Jarzki Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago Laitoin Type 3:seen mankan ja koaksiaalit hattuhyllylle. Muutamien kruisinkien jälkeen oli akku tyhjänä. Tässä kaveri epäilee että onkohan mun jännitteensäädin tiensä päässä... virrat auton käydessä tyhjäkäyntiä akun navoilta n 12,4 ja samat arvot laturin +:n ja rungon välistä. Voi toki olla akkukin vain kyykyssä kun on vanha akku ? Miten se on jo tuohon tekee päivityksen vaihtovirtaan niin onkos tuo koko jännitteensäädinmurkula sielä takapenkin alla ihan tarpeeton sen jälkeen ? Mietin tässä että ostaako sen 70 €:n säätimen ja koittaa sillä vai ostaako saman tein reilun 400€:n päivityspaketin vaihtovirtoihin. Quote
ovaaliheppu Posted 14 hours ago Posted 14 hours ago (edited) Ei pelkkä soitin kaiuttimineen vielä vakiojärjestelmää kyykkää. Tyhkäkäynnilläkin pitäs olla 12.8-13V nurkilla lataus. Kierroksilla 14.2-14.8V. Mittaa noi ny ensin, sitte säädät jännitteensäädintä ja mittailet mihin asettuu. Toki elektronisella saat vähän aikaisemmin isompia jännitteitä https://volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/41982-elektroninen-bosch-dc-jännitteensäädin/#comment-322333 DC säädin ei vaihtovirtalaturin kanssa toimi. AC latureita on sisäisellä ja ulkoisella säätimellä Edited 14 hours ago by ovaaliheppu Quote
Jarzki Posted 13 hours ago Author Posted 13 hours ago 34 minutes ago, ovaaliheppu said: Ei pelkkä soitin kaiuttimineen vielä vakiojärjestelmää kyykkää. Tyhkäkäynnilläkin pitäs olla 12.8-13V nurkilla lataus. Kierroksilla 14.2-14.8V. Mittaa noi ny ensin, sitte säädät jännitteensäädintä ja mittailet mihin asettuu. Toki elektronisella saat vähän aikaisemmin isompia jännitteitä https://volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/41982-elektroninen-bosch-dc-jännitteensäädin/#comment-322333 DC säädin ei vaihtovirtalaturin kanssa toimi. AC latureita on sisäisellä ja ulkoisella säätimellä Kierroksilla..korvakuulolta jotain 2500 rpm lataus valot ja mankka päällä n 12,5 v akun navoilla. Siis hetkinen...onko se säädin joka on penkin alla sellainen jota voi itse säädellä ?? En oo kato ihan vielä tuon auton kaikkien hienouksien kanssa selvillä :) Tuossa reilun 400€ setissä on vaihtovirtalaturi jossa on sisäinen säädin...eli silloin tuo tasavirtasäädin on verkonpaino käsittääkseni. Quote
Tanhis Posted 10 hours ago Posted 10 hours ago Suurempi kysymys sen vaihtovirtalaturin kanssa on että miten sen laitat kiinni. Eli kuplan laturi ainakin huono vaihtoehto. Sarjoja on olemassa millä type3 saa paremman laturin mutta tässä tapauksessa en nyt lähtisi ensin laturia vaihtamaan. Quote
Kurre Posted 4 hours ago Posted 4 hours ago 5 hours ago, Tanhis said: Suurempi kysymys sen vaihtovirtalaturin kanssa on että miten sen laitat kiinni. Arvaan, että kyse on tälläisestä setistä https://www.aircoolednut.com/erkson/ttt/engine/gen2alt.htm Quote
-tipi- Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago (edited) Eipä tämän Biliksen laturin kiinnittämiseen tarvinnut kuin pari pellin liparetta vääntää ja vähän puhalinkopasta pörrätä. Edited 2 hours ago by -tipi- 1 Quote
Matti-Pekka Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Vw mopoissa olen pääosin käyttänyt tuota bilteman halpis laturia..omassa mopossa se on nyt pyörinyt n. 100 000km. Mun laturiin vaihdoin jostain syystä ihan aluksi oman bilikan sisäisen säätimen sijaan Denson säätimen..en muista tarkalleen miksi (oliskohan ollut kyse säädön laadusta en muista) mutta nykyisin en ole muuttanut noihin enää mitään. Siis pelaa hyvin hyvin tuossa ensimmäisenä ottamassa tuulet/vettä/räntää ym. kiusaa vastaan ,,pirun hyvin. 1 Quote
Matti-Pekka Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Siis kaikessa tuulessa ja tuiskussa..ei sentään luotisateessa , vaikka teemamopo onkin "sotamopo". Quote
metake Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago Tämä sopii myös kolmostyyppiin suoraan.https://www.heritagepartscentre.com/eu/ac9039451-dynamator-45amp-12volt-black.htmlLähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
Jarzki Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago 10 minutes ago, metake said: Tämä sopii myös kolmostyyppiin suoraan. https://www.heritagepartscentre.com/eu/ac9039451-dynamator-45amp-12volt-black.html Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Ok. Jännä kun eivät tuola listaa erikseen Type 3 sopivuutta ? Näyttää kyllä äkkiseltään sopivalta. Quote
Jarzki Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago 1 hour ago, -tipi- said: Eipä tämän Biliksen laturin kiinnittämiseen tarvinnut kuin pari pellin liparetta vääntää ja vähän puhalinkopasta pörrätä. Tuon linkin takana oleva lukee että on 12V DC eli tasavirtalaturi ? Quote
-tipi- Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago Ei se vaihtovirtalaturi anna säätimen jälkeen vaihtovirtaa auton järjestelmään, vaan tasavirtaa. Tuossa on sisäinen säädin, joten voit kytkeä sen suoraan startin kautta akulle ja ohittaa/poistaa alkuperäisen säätimen. Quote
ovaaliheppu Posted 43 minutes ago Posted 43 minutes ago 24 minutes ago, Jarzki said: Ok. Jännä kun eivät tuola listaa erikseen Type 3 sopivuutta ? Näyttää kyllä äkkiseltään sopivalta. "Sama" DC laturi myös kolkissa, tosin akseli lyhyempi takapäästään ja laakerikansi umpinainen, koska akseliin ei tule tuuletinta niin kuin pystykopallisissa on + jäähdytysreikä puuttuu. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.