Jump to content

öljynpaine mittari


Guest BugPower

Recommended Posts

Guest BugPower

miten laittaa kuplaan öljynpaine mittari pitääkö tilata jostaki uus anturi vai käykö kun liittää sen mittarin siihen vakio anturiin moottorin kyljessä vasemmallapuolella? :o

Link to comment

riippuu mikä mittari sulle tulee....

tässä vdo:n koodit eli nää on sellaisia mukkulat jossa ö-paine ja valo samassa eli mittaris toimii valo ja vdo:n erillismittari näyttää paineen.-

 

0-5bar = 360081030002

0-10bar=360081030031

 

hintaa n.70e/kpl. tuollainen mulla on . ei tartte muita adaptereita asentaa tää sopii suoraan kuplan lohkoon.

Link to comment

Tuo VDO:n anturi sekä mittarille että varotusvalolle on kyllä hirveen hintainen mutta toki hyvä. Vähän halvemmalla pääsee kun ostaa T-kappaleen ja sitten pelkän mittarin anturin sisältävän painekellon, se maksaa muistaakseni 35 euroa. Laittaa sit siihen T-kappaleen päähän vakio-painevalon anturin (...joka on muuten sama osa kun 911 porschessa aina vuoteen -89 saakka, eli jos anturi hajoaa niin sen voi käydä ostamassa vaikka autocarreralta...)

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment
Guest Tuoppi

mulla on motonetista ostettu auto gauge jossa on oma anturi mukana. anturissa on inasen väärä kierre mut sen saa korjattua kun vääntää päälle kierrepakalla oikeen kierteen. siitä lähtee yks piuha eteen mittarille. ainoo puoli on et öljyvaloo ei pysty kytkeen samaan aikaan.

Link to comment
Guest eemeli

Hep!

 

Oonko antanu kertoa ittelleni ihan joutavia, mutta muistelen jonkun joskus maininneen, että olis olemassa öljynpaine/lämpö kombinaatioanturi, sähköinen sellaanen?

 

Joka vielä olis jollain kieroudella saatavissa vakion öp-painevalon katkaisijan tilalle kiinni?

 

Jo on, niin msitä saa ja mitä maksaa?

 

-eemeli-

Link to comment
  • 2 months later...

tuosta mickin kuvasta...

koneesta on alakerta jo koottu...mahtaako onnistua tehdä tuo antureiden asennus lohkoon, ilman että kanavat ois täynnä metallipurua....

 

samoihin kohtiin kuin kuvassa...

ideoita/vinkkejä miten ois fiksua tehdä tuo...kanavat vielä kuivia öljystä...

Link to comment
tuosta mickin kuvasta...

koneesta on alakerta jo koottu...mahtaako onnistua tehdä tuo antureiden asennus lohkoon, ilman että kanavat ois täynnä metallipurua....

 

samoihin kohtiin kuin kuvassa...

ideoita/vinkkejä miten ois fiksua tehdä tuo...kanavat vielä kuivia öljystä...

 

Onnistusko niin että kallistaa lohkoa ja poraa ylöspäin? Kierretappiin sitten vaseliinia

Link to comment
ja imuri oikein lähelle poistamaan puruja...hmm....

 

eikö noissa kohdissa, joissa sulla on anturit kiinni, ole sellanen tulppa?

onko se peltinen proppu vai paksua valua...???

Tais olla peltiproppu... Ei nyt äkkikseltään muista. Pienemmät öljykanavat, ni saa tosi helposti, isommilla saa olla tarkkana tai sitten pitäs olla irtokierteet tai jotain... Mulla oli isommat kanavat, ja siinä ja siinä että onnistu jengat...

Link to comment

mulla on isommat kanavat....perhana...

pitäs saada öljynpainemittari jonnekkin kiinni....

 

alkuperäisestä kohdasta lähtee öljy turbolle+haarakappaleella alkuperäiselle öljykellolle....

 

tai sitten jostakin 3 lähtöinen haarapala....

ei taida saada mistään sellasta+tulee aika hassu palikka....

 

kun tuonne öljykanavaan tungetaan anturin jengaa...ei se mitään ahdista öljynkulkua...tuli sellanen mieleen...

Link to comment
mulla on isommat kanavat....perhana...

pitäs saada öljynpainemittari jonnekkin kiinni....

 

alkuperäisestä kohdasta lähtee öljy turbolle+haarakappaleella alkuperäiselle öljykellolle....

 

tai sitten jostakin 3 lähtöinen haarapala....

ei taida saada mistään sellasta+tulee aika hassu palikka....

