Jump to content

moottoripenkitystä jaycee pajalla.


Recommended Posts

Ylälinjassa aika tasaväkistä, Bergin tulos melko odotettu ottaen huomioon niiden ylimaltillisen puristus-politiikan. Tollasessa koneessa 7 puristukset on kyllä melkoisen wanhoilliset, vaikkakin 91 oktaanisella piti pärjätä.

 

Ihan mukavia tuloksia noin muuten 2332 koneista, moittivat sääntöjä suuntaan jos toiseen, mutta toisaalta sen ymmärtää, kun kyseessä oli ensimmäinen tämänkaltainen kisa. Ensi vuodeksi luvassa tiukemmat säännöt, jolloin hajonta on varmaan vieläkin pienempi.

 

Mutta hyvinhän toi sinänsä selvisi, tilavuutta vaan riittävästi ja 48 tai isommat IDA:t, niin 200 pollea on aika äkkiä rikki, riippumatta siitä, kuka tunnettu kasaaja moottorin on pykännyt.

Link to comment
Hihna piti olla paikoillaan. Ilmastointia ei tainnu noissa olla yhdessäkään padassa. Kisan henki oli vissiin "suoraan katukäyttöön" eli bolt-on -patoja.

 

Puavo @ dwl

 

En ole jaksanu juttua lukee mutta oliko noi muuten laskeetu takapyörätehoiksi?

Link to comment

Ihan moottoritehoja tietenkin, niinkuin tapana on yleensäkin kaikissa dynoissa ilmoittaa. Ja tosiaan puhallin, laturi, doghouse, pellit ja hihna kiinni. Sekä vaimennin.

 

Erittäin mielenkiintoinen testi ja tulokset. Ei se 200 hepan katukone näemmä mikään harvinaisuus ole, varsinkin jos laittaa jotkut paremmat kannet kuin mitä tuossa testissä sai olla.

 

t. Mika

 

ps. 189 lbs/ft = 256 Nm

Link to comment

Onhan toi Pat Downs´n (CB) mylly näköjään vieläkin kaupan noilla sivuilla http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1605. Ei kun ostoskoriin, kone kiinni ja Kiikalaan toukokuussa. =) Samoin myös Steel Buggin´n Chicon dynodayhin rakentama kone olisi kaupan http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=384964. Tosin tuo ei dynoon ehtinyt.

Link to comment
Bergin tulos melko odotettu ottaen huomioon niiden ylimaltillisen puristus-politiikan. Tollasessa koneessa 7 puristukset on kyllä melkoisen wanhoilliset

Eikä kukaan oleta tuollaisella nokalla woemaa muutenkaan löytyvän =)

Link to comment
Guest Forsbacka

Bergin kone tais olla vähän eri filosofialla tehty muutenkin. Ainut kone jossa oli ilmanputsarit, lämmönvaihtimet ja vakio bensapumppu.

Oliko siellä vakio veivit parissakin koneessa? Mitenhän ne tollasta kyytiä kestää pidemmän päälle?

Jutusta ei tainnut oikein selvitä miksi ei mitattukaan tehoja 3500rpm kierroksilla vaikka niin oli aluperin tarkoitus.

Link to comment

Joo, nokkaa minäkin ihmettelin, vaikkakin tuo 125nen on ihan kohtuullinen nokka kestävässä katukoneessa.

 

Berg lähti selvästi omaan suuntaansa tuon koneen kanssa, eivät edes ryhtyneet kilpailuun hevosista, mikä tietty on niiden filosofia aina ollutkin. Kestävyys ennen kaikkea.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...