Guest BugPower Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 miten laittaa kuplaan öljynpaine mittari pitääkö tilata jostaki uus anturi vai käykö kun liittää sen mittarin siihen vakio anturiin moottorin kyljessä vasemmallapuolella? :o Quote Link to comment
Sakke Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Jos siihen laitat niin aluksi mittari näyttää täyttä painetta ja sitten nollaa.Eli vaatii anturin jos sähköistä käytät. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 jooh :/ mistähä niitä antureita saa :< Quote Link to comment
nalleolut Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 riippuu mikä mittari sulle tulee.... tässä vdo:n koodit eli nää on sellaisia mukkulat jossa ö-paine ja valo samassa eli mittaris toimii valo ja vdo:n erillismittari näyttää paineen.- 0-5bar = 360081030002 0-10bar=360081030031 hintaa n.70e/kpl. tuollainen mulla on . ei tartte muita adaptereita asentaa tää sopii suoraan kuplan lohkoon. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Tuo VDO:n anturi sekä mittarille että varotusvalolle on kyllä hirveen hintainen mutta toki hyvä. Vähän halvemmalla pääsee kun ostaa T-kappaleen ja sitten pelkän mittarin anturin sisältävän painekellon, se maksaa muistaakseni 35 euroa. Laittaa sit siihen T-kappaleen päähän vakio-painevalon anturin (...joka on muuten sama osa kun 911 porschessa aina vuoteen -89 saakka, eli jos anturi hajoaa niin sen voi käydä ostamassa vaikka autocarreralta...) Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 mulla on motonetista ostettu auto gauge jossa on oma anturi mukana. anturissa on inasen väärä kierre mut sen saa korjattua kun vääntää päälle kierrepakalla oikeen kierteen. siitä lähtee yks piuha eteen mittarille. ainoo puoli on et öljyvaloo ei pysty kytkeen samaan aikaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 No eiks siihen lohkon kylkeen voi laittaa vaan t-haaraa ja toiseen öljyvalon kello ja toiseen mittarin anturi? Quote Link to comment
mick Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Ei siihen mitään T- kappaleita tarvita :) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 No ei näköjään. Ja on oikeet aineetkin käytössä! Quote Link to comment
Guest BugPower Posted July 29, 2007 Share Posted July 29, 2007 meni liian vaikeeks :D Quote Link to comment
nalleolut Posted July 29, 2007 Share Posted July 29, 2007 ei se liian vaikeeta ole=riippuu lompakon paksuudesta. jos tykkää ettei ole ku euro niin sit laittaa haaroja ja palikoita pitkin konehuonetta,mut jos 10 löytyy niin samassa palikassa kaikki. hep. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted July 29, 2007 Share Posted July 29, 2007 Hep! Oonko antanu kertoa ittelleni ihan joutavia, mutta muistelen jonkun joskus maininneen, että olis olemassa öljynpaine/lämpö kombinaatioanturi, sähköinen sellaanen? Joka vielä olis jollain kieroudella saatavissa vakion öp-painevalon katkaisijan tilalle kiinni? Jo on, niin msitä saa ja mitä maksaa? -eemeli- Quote Link to comment
hanski. Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 tuosta mickin kuvasta... koneesta on alakerta jo koottu...mahtaako onnistua tehdä tuo antureiden asennus lohkoon, ilman että kanavat ois täynnä metallipurua.... samoihin kohtiin kuin kuvassa... ideoita/vinkkejä miten ois fiksua tehdä tuo...kanavat vielä kuivia öljystä... Quote Link to comment
mick Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 tuosta mickin kuvasta...koneesta on alakerta jo koottu...mahtaako onnistua tehdä tuo antureiden asennus lohkoon, ilman että kanavat ois täynnä metallipurua.... samoihin kohtiin kuin kuvassa... ideoita/vinkkejä miten ois fiksua tehdä tuo...kanavat vielä kuivia öljystä... Onnistusko niin että kallistaa lohkoa ja poraa ylöspäin? Kierretappiin sitten vaseliinia Quote Link to comment
