Guest scurri Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 miten ootte toteuttaneen tankin lähtöön hanan? et saaks siihen kii jotenki kierteillä vai? -72 1300 Quote
Guest scurri Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 ihan vaa et jos tankis on vaik vaa vähän enää ja jostain syystä pitää vaik nostaa pois nii saa suljettua sen =) Quote
Hebster52 Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Mulla on vakiona hana tankissa.. ;) Quote
GT78 Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Kuin myös. Sen hanan toteutti Volkswagen jo tehtaalla :D Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Mutta eikai sitä VW:n hanaa kiinni asentoon sentään saa? Eikö se ole niin että saa vain valita kumpaa, ylempää vai alempaa putkea käyttää? Quote
Hebster52 Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 ZAR kyltin kirjaimet ovat lyhennettynä Kiinni-Auki-Reservi. Joten kyllä sen pitäis kiinni saada.. ;-) Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Ahaa, no hyvä homma. Yhden hanan kanssa kun pelasin tankkia putsatessa, niin ei se sitten millään pitänyt sitruunahappoa sisällä. Quote
Guest Barn Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 öööLähteekö sitruunahapolla tankki puhtaaksi ja miten kauan pitää liottaa ja hanahan on alumiinia syövyttävää ei kannata varmaan käyttää hanan putsaamiseen. Quote
Hebster52 Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Juu, alumiini + happo = alumiinipitoinen liuos... Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Ei se varmaan pelkällä sitruunahapolla lähde, mutta käytin sitä myös siinä ohessa. Ihan hyvin se tuntui sekin purevan, mutta pääasiallinen puhdistus tapahtui pienellä nestemäärällä ja sekalaisella valikoimalla ruuveja, pultteja ja muttereita ja kovalla ravistelulla. Siihen en osaa sanoa kuinka nopeasti alumiini syöpyy tuon hapon kanssa. Niin ja se hana oli tosiaan siksi ettei happo valuis ulos, mutta kun ei pitänyt niin tulppasin sen sitten muuten. Quote
MESIKÄMMEN Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Ei tuohon tankin irrottamiseen mielestäni hanaa tarvita. Ajaa ensin tankin kutakuinkin tyhjäksi tai tyhjentää lapolla. Sitten vain pultit auki ja nostaa hieman, vaikka kapuloiden varaan. Letkun mutka antaa sen verran periksi. Letku irti ja sormella tulppaa sen verran letkun lähtöä, että saa käännettyä tankin kyljelleen. Jos letkun haluaa tulpata niin voi sen tietenkin myös puristaa luttuun lukkopihdeillä ja irrottaa tunnelin puoleisesta päästä. Quote
Hebster52 Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Niin ja se hana oli tosiaan siksi ettei happo valuis ulos, mutta kun ei pitänyt niin tulppasin sen sitten muuten. Vaikuttais että tiivisteet on kovettunu ajan mittaan ja halkeillu hanassa jos vuotaa.. ;-) Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Ei kun tuli neste nimeenomaan läpi siitä putkesta mistä bensakin tulee. Eli vaikka hanan käänsi mihin asentoon vaan, niin aina tuli vähän läpi. Mutta tosiaan, se hana ei tullut käyttöön sitten muutenkaan. Quote
Kurre Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Siellä hanan sisällä on tiivisteet, jotka vanhetessaan kovettuvat ja siten hana ei mene 'kiinni' eli vuotaa. Siitä mielestäni Hebster puhui. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Aivan joo, se tiiviste. Syy oli varmaankin siinä. Sitähän näytti saavan korjaussarjanakin. Quote
Virtanen Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Hanoja on usemmanlaisia. Vanhin Z-A-R, jossa 90 asteen välein eri asennot. Uudemmissa on vain yksi 90 asteen kääntymä, reunoilla normaali ja varatankki, puolivälissä hana on kiinni. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.