NordBling Posted April 25, 2008 Author Share Posted April 25, 2008 Nyt on kaikki maalatut osat kotona, ja pakkohan ne oli heittää paikoilleen, vaikkei ihan lopullisesti niin mielenrauhan vuoksi kumminkin. Vakiopadan lohko nipussa, seuraavaks männät ja pytyt, siitä eteenpäin kunhan kaikki mootoripellit löytyy/puhdistuu/rantautuu. Kannet on ok, niille en tee muuta kuin putsaan. No, ehkä vois vähän tahnalla venttiilejä pyöräyttää. Quote Link to comment
NordBling Posted April 26, 2008 Author Share Posted April 26, 2008 Uus tuuliklasi lopsahti paikoilleen myös. Ny o laminoitu lasi, vanha naarmunen oli sekuritia. Noista iskareista tarttis modata sopivat, jousen pituudella pitänee hiukan pelata. Heitän paikoilleen, ja kun on kaikki rojut paikoillaan , kone kiinni ja tankki täys, tsekkaan korkeuden. Quote Link to comment
NordBling Posted April 26, 2008 Author Share Posted April 26, 2008 Tän päivän saldona vakiokoneeseen pytyt, männät ja kannet kiinni. Huomenna jos kerkeen Keiteleestä hakemaan mm. venttiilinsäätöruuvit ja muuta pientä, saan otettua (sakeat) savut ens viikolla. To do-lista lyhenee kivasti! Quote Link to comment
NordBling Posted April 29, 2008 Author Share Posted April 29, 2008 Voi meisseli. Pakosarjan pinnapultit sanoo naks yks toisensa jälkeen. Poraamalla pois, pidemmät tilalle ja mutteri taakse vai mitä ehdotatte? Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Meinaakko ehtiä Bugruniin sen kanssa? ;) Quote Link to comment
NordBling Posted April 29, 2008 Author Share Posted April 29, 2008 Juu-u. Sakke käski. Quote Link to comment
NordBling Posted April 29, 2008 Author Share Posted April 29, 2008 Blingbling! Valtamon blingittämö iski jälleen. Mutta ylempänä oli kysymys koskien vittuilevia pinnapultteja. Ostin tänään 8x39 pinnapultit, täytyy vissiin porata yksi kerrallaan, jos kaikki katkeavat. Nyt ne on rost-off-kylvyssä. Quote Link to comment
NordBling Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 Kaks pinnapulttia lähti nätisti, loput juuresta poikki. Porasin kaks käsin pois ja tein uudet jengat. Toinen reikä meni varmaan maailman eniten vinoon, jonka jälkeen otin suosiolla kannet irti ja porasin loput pylväsporakoneessa. Taidan hepata taakse lätkät varmistukseks. Quote Link to comment
NordBling Posted May 16, 2008 Author Share Posted May 16, 2008 tuli yöllä kasailtua konetta, kun ei päivisin eikä enää iltaisinkaan ehdi. Siinä venttiilejä säädellessäni ihmettelin kun ei tahdo säädöt riittää. Keinut irti ja mittanauha käteen, uudet työntötangot 3mm lyhyemmät kuin ne mitkä koneessa oli! WTF? Vanhat meni takasin... Quote Link to comment
NordBling Posted May 20, 2008 Author Share Posted May 20, 2008 Otin just koneesta savut, hienosti pistelee. Kaikki vaihteetkin löyty, eikä äännä yhtään. (oli pukeilla). JEEES!!! Jatähänperkeeleenisohymiö Quote Link to comment
NordBling Posted May 21, 2008 Author Share Posted May 21, 2008 Bensapumppu ei pelitä. Uus tulossa, mut vähän ihmetyttää, kun käsin koitin, tuntui että pelaa. Pitää tutkia illalla lisää. Sitten on yks ratkasematon juttu eli mitä puuttuu kun kytkin ja jarrupoljin on ihan helvetin takana, siis kallistuu liikaa taakse? Millanen rajotin kuplassa on? Nää on mun mielesta samanlaiset. Edit: tollanen kuva löytyi, pitää vertailla. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 8mm pultilla lattiassa sellainen pieni kulmaraudan palanen. Ottaa molempien polkimien alapuolella olevaan väkäseen. Siinä kulmassa on pieni säätöhahlo. Ton tekee itteki kivasti jostin latan palasesta, jos et löydä valmista. Siis osat 17-20 Quote Link to comment
NordBling Posted May 21, 2008 Author Share Posted May 21, 2008 Tänks. Nyt tiedän mihin se kuuluu... Quote Link to comment
