Jump to content

tilaus Serranolle, stroker-alakerta, mielipiteitä kaivataan


Recommended Posts

Kommenttia kaivataan tuleeko seuraavasta kalua, mitkä osat kannattaisi vaihtaa mahdollisesti toisiin ja mitä kannattaisi huomioida:

 

CB 84mm race crank Chevy

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=107438

 

Mahle 94mm stroker piston kit

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=107832

 

CB race rods, 5.500 Chevy

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=107852

New Engle 110 cam

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=107841

 

New Scat lifters / set

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... p?id=98432

 

New 009 Distributor

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=107821

 

New compufire ignition unit

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=105805

 

New Scat rocker axles

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... p?id=93451

 

1.25 rocker

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... p?id=93684

 

Straight cut gears

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... p?id=93676

 

Onko ko. keinuvipupaketti järkevä?

 

Kannet ovat siis vielä harkinnassa ja päälle saattaa tulla ruutta ja voihan sinne tulla solmuputkeenkin

Link to comment

kaikkien nokkien kanssa nuo 1.4 keinut ei oo ookoota.

Nuo ekan linkin 1.25 keinut passelit ehkä lähes vakio koneen lievään piristämiseen.

 

W110 nokalle 1.25 keinut jotka on malliltaan samat kun nuo 1.4 keinut.

Eli scatin numero 20196 voi olla hyvä.

Link to comment

Mie sanoisin että tuossa paketissa nokka ja keinut käy kyllä keskenään hyvin yksiin, mutta lähtökohtaisesti molemmat ovat ihan liian mietoja tuollaiselle koneelle. Muut hilut ovatkin kyllä kohdallaan.

 

Eli nokaksi joku merkittävästi jyrkempi (Engleissä esim. W-140 tai FK-loppupuolelta), ja sit nokasta riippuen 1.25 tai 1.4 keinuvipusatsi. Jos valitaan joku korkeanostonokka (esim englen VZ-sarjaa) niin sitten 1.25 tai 1.1-keinut ovat kohdallaan. Kansistakin riippuen toki.

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment
kaikkien nokkien kanssa nuo 1.4 keinut ei oo ookoota.

Nuo ekan linkin 1.25 keinut passelit ehkä lähes vakio koneen lievään piristämiseen.

 

W110 nokalle 1.25 keinut jotka on malliltaan samat kun nuo 1.4 keinut.

Eli scatin numero 20196 voi olla hyvä.

 

Koska kansia ei ole vielä "valittu" ajattelin, etten uskaltaisi 1.4 keinuihin mennä. 1.25 keinuja olen ajatellut myös nykyiseen lievästi piristettyyn 69x88-koneeseeni.

Link to comment

 

Sain sen käsityksen, että noi osat tulis kaikki samaan koneeseen.

Sillon vastaus kysymykseen:

 

 

Joo, tuohon pakettiin sitä ajattelin, kunnes loppukone määrittyy ja backup-planinä oli tuo toinen sijoituskohta. Eli ei ne hukkaan menisi vaikkei tuohon sopisikaan...

 

Onhan tuo nokkakin aika mieto tuollaiseen alakertaan, kai?

Link to comment

Puavon kanssa samaa mieltä. Isompi nokka vaan. Keinuja ei tarvii välitettyjä jos nokan nostoja on jo tarpeeksi ja kannet virtaa.

Kulumista vähentämään voi ehkä ottaa astetta miedomman (silti jyrkempi kuin W110) nokan ja välitetyt keinut.

 

1,25 keinut on aika paljon rahaa aika pienestä hyödystä?

 

Lisäksi:

 

-009 jakajan tilalle Mallory

-Compufire äkkiä pois listalta ja Pertronix tilalle jos 009:ä haluaa väkisin käyttää

-Nostajat samalta valmistajalta kuin nokka (Webcam?) Scatin nostajista on ollut paljon pahaa puhetta

 

-turbo pitää päättää NYT, sillä se ei toimi läheskään kaikkien nokkien kanssa. Tai sitten valitset nokan joka toimii hyvin sekä vaparissa että turbon kanssa. (miedompi)

 

Jan

Link to comment

-Compufire äkkiä pois listalta

 

Jan

 

Mikäs siinä on vikana, mulla oli ennen MSD:tä, 009 compufiren kärjettömällä satsilla eikä niissä ollut mitään häikkää

 

 

 

Mulla on Compu pettänyt, mutta about 10kpl Pertronixeja ei koskaan.

 

Sitten on näkyviä laatutekijöitä, sekä suunnittelu"virheitä":

 

 

-Piuhat on Compufiressä muovieristeiset, eli aika jäykät.

Pertronixissä on silikonipäällysteiset, notkeat, kestävät, murtumattomat piuhat.

