Jump to content

Tehoista?


Guest metyme

Recommended Posts

Kun paljon puhutaan vw virittämisestä,tehoista,katsastuksesta ja dynolapuista,niin tässä yks esimerkki muusta: MB 220 Cdi otetaan auton Boxista ohjelma tietokoneella ,lähetetään sähköpostilla Saksaan ja n. 20 min kuluttua, ohjelma tulee takas ja ajetaan takaisin MB.n boxiin.

Tehot lisääntyy 55 hv vääntö 110 Nm,eikä kukaan perään kysele,varsinkaan katsastus.Että on reilua!!

Link to comment

No ei kai tuokaan ihan ilmaista ole...

 

Voihan tän tehä volkkarissakin niin, että lähettää rahaa koneen rakentajan tilille, noutaa koneen ja pulttaa kiinni.

 

Ei koske persaukisia, kun mää, joten kaikki tehdään vaikeimman kautta itse vaikkei mitään osatakaan. Joka ikinen heppa (siis ei kovin montaa)mitä koneesta on saatu irti, ei todellakaan ole tullut ilmaiseksi......

Link to comment

Tuo 55 lisähevoista ja 100Nm ei vielä uudehkon ison auton ajo-ominaisuuksissa niinkään tunnu, vaikka prosentuaalinen kasvu olisikin luokkaa 30%.

 

Sitävastoin takamoottorisen miehen ikään ehtineen kotteron takapyörillä moinen voimanlisäys jo muuttaa asiaa jos toistakin.

 

Siihen en ota kantaa onko tuo sen turvallisempaa/hyväksyttävämpää. On minulta vakiomoottoriset 1300-kupla ja Mersu 200D meinanneet molemmat lapasesta karata, eli tumpelolle voi kaikki teho olla kohtalokasta.

Link to comment
Kun paljon puhutaan vw virittämisestä,tehoista,katsastuksesta ja dynolapuista,niin tässä yks esimerkki muusta: MB 220 Cdi otetaan auton Boxista ohjelma tietokoneella ,lähetetään sähköpostilla Saksaan ja n. 20 min kuluttua, ohjelma tulee takas ja ajetaan takaisin MB.n boxiin.

Tehot lisääntyy 55 hv vääntö 110 Nm,eikä kukaan perään kysele,varsinkaan katsastus.Että on reilua!!

 

Kiinnostaisi tietää, että miten se "ohjelma otetaan" sieltä boxista ja minne se lähetetään saksaan ja miten se "ohjelma ajetaan takas boxiin" ?

 

Kuulostaa helpolta, tosielämässä lie toisin.

 

Eikä tuo viritys ole yhtään sen laillisempi kuin stroukkerin tunkemin kuplan konttiin ;)

Link to comment

Juu, se onnistuu noin kun kerroin,naapuri teetti juuri ko. ohjelmoinnin ja ainoa huonopuoli oli, että kytkin alko luistaan 5 vaihteella, kun voimaa tuli niin paljon lisää,eli kytkin remppa tuli.

Link to comment

Kyllä sitä tehoa voi nostaa suht helposti mutta pitää muistaa että laitteen pitää myös pysähtyä... Uusissa autoissa on jarrut tehojen mukaiset, myös silloin kun "lastutetaan".

 

Vanhaa kun rupee "virttelemään" pitää useampi tonni uhrata jarruihin ennen muita juttuja. Tietysti jos ajattelee että ajaa MUITTEN muksujen päälle eikä OMIEN, voi tämän "perus" ajatuksen unohtaa.

 

ps. oikeesti onhan nää autot tässä reilussa 35 vuodessa kehittynyt muutenkin kuin tehojen osalta.

Link to comment
Mites se tehon lisäys jarruhuihin vaikuttaa. Eikös se auto pysähdy siitä 120kmh:n vauhdista kuten ennenkin vaikka tehon tuplaisi lastulla. Auton painohan ei lastuttaessa kuitenkaan muutu. :-)

 

Kyllä näitä asioita voidaan vääntää suuntaan jos toiseenkin, oma ovaali ei edes kulje tuota 120 kmh... Mutta jos lisään siihen 30 hv niin sitten kulkee ja ottaisi sen vieläpä suhteellisen nopeasti mittariin (jopa liikennevalojen välissä) mitä monesti nähdään. Valitettavasti pysähtyisi vaan yhtä "HYVIN" kuin nytkin, vois tulla noita edellä mainittuja "äkkipysäyksiä"

 

ps. todella hyvin olen noilla alkup. jarruilla pärjännyt ja tulen pärjäämäänkin, nämä nykyiset "vauhdit" ei paljon jarruja kaipaa...

Link to comment

levyt on kayttomukavuuden ja huoltovapauden seka luotettavuuden takia ylivertaiset. Itelle ei tulis mieleenkaan ajella ilmavolkkarilla mis eioo levyja. Teho on parempi, mutta lisaksi sita on helpompi saadella (lukittumisrajalla) kun tarvittava poljinvoima on pienempi. Ei tarvii pelata penkin irtoovan lattiasta :)

Eika ne tosiaan haivy isommissa jarrutuksissa laheskaan yhta pahasti mita rumpujarrut tekee. Saadot on aina oikein, eika jarrut puolla....

 

Jan

Link to comment
levyt on kayttomukavuuden ja huoltovapauden seka luotettavuuden takia ylivertaiset. Itelle ei tulis mieleenkaan ajella ilmavolkkarilla mis eioo levyja. Teho on parempi, mutta lisaksi sita on helpompi saadella (lukittumisrajalla) kun tarvittava poljinvoima on pienempi. Ei tarvii pelata penkin irtoovan lattiasta :)

Eika ne tosiaan haivy isommissa jarrutuksissa laheskaan yhta pahasti mita rumpujarrut tekee. Saadot on aina oikein, eika jarrut puolla....

 

Jan

 

Oliko sulla juniksessa levyt?

 

t. Mika

Link to comment
levyt on kayttomukavuuden ja huoltovapauden seka luotettavuuden takia ylivertaiset. Itelle ei tulis mieleenkaan ajella ilmavolkkarilla mis eioo levyja. Teho on parempi, mutta lisaksi sita on helpompi saadella (lukittumisrajalla) kun tarvittava poljinvoima on pienempi. Ei tarvii pelata penkin irtoovan lattiasta :)

Eika ne tosiaan haivy isommissa jarrutuksissa laheskaan yhta pahasti mita rumpujarrut tekee. Saadot on aina oikein, eika jarrut puolla....

 

Jan

 

Oliko sulla juniksessa levyt?

 

t. Mika

 

 

Loppuvaiheessa juu. Varsin huima ero!

Osathan mulla lojui hyllyssa pitkaan kun koitin eka saada perusasiat kuntoon.

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...