Jump to content

Se jostakin


Recommended Posts

Nyt on kaikki maalatut osat kotona, ja pakkohan ne oli heittää paikoilleen, vaikkei ihan lopullisesti niin mielenrauhan vuoksi kumminkin. Vakiopadan lohko nipussa, seuraavaks männät ja pytyt, siitä eteenpäin kunhan kaikki mootoripellit löytyy/puhdistuu/rantautuu. Kannet on ok, niille en tee muuta kuin putsaan. No, ehkä vois vähän tahnalla venttiilejä pyöräyttää.

post-1735-13888359894408_thumb.jpg

post-1735-13888359894655_thumb.jpg

post-1735-13888359894977_thumb.jpg

Link to