 

-Jakajan rungon läpi menevien piuhojen läpivienti-tiiviste on Compufiressä kovaa muovia, ja jättää oravan mentäviä ilmarakoja.

Pertronixin läpivienti on kumia, ja sulkee raot kokonaan.

 

-Compufiren pyörijän alle tuleva magneettikiekko on halkaisijaltaan laaja, ja korkeudeltaan tosi ohut. Magneetit on kaukana keskipisteestä. Keskipakovoima "vetää" magneettimollukoita ulospäin voimakkaasti, ja kun niiden asennusreiät on vielä heikentämässä levyn rakennetta, levy halkeaa "herkästi". (Näin kävi minulle, 03.30 yöllä Haagassa.. Kiitokset Kottenille kun tuli pelastamaan :) Kierroksia oli semmoiset varovaiset 7000. :)

Pertronixin magneettikaulus on korkea, akselin myötäinen joka ei paljoa ulkone. Ei lähellekään Compun tasoisia keskipakovoimia, ja korkea muotoilu ehkäisee halkeamista entisestään. Ei reikiä. Meillä kisakoneissa kestänyt kovaa käyttöä yli 9000rpm. ja mulla kadulla 8000 vuosikausia eräskin yksilö.

 

 

 

Tässä näitä syitä...

 

John Connolly kertoo Pertronixilla olevan toisenlaisen ongelman: Useammin on Pertronix rikki jo uutena, kuin Compufire. Siis suoraan paketista. Tosin tämäkin osuu kohdalle aniharvoin. Mutta kannattaa olla palautusoikeusasiat kunnossa.

 

BTW, Compufire on sama laite mitä BugPack myy AccuFire -nimellä omassa paketissaan. Viimeistä piirtoa myöten, vain tarra on eri.

 

Jan

Link to comment
Scatin nostajista huonoja kokemuksia,pintakarkaisu pettää!!! ja Nokka menee pilalle. Mahlen tekemät brassit KK:lta toiminut hinta / laatu ok,tosin nuokin kuluu.

 

Eli aivan sama kummat ottaa, kuluu kuitenkin. Mites nopeaa tuo kuluminen sitten on? Kuinka monta tapausta vai muutama?

Eikös noi nostajat pitäis olla todellakin samalta valmistajalta eli jos otan Scatin nokan ja nostajat.

 

Täs samas vois kysyä,eikös nuo uustuotanto "halvat" 200mm vauhtipyörät ole jotain valua tms. alkuperäistä heikompaa materiaalia???

Mites tai koska nämä antaa sopimuksen irti? Kieputtaessa vai väännön alla?

 

Mites noi nostajat, jos nokkaan ei käy kuin 1.25 korkeintaan ja nokka on mieto C-35 ja kiikut tarvitsee kuitenkin hankkia? Olisko sit sopivat?

Link to comment

Mulla oli 700km scatin nostajat ja englen nokka ja kun kone piti purkaa ihan muusta syystä auki,mistä ei sen enempää ei liity tähän asiaan mitenkään,niin oliko neljästä nostajasta pintakarkaisu pettänyt! Mahlelaisilla ajettiin yli 20000km mutta nekin oli sen jälkeen muutama jo pinnasta pettänyt. Hinta on vain mahlen nostajilla puolet halpee. Vauhtipyöristä ei ole kokemusta noísta uustuotanto,mutta jos ovat esim. valua niin koneistaminen on varmasti vaikeampaa? ja heikompia???

Link to comment
Joo just,eipä tartte kokeilla omaan moottoriin,taas huonolla tuurilla koko kone selvä sen jälkeen...jos vauhtipyörä murtuu...

 

No eeeeikai siinä mee kun kampura, lohko, paineasetelma, irrotinhaarukka, painelaakeri ja vaihteiston kuoret ja kytkinakseli paskaks.....

 

:D

 

Jan

Link to comment

Scatin vauhtis ei taida olla ja hintakin yli tuplaten. Joutuu varmaan vaihtamaan moiseen.

Mites noi nostajien kanssa? Käykö Mahlen nostajat Scatin nokan kanssa vai pitäiskö otta lube nostajat Scatilta? Kokemuksia lubeista?

Link to comment
Eli toi 45 taalan vauhtis on käytännössä susi?

 

 

Toimii vakiokoneessa varmaan maailman tappiin saakka, mutta voi virikoneen kovemmilla kiihtyvyys, hidastuvus ja keskipakovoimilla pettää.

ja jos keskiöön tehdään tuplamäärä ylimääräisiä tapinreikiä, niin se voi heiketä? Eli 8-tapitus kyseenalainen juttu.

 

ja jos sitä ei voi sorvata kevyemmäksikään niin ei se oikein muuhun kuin vakioon tai mietoon virikoneeseen sovellu.

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...