hanski. Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 ja imuri oikein lähelle poistamaan puruja...hmm.... eikö noissa kohdissa, joissa sulla on anturit kiinni, ole sellanen tulppa? onko se peltinen proppu vai paksua valua...??? Quote Link to comment
mick Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 ja imuri oikein lähelle poistamaan puruja...hmm.... eikö noissa kohdissa, joissa sulla on anturit kiinni, ole sellanen tulppa? onko se peltinen proppu vai paksua valua...??? Tais olla peltiproppu... Ei nyt äkkikseltään muista. Pienemmät öljykanavat, ni saa tosi helposti, isommilla saa olla tarkkana tai sitten pitäs olla irtokierteet tai jotain... Mulla oli isommat kanavat, ja siinä ja siinä että onnistu jengat... Quote Link to comment
hanski. Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 mulla on isommat kanavat....perhana... pitäs saada öljynpainemittari jonnekkin kiinni.... alkuperäisestä kohdasta lähtee öljy turbolle+haarakappaleella alkuperäiselle öljykellolle.... tai sitten jostakin 3 lähtöinen haarapala.... ei taida saada mistään sellasta+tulee aika hassu palikka.... kun tuonne öljykanavaan tungetaan anturin jengaa...ei se mitään ahdista öljynkulkua...tuli sellanen mieleen... Quote Link to comment
mick Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 mulla on isommat kanavat....perhana...pitäs saada öljynpainemittari jonnekkin kiinni.... alkuperäisestä kohdasta lähtee öljy turbolle+haarakappaleella alkuperäiselle öljykellolle.... tai sitten jostakin 3 lähtöinen haarapala.... ei taida saada mistään sellasta+tulee aika hassu palikka.... kun tuonne öljykanavaan tungetaan anturin jengaa...ei se mitään ahdista öljynkulkua...tuli sellanen mieleen... Laitoin tuon lämpöanturan tuohon taaksepäin sojottamaan juuri siitä syystä... On pitempi se anturaosa, ja tuossa se ei haitannu. Paineanturassa taas ei ollu niin pitkä kierreosa että olis haitannu Quote Link to comment
hanski. Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 täytyy etsiä joku "harjotuslohko", johon voi testata tuon jengan pitävyyttä... Quote Link to comment
mick Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 täytyy etsiä joku "harjotuslohko", johon voi testata tuon jengan pitävyyttä... Niin joo, jengan nousuhan siinä on eri ku normaali pulteilla... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Laita paineanturin rejästä kanaviin paineilma, niin ei ainakaan mee lastuja kanaviin. Ei sitten kannata mitään järkkyjä paineita laittaa. Quote Link to comment
Guest Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 tuosta mickin kuvasta...koneesta on alakerta jo koottu...mahtaako onnistua tehdä tuo antureiden asennus lohkoon, ilman että kanavat ois täynnä metallipurua.... Aika vajaa kasaus on kun puuttuu toinen puoli lohkosta heh heh Quote Link to comment
Guest Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Miten tollanen viritys? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... le-321100/ Quote Link to comment
metake Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Miten tollanen viritys?http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... le-321100/ Öö, mihis meinasit tuon kuplassa laittaa? Quote Link to comment
Guest Fear Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Kuplan lohkossahan (ainaki as41) on erittäin hyvä paikka lisämittarille pääöljykanavan päässä olevan tulpan alla =) Kierteyttää olikohan nyt 1/4 NPT ja siihen adapteri 1/4 npt --> 1/8 npt joka yleensä on noissa jälkiasenteisissa öljynpaineantureissa käytetty. Kuva omasta toteutuksesta: Quote Link to comment
Guest Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Miten tollanen viritys?http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... le-321100/ Öö, mihis meinasit tuon kuplassa laittaa? Mulla on jalka, jossa tavallinen öljysuti kiinni, siihenhän sen sais. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 No eiks siihen lohkon kylkeen voi laittaa vaan t-haaraa ja toiseen öljyvalon kello ja toiseen mittarin anturi? Osaisiko gurut neuvoa mistä löytyis tuollainen y- tai t-haara m10x1:sen kierteillä? Mulla lohkossa m10x1 sekä valo- että mittarinanturissa sama. Tänään soitellu kouvolan kaikki autovaraosa sekä hydrauliliikkeet läpi... Quote Link to comment
