nalleolut Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 takapuskuria ei ole,voi laittaa mut en haluais,eli mihin vois asentaa jäähy kennon? siipeen? katolle? vänkärin penkille? kuvia ja hyviä vinkkejä! 2 vaihtoehtoa: letkulla suodattimen ja full flon väliin tai sitten sandwish palikalla ryöstö... katsotaan nyt... vinkkejä kuvia ... Quote Link to comment
nalleolut Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 siellä olisi kyllä tilaa,vinkkejä lisää ja kuvatkaan ei haittaa! vaikka sähköpostiini. nalleolut@luukku.com Quote Link to comment
nalleolut Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 forbidden=kikkailemalla näkyviin karua.... mulle riittää 1 lauhdutin...2 on jo liikaa! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 ekaki o jo liikaa.. jäähdytin! Quote Link to comment
nalleolut Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 jup jup. onhan vakio koneessakin jäähdytin.... Quote Link to comment
Lasse Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 On melko turhaa ostaa jäähdytin ja laittaa se sellaiseen paikka missä ei ilma kierrä. Mutta kukin tavallaan... Quote Link to comment
nalleolut Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 noh lasse kerro toki oma asennusa vinkki jos kerran mielipide löytyy! Quote Link to comment
nalleolut Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 noh lasse kerro toki oma asennusa vinkki jos kerran mielipide löytyy! Quote Link to comment
Racing Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Alkuperäiselle paikalle. Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Keulalle Quote Link to comment
Marko Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Kattotelineellä parhaiten ajoviimassa. Quote Link to comment
nalleolut Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 hyviä vinkkejä saatu ja asennuspaikka valittu jahka lauhdutin ja tarvittava metrimäärä letkua saapuu tallille..... Quote Link to comment
mikan Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Onko öljynlämpöjen kanssa ollut ongelmia vai miksi lisäjäähdytin? Mitä muuta on tehty lämpöjen laskemiseksi tai paremminkin mistä liian korkeat lämmöt johtuvat? Jotenkin on sellainen fiilis että niitä lisäkennoja laitetaan ilman todellista tarvetta. t. Mika Quote Link to comment
nalleolut Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 mistä lienee johtuneen... mittarin mukaan liian korkeat lämmöt.... en ole mitannut mittarilla miten tarkkaa näyttää... pellit paikoillaan,termaria ei ole läpät auki.ennakot kohillaan. venat säätämättä. nämä tehdään ku keretään... Quote Link to comment
mikan Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Mikä mittari ja mistä kohtaa mittaat? Kärsiikö öljytikkuun koskea paljain käsin? Suosittelen kokeilemaan ns. kinkkumittarilla jonka tarkkuus on ensin kokeiltu kiehuvassa vedessä. t. Mika Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Seos kohdallaan, pellit oikeassa muodossaan, alkup. jäähdytinkenno kunnolla auki ja puhallinkopan sisällä kaikki röörit auki, mittari ja anturi ymmärtää toisiaan? Jos kaikki kunnossa niin katso piruuttasi vielä että sulla on oikeanlainen puhallinpyörä. Jos on vaihtanut puhallinkoppaa/laturia puhallinpyörineen tai ostanut jostain valmiin paketin voi olla liian kapea siipipyörä ja lämmöt pompsahtaa. Eli doghousekoppaan sen oma pyörä, muuten tulee vaikeuksia. Silmällä et välttämättä katsomalla edes erota ennenkuin mittaat tai on leveempi ja kapeempi vierekkäin mutta jäähdytystehossa iso ero, näkyy öljynlämmöissä ja kansien lämmöissä varmaan vielä enemmän Quote Link to comment
nalleolut Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 vdo:mittari ja tikku öljyreiässä---- pitää testata tuota ,eli hommata kinkkumittari ja tehdä vertailua--- Seos kohdallaan, tulpat oli ainakin "terveen mustat" pellit oikeassa muodossaan, alkup. jäähdytinkenno kunnolla auki ja puhallinkopan sisällä kaikki röörit auki, nämä pitäsi olla kunnossa,etupellin sain loppukesästä paikoilleen niin se auttoi pikkasen mittari ja anturi ymmärtää toisiaan vdo:ta molemmat tosiaan...pitää ruveta kiehuttamaan vettä jos kesällä ongelmia-? Jos kaikki kunnossa niin katso piruuttasi vielä että sulla on oikeanlainen puhallinpyörä. Jos on vaihtanut puhallinkoppaa/laturia puhallinpyörineen tai ostanut jostain valmiin paketin voi olla liian kapea siipipyörä ja lämmöt pompsahtaa. Eli doghousekoppaan sen oma pyörä, muuten tulee vaikeuksia. Silmällä et välttämättä katsomalla edes erota ennenkuin mittaat tai on leveempi ja kapeempi vierekkäin mutta jäähdytystehossa iso ero, näkyy öljynlämmöissä ja kansien lämmöissä varmaan vielä enemmän tämä on täys mysteeri pitää selvittäää... kiitos.... voi olla että tuo mittari ei näytä oikein? Quote Link to comment
-AP- Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 ... mittarin mukaan liian korkeat lämmöt.... ... Mikä on liian korkea? Quote Link to comment
