Jump to content

Renkaiden tasapainotusta Helsingissä?


Recommended Posts

Suurin osa näistä rengasliikkeistä tasapainottaa 5-pulttisen volkkarin vanteen suoraan vaan keskireiästä, mikä on ehdottomasti väärä paikka.

Se pitäis kiinnittää pultinrei´istä. Mä en ole nähny niin tehtävän muualla kuin Herttoniemen Euromasterilla. Niillä oli sellanen laippa mikä tuli pultinreikiin.

Link to comment
Suurin osa näistä rengasliikkeistä tasapainottaa 5-pulttisen volkkarin vanteen suoraan vaan keskireiästä,

 

Miten tuo onnistuu? Taitaa olla aika erikoinen 'tappi' ;^)

 

Ei siinä mitään erikoista ole. Muuta kun väärä tapa. Laittavat korma-auton vanteille tarkoitetun ison kartion.

Link to comment

Joensuussa renkaat tyhjille vanteille 40€, ennen kevät sesongin alkua. Suunnilleen sama esim. www.vannetukku.fi :ssä. Oisko markka-aikaan ollu pokkaa pyytää moisesta 240mk? Minun muistini mukaan 50mk:lla onnistu. Ostaako porukka nyt renkaat netistä ja rengasfirmojen täytyy ottaa kate vain asennuksesta?

Link to comment
Joensuussa renkaat tyhjille vanteille 40€, ennen kevät sesongin alkua. Suunnilleen sama esim. www.vannetukku.fi :ssä. Oisko markka-aikaan ollu pokkaa pyytää moisesta 240mk? Minun muistini mukaan 50mk:lla onnistu. Ostaako porukka nyt renkaat netistä ja rengasfirmojen täytyy ottaa kate vain asennuksesta?

 

Juuri näin.

Link to comment
Kysykää muuten ensin mitä "palvelu" maksaa. Tampereella yks virma olis ottanut uusien kumien laitosta tyhjille vanteille 35 euroa. Melko kallista sanoisin.

 

40 egeä, kun olen kysynyt. Joskus sain renkaat, vanhat pois ja uudet tilalle 300 markalla.

 

t. Mika

Link to comment
Guest TiKi

Konalan Vianorissa renkaan tubeless-paikkaus 15 euroa. Rengas/vanne oli irtonaisena ja sisälle kannettuna, joten homma ei sisältänyt mitään irroitus/asennustöitä. Eipä ole siis ihme että siellä oli kovin kovin hiljaista. Ja noilla hinnoilla hiljenee ainakin minun osalta jatkossa entisestään.

 

HJ Rengaspalvelusta on vuosien takaa hyvää kokemusta. En tiedä onko siellä meininki sitten viimevuosina muuttunut. Toivottavasti ei.

Link to comment
Guest Toheltaja

kannattaa katella käytettyjä rengaskoneita, jos o kimppatalli niin noita ku välillä näkee satasellakin poistettavan. Ei siinä per nuppi paljoo kulua tuu, saa paskat kumit vanteilta pois, ja uudet tilalle, tosin joutuu vielä tasapainottamaan jossain...

Link to comment

Sama homma tuli kans mieleen, jos vaikka rupeis tekeen sivupisnistä tuttujen renkailla.

 

Kyllä mää olisin ton 35 eukkaa ymmärtänyt, jos ne vanteet olisi pitänyt raapia alta ja repiä kumit veks ja laittaa uudet vanteille. Mut nyt oli tyhjät vanteet ja uudet nakit irrallaan, eli olisko tekijämieheltä 15-20 min homma?

Link to comment
Guest TiKi

Menee pahaksi OT:ksi, mutta mistä rengaskoneita saa satasella ?

 

En ole noita mistää katsellut, mutta jos toimivan rengaskoneen saa todellakin satasella, niin se onkin seuraavana hankintalistassa. Hyviä vinkkejä saa lähettää vaikka PM:nä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...