Soukka Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Osaisiko gurut neuvoa mistä löytyis tuollainen y- tai t-haara m10x1:sen kierteillä? Mulla lohkossa m10x1 sekä valo- että mittarinanturissa sama. Tänään soitellu kouvolan kaikki autovaraosa sekä hydrauliliikkeet läpi...Keiteleen koneessa hyllykamaa 09-5612354 Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Anteeksi ystävät hyvät, puhuin paskaa... Mittarin anturissa 1/8 npt... eli hankalammaksi menee. Ja KK kiinni tältä viikolta, ainakaan puhelimeen enää tähän aikaan perjantaita kukaan vastannut :) uus yritys ens viikolla. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 (edited) http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=3978&p_id=3969&editmode=showprod Eiku varastostatus näköjään nolla. Olisko tuolla http://www.lautamakimotorsport.fi/mittarit.htm Edited April 24, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
tolvana Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 (edited) Esmes motonetis noita on jarrunippeleinä. Muutaman oon kouvolasta ostanut... Se npt tiivistyy kyllä tohon samaan senkun kääntää. Edited April 24, 2015 by tolvana Quote Link to comment
Guest -MH- Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Motonetis hyllyt vähän huutaa tyhjyyttä, on kamaa alettu siirtään uuteen liikkeeseen, aukee kuulemma vapun jälkeen... Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=3978&p_id=3969&editmode=showprodEiku varastostatus näköjään nolla.Olisko tuollahttp://www.lautamakimotorsport.fi/mittarit.htm Lautamäellä ei ollu... Esmes motonetis noita on jarrunippeleinä. Muutaman oon kouvolasta ostanut... Se npt tiivistyy kyllä tohon samaan senkun kääntää. Motonetis hyllyt vähän huutaa tyhjyyttä, on kamaa alettu siirtään uuteen liikkeeseen, aukee kuulemma vapun jälkeen...Joo motonetissä tänään sano jotta ei oo tällä hetkellä mitään noita adaptereita. Voi olla että ei olis pitäny kysyy siltä harjoittelijalta... noh, KK:sta sitten maanantaina. Quote Link to comment
Soukka Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Anteeksi ystävät hyvät, puhuin paskaa... Mittarin anturissa 1/8 npt... eli hankalammaksi menee. Ja KK kiinni tältä viikolta, ainakaan puhelimeen enää tähän aikaan perjantaita kukaan vastannut :) uus yritys ens viikolla. Se kyl kiertyy siihen kun mulla oli sama juttu oman mittarin painekellon kanssa. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Juu. Taidan lyödä vielä tolla hydraulilockilla varmuuden välttämiseksi... Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Keiteleen koneessa hyllykamaa 09-5612354 Oon nyt kaksi päivää yrittänyt soittaa tuonne aamu 7-8 ja iltapäivällä kahden jälkeen, mutten saa ketään kiinni... varmistin viel fonectalta numeron. Nettisivuja en löytänyt. Quote Link to comment
Soukka Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Oon nyt kaksi päivää yrittänyt soittaa tuonne aamu 7-8 ja iltapäivällä kahden jälkeen, mutten saa ketään kiinni... varmistin viel fonectalta numeron. Nettisivuja en löytänyt.Ei taida aueta kuin vasta 11-12 mut on auki johonkin 19 ja 16.30-17 on yleensä käymässä postissa. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Ok hyvä. Uusi yritys taas huomenissa. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Autetaan nyt vähän kk kaupan kanssa, kirjoitti facebookkiin että on työmatkalla ja pitäisi palata tänään. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Sain kaverin kiinni. Kauppa sujui kuin tanssi, ja kaveri jaksoi kuunnella meikäläisen änkytystä vaikka kyseessä muutaman euron palikka. Loistavaa Palvelua! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.