 

kun tuonne öljykanavaan tungetaan anturin jengaa...ei se mitään ahdista öljynkulkua...tuli sellanen mieleen...

 

Laitoin tuon lämpöanturan tuohon taaksepäin sojottamaan juuri siitä syystä... On pitempi se anturaosa, ja tuossa se ei haitannu. Paineanturassa taas ei ollu niin pitkä kierreosa että olis haitannu

Link to comment
tuosta mickin kuvasta...

koneesta on alakerta jo koottu...mahtaako onnistua tehdä tuo antureiden asennus lohkoon, ilman että kanavat ois täynnä metallipurua....

 

Aika vajaa kasaus on kun puuttuu toinen puoli lohkosta heh heh

Link to comment
  • 4 years later...
Guest Fear

Kuplan lohkossahan (ainaki as41) on erittäin hyvä paikka lisämittarille pääöljykanavan päässä olevan tulpan alla =) Kierteyttää olikohan nyt 1/4 NPT ja siihen adapteri 1/4 npt --> 1/8 npt joka yleensä on noissa jälkiasenteisissa öljynpaineantureissa käytetty.

 

 

Kuva omasta toteutuksesta:

ljynpaineanturi.jpg

Link to comment
  • 2 years later...
Guest Skipi_

No eiks siihen lohkon kylkeen voi laittaa vaan t-haaraa ja toiseen öljyvalon kello ja toiseen mittarin anturi?

Osaisiko gurut neuvoa mistä löytyis tuollainen y- tai t-haara m10x1:sen kierteillä? Mulla lohkossa m10x1 sekä valo- että mittarinanturissa sama. Tänään soitellu kouvolan kaikki autovaraosa sekä hydrauliliikkeet läpi...

Link to comment

Osaisiko gurut neuvoa mistä löytyis tuollainen y- tai t-haara m10x1:sen kierteillä? Mulla lohkossa m10x1 sekä valo- että mittarinanturissa sama. Tänään soitellu kouvolan kaikki autovaraosa sekä hydrauliliikkeet läpi...

Keiteleen koneessa hyllykamaa ‪09-5612354‬
Link to comment
Guest Skipi_

Anteeksi ystävät hyvät, puhuin paskaa...

Mittarin anturissa 1/8 npt... eli hankalammaksi menee.

Ja KK kiinni tältä viikolta, ainakaan puhelimeen enää tähän aikaan perjantaita kukaan vastannut :) uus yritys ens viikolla.

Link to comment
Guest Skipi_

Lautamäellä ei ollu... 

Esmes motonetis noita on jarrunippeleinä. Muutaman oon kouvolasta ostanut... Se npt tiivistyy kyllä tohon samaan senkun kääntää.

  

Motonetis hyllyt vähän huutaa tyhjyyttä, on kamaa alettu siirtään uuteen liikkeeseen, aukee kuulemma vapun jälkeen...

Joo motonetissä tänään sano jotta ei oo tällä hetkellä mitään noita adaptereita. Voi olla että ei olis pitäny kysyy siltä harjoittelijalta... noh, KK:sta sitten maanantaina.
Link to comment

Anteeksi ystävät hyvät, puhuin paskaa...

Mittarin anturissa 1/8 npt... eli hankalammaksi menee.

Ja KK kiinni tältä viikolta, ainakaan puhelimeen enää tähän aikaan perjantaita kukaan vastannut :) uus yritys ens viikolla.

Se kyl kiertyy siihen kun mulla oli sama juttu oman mittarin painekellon kanssa.
Link to comment
Guest Skipi_

Keiteleen koneessa hyllykamaa ‪09-5612354‬

Oon nyt kaksi päivää yrittänyt soittaa tuonne aamu 7-8 ja iltapäivällä kahden jälkeen, mutten saa ketään kiinni... varmistin viel fonectalta numeron. Nettisivuja en löytänyt.

Link to comment

Oon nyt kaksi päivää yrittänyt soittaa tuonne aamu 7-8 ja iltapäivällä kahden jälkeen, mutten saa ketään kiinni... varmistin viel fonectalta numeron. Nettisivuja en löytänyt.

Ei taida aueta kuin vasta 11-12 mut on auki johonkin 19 ja 16.30-17 on yleensä käymässä postissa.
Link to comment
Guest Skipi_

Sain kaverin kiinni. Kauppa sujui kuin tanssi, ja kaveri jaksoi kuunnella meikäläisen änkytystä vaikka kyseessä muutaman euron palikka. Loistavaa Palvelua!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...