nalleolut Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 120 näytti maantiellä .... laski kaupungissa alle 100 Quote Link to comment
Fileas Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 öljypumpun hampaitten leveys? (eli päästääkö paineventtiili turhaan painetta pois ennen jäähdytintä?) Quote Link to comment
UltraVW Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Itse en oikein myös luota vdo:n lämpömittariin.Mulla samanlainen systeemi kuin sulla. Ja välillä varsinkin maantieajossa lämmöt tuntuu nousevan yli 110 jopa 115 jonka jälkeen en ole viitsinyt enää niitä nostattaa ja tämä 90-100kmh vauhdissa.Kun ajan ramppiin niin avot ne tippuu melkein samantien kun pysähdyn noin 10 astetta ja noin minuutissaa? Omituista? Ostin tuossa pari päivää sitten tällaisen jossa ei pitäisi heittoa olla juuri ollenkaan(metermann tpp1). Sillä aion kokeilla myös miten paljon tuo mittari heittää. Joillain sivuilla on puhuttu että VDO tikkuanturit heittää 10-15 astetta helpostikin?Ja juurikin ylöspäin.Tiedä sitten.Tällä viikolla tuo selviää... Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Toi Meterman on hyvä keino tarkistaa tikun näyttämä mutta taitaa Anttilasta saada hyvällä tuurilla vielä halvemmalla vedenkeittimen ja Bebekistä säätövastuksen piuhan väliin. Jaa niin mutta kun yleismittarinkin ehkä tarttee, sehän maksaa yli kympin. No, sen ja vastuksen tarvii joka tapauksessa vaikka millä mittais jos on virhettä. Enivei, vesi kiehumaan ja tikku keittimeen ja kattoo mitä mittari näyttää, Jos heittää niin yleismittari piuhanpäähän ja kattoo vastuksen silloin kun oikea lämpötila on 100 astetta = vesi kiehuu ja silloin kun mittari näyttää 100 astetta. Tuo erotus on heitto eli tarvitaan tuolle alueelle ja mielellään vähän yli riittävä säätövastus. Sitten vastus pihan väliin juottaen ja uudestaan vesipannu tulille. Kun kiehuu niin ruuvaa vastusta kunnes mittari näyttää oikein. Sitten tippa pikaliimaa säätöruuvin päähän ja vastuksen ympärille teippiä. Anturin virhehän ei välttämättä ole lineaarinen, mutta edellä kuvatun proseduurin jälkeen mittari näyttää oikein sadassa mikä kuitenkin on melko lähellä normaalia koneen käyttölämpötilaa. Ei silti, voihan tommoselle Metermanille olla muutakin käyttöä eikä vissiin oo kovin kallis mitä netistä katoin. Mistä ostit? Quote Link to comment
hanski. Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Silmällä et välttämättä katsomalla edes erota ennenkuin mittaat tai on leveempi ja kapeempi vierekkäin mutta jäähdytystehossa iso ero, näkyy öljynlämmöissä ja kansien lämmöissä varmaan vielä enemmän osaako joku sanoa valmiit mitat???? Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Kapeempi n 29 mm pyörän sisäpuolelta mitattuna, doghousepyhallin n. 34 mm. Siis siipien leveys. Quote Link to comment
UltraVW Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Kaveri osti kun on sähkömies jostain? Ja kustansi 11euroa eli ei tosiaan paha hinta??? Ainoa että öljyn pinta pitää olla mittatikun yläpäässä että osuu kunnolla öljyyn. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 toihan on just normaalia et maantieltä ( korkeat kierrokset) öljylämmöt ylhäällä ja tippuvat kun kone vedetään pienille kierroksille. osa syy myös rasituksen alla palotilasta kampikammioon tulevat kuumat ovivuotokaasut jotka lämmittävät öljyä jne... Quote Link to comment
nalleolut Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 jaaha taidan perustaa testilaboratorion keittiöön. akkulaturi,kiehuvaa vettä,emännän paras kattila,mittari ja mittatikku. saa nähdä. Quote Link to comment
Lasse Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Mullon semmonen metodi, että räkäsee hihnapyörän pulttiin ja jos kiehuu pois niin on liian kuuma ja jos ei niin kovaa ajoa. No ei siellä peräosastossa ole välttämättä hyviä paikkoja lisäjäähdyttimelle. Nelostyypin jäähdyttäjä orkkisen tilalle oli mulla se mikä auttoi aikoinaan. Eipä tule letkun vetoa. Nykysydeemissä mietin tarvitaanko koko öljynjäähdytystä ylipäätään enää ollenkaan. Quote Link to comment
Kurre Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Seos kohdallaan, tulpat oli ainakin "terveen mustat" Tää o päivän paras. ;^) Kiitos. Quote Link to comment
nalleolut Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 ole hyvä...... naurattaa itseänikin.... Quote Link to comment
nalleolut Posted April 17, 2007 Author Share Posted April 17, 2007 kevään eka pitempi testiajo suoritettu... kunnolla leipää annettu ja öljyt pysyi koko reissun alle sadan maantiellä=hyvä hyvä--- tehtyä , kaasarit synkattu,ennakot kohdillaan ja luukku n.10cm auki alareunasta. tarkkaillaan tilannetta ja mittari testi tehdään heti ku ajankohta sallii. nyt on hfyvä fiilis-... Quote Link to comment
Guest Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 fullflown väliin ja kenno keulalle. toimii. laatikon päällä ei toimi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.