NordBling Posted May 21, 2008 Author Share Posted May 21, 2008 Yksikään syksyllä toiminut lamppu ei toimi enää. Hapettumia yms riittää. Perkele aika loppuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Nervous Breakdown? Kyllä se siitä. Vielä on aikaa.. ;) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Mie oon suosinnu tinailla kaikki liittimet johtoihin ennen läjäämistä. Kastaa ensin sen abikon ja johdonpään sitruunahappoon ja sitte tinaa päälle. Poistaa kakat ja hapettumat. Nois vanhoissa on tullu vastaan moista ettei ota kontaktia liittimen ja johdon välillä?!?! vaikka on puristettu kiinni jo tehtaalla ;) Quote Link to comment
Lasse Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Voe kun työ ootte tyhmiä, eihän johtoja saa enää tinailla, nehän menee hetkessä murusiksi ja koko auto hajoaa. Josthan täällä saitilla oli asiasta juttua. Nih. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 No, mulla hajoo sitte varmaan kaikki vanhat kulkineet ihan just :D Quote Link to comment
Lasse Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Nii mullaki, mutt onneksi muilla on asiat paremmin. Quote Link to comment
mikan Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Ei se kesäautossa haittaa, mutta jos ilma on alle 13 astetta, niin teidän autot syö tinarutto alta minuutin. Varokaa! :-) t. Mika Quote Link to comment
mite^ Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Yksikään syksyllä toiminut lamppu ei toimi enää. Hapettumia yms riittää. Perkele aika loppuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu Tuosta tuli mieleen kun viime kesänä tehtiin kilpa-autoa sunnuntai aamuun puoli 5 asti ja sitten nukuttiin tunti ja lähdettiin kisoihin :) Mutta kyllä se siitä kun ei vaan anna periksi! Quote Link to comment
Roope Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Yksikään syksyllä toiminut lamppu ei toimi enää. Hapettumia yms riittää. Perkele aika loppuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu Tuosta tuli mieleen kun viime kesänä tehtiin kilpa-autoa sunnuntai aamuun puoli 5 asti ja sitten nukuttiin tunti ja lähdettiin kisoihin :) Mutta kyllä se siitä kun ei vaan anna periksi! Eiks toi ookkaa tän homman suola et päsee kokeileen rajoja kuinka nopeesti joku parsitaan kasaan kun on joku pakollinen aika raja puskee päällä ;D Esim: vuosikatsastus on semmonen että viikkoa ennen katsastusta todetaan että puoli autoa puuttuu ja jarrutkin on kadonnut ja moottorinkin osat ovat vasta laivassa tulossa tänne päin... Quote Link to comment
NordBling Posted May 22, 2008 Author Share Posted May 22, 2008 Näin veneasentajana keväällä ja ralliharrastajana/yrittäjänä (seuraava kisa lauantaina) voin kertoa että nyt on niitä päivämääriä tarpeeksi. Lauantain ohjelmassa mm. vip-auton huolto pätkien välillä, jonka jälkeen kartturiksi loppupään autoon... Ai niin ja molemmat autot vaatii vielä pikkasen huomiota ennen kisaa. Puuh. Quote Link to comment
NordBling Posted May 25, 2008 Author Share Posted May 25, 2008 Nyt ois sähköt suunnilleen selvitetty, vielä paar juttuu kojetaulun takana kuten varoitusvalojen kytkentä uusiks (nyt hätäkytkentänä käsirarruvalo öljynpainevalona). No, kaikki vilkut ja valot toimii kummiski. Kärjetön sytkä laitettiin, ja yhdistettynä alipainejakajaan tuntuu kone mukavan herkältä. Laturi ei ladannu, mutta hyllyssä on toinen tarkistettu yksilö. Listassa vaikka miten operkeleesti hommia, mutta tullissa kehtaa kohta jo käydä. Saakos pohjoismaissa ajaa siirtokilvillä, jos sattuu veropäätös menemään pitkäksi? Edit: Saa aken sivujen mukaan. Quote Link to comment
NordBling Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 Tullissa tuli tänään käytyä, paperit ja auto näytetty. Vähän nousi suupielet kun setä löi 3kk siirtoluvan päälle. Koskas mun tarvii sääntöjen mukaan mennä katsastamaan toi härpätin? Tästä on saatu eri mielipiteitä. Edellinen leima siis Saksassa joskus 90-luvulla... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 eikös katsastus tule aloittaa kuukauden sisällä siirtokilpien saamisesta? Quote Link to comment
NordBling Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 Tarjottu viikko, 10vrk ja nyt 1kk. Muita ehdotuksia? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Tarjottu viikko, 10vrk ja nyt 1kk. Muita ehdotuksia? saattaa olla että muistan väärin, vaikka muutaman olen tuonut ja leimannutkin... Kilauta konttorille, saat suurinpiirtein varmaa tietoa? Quote Link to comment
NordBling Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 Ei muuten tiedetty siellä, kysyivät että eikö tullissa sanottu mitään, johon minä että ei, veropäätöksen vain lupasivat 3kk sisään. No, tilasin kyllä samalla rekisteröintikatsastuksen perjantaille. Taas tuli hoppu. Quote Link to comment
NordBling Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 Luettu papereita vähän huolellisemmin, 10 vrk sisällä aloitettava katsastus. Quote Link to comment
NordBling Posted May 30, 2008 Author Share Posted May 30, 2008 Noniin. Olipa vuorokausi. Eilen illalla Kaupin luo 10 km jälkeen alkoi koneesta kuulumaan jumalaton rallatus, aivan törkee kolina. Kone seis ja tutkimaan että mikä räjähti. Mutta. kone käy nätisti, ei ahista, ei nahista, ei vuoda, ei savuta. Mtä ttua. No, narun jatkoks vaan (auto) ja kaupin pajalle. Kone pois, oikea kansi pois ja kas, näyttäis että m4 prikka (r.i.p.) on halunnut pyrkiä pois palotilasta joko kannen tai männän läpi. Aargh. Kukahan dille tätäkin konetta on korjannu... kröhöm... Mutta. Ei mitää major vauriota, männän laki näytti toki aivan tikkataululta, palotila myös, mut mitään ei oikeasti rikki. Nippuun ja takas, vähän säätöö ja ajamalla kotiin, pedissä 0330. Aamulla keikalle Lauttasaareen josta kuolemaa halveksuen talliin tekemään kaikki ne neljäsataa pientä asiaa ennen katsastusta mitkä piti tehdä eilen, aika siis varattu klo 1500. No sieltä torvi auki konttorille (matkalla lainasin kaverin jeepistä sopivat sulat) ja tiskille. Maahantuontikatsastus 165€!!!!!!!!! No siihen hintaan sai kyllä pari neuvoakin, ei meinaa tietty enää käyny tyhjäkäyntiä kun pitäis päästöt mitata. Eli hylsy niistä. Mutta muuten ei mitään sanottavaa. Tallilla sitten poistin tyhjäkäyntisuuttimesta koirankarvat ja taas toimii kuten pitää. Nyt vaan päästölappu autokorjaamolta, ja homma ok. Phew. Quote Link to comment
Guest Barn Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Onneksi olkoon ja sitten torppiin. PS Varaatko mulle autoparkin sieltä ylhäältä jos olet aiemmin... Quote Link to comment
NordBling Posted May 30, 2008 Author Share Posted May 30, 2008 Barn och Granne, hjärtligen välkommen. Allt är klart. Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Kummalle puolelle ootte menossa? Quote Link to comment
Jorrma Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Pitääx näistä vanhoista värkeistä päästöt mitata tuossa katsastuksessa? Quote Link to comment
vilkku Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Juu onneksi olkoon! Katselin että joko se on myynnissäkin, mutta ei tainnut olla =) Hieno peli tuli! Quote Link to comment
Sakke Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Onnittelut! Sullahan on hyvällä mallilla, mulla ei ole vielä konettakaan tiedossa :D Quote Link to comment
NordBling Posted May 30, 2008 Author Share Posted May 30, 2008 Oho olipa virheetön laite! Tää ei ihan vielä tolta näytä... Krisse, me ollaan siinä esiintymislavalta katsottuna vasemmalla, niitä vihreitä pumpattavia ääliöitä varmaan taas riittää kaikkien seuraks, ja pulijoukkueteltan noukin tänään taas joten kyllä meidät löytää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.