitteleva 200 hepan rajan rikkoneella koneellaan noon 7000 taalaan hintaa. Quote
JustinCase Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Onhan toi Pat Downs´n (CB) mylly näköjään vieläkin kaupan noilla sivuilla http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1605. Ei kun ostoskoriin, kone kiinni ja Kiikalaan toukokuussa. =) Samoin myös Steel Buggin´n Chicon dynodayhin rakentama kone olisi kaupan http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=384964. Tosin tuo ei dynoon ehtinyt. Quote
Tomppa Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Näyttäis noi CB:n 044:set kannet olevan kohtuullisen asialliset tollasiin yli 200hp myllyihin, kunhan niitä on hierottu kunnolla ;) Quote
Hebster52 Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Toi sama juttu oli myös kirjoitettu uusimmassa UltraVW:ssä. :) Quote
mikan Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Toi sama juttu oli myös kirjoitettu uusimmassa UltraVW:ssä. :) Sama numero missä two fast finns? t. Mika Quote
-tipi- Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Sama numero missä two fast finns?t. Mika Uudempikin on kuulemma rantautunut Suomen kamaralle. Quote
Hebster52 Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Sama numero missä two fast finns?t. Mika Uudempikin on kuulemma rantautunut Suomen kamaralle. Jep. Tässä uudemmassa. Quote
mikan Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Jaaha, webisivut sitten numeron jäljessä: http://www.ultravw.com/subscription.html t. Mika Quote
Guest Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Bergin tulos melko odotettu ottaen huomioon niiden ylimaltillisen puristus-politiikan. Tollasessa koneessa 7 puristukset on kyllä melkoisen wanhoilliset Eikä kukaan oleta tuollaisella nokalla woemaa muutenkaan löytyvän =) Quote
Guest Forsbacka Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Bergin kone tais olla vähän eri filosofialla tehty muutenkin. Ainut kone jossa oli ilmanputsarit, lämmönvaihtimet ja vakio bensapumppu. Oliko siellä vakio veivit parissakin koneessa? Mitenhän ne tollasta kyytiä kestää pidemmän päälle? Jutusta ei tainnut oikein selvitä miksi ei mitattukaan tehoja 3500rpm kierroksilla vaikka niin oli aluperin tarkoitus. Quote
Tomppa Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Joo, nokkaa minäkin ihmettelin, vaikkakin tuo 125nen on ihan kohtuullinen nokka kestävässä katukoneessa. Berg lähti selvästi omaan suuntaansa tuon koneen kanssa, eivät edes ryhtyneet kilpailuun hevosista, mikä tietty on niiden filosofia aina ollutkin. Kestävyys ennen kaikkea. Quote
mikan Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Ihan hyvin Bergin motti kuitenkin varttimaililla kuljetti. Oikeastaan ihan hyvä osoitus että noilla puristuksilla ja tuolla nokalla voi saada noinkin paljon woimaa. t. Mika Quote
-tipi- Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Minkähän painoinen Clyden Chop-top racer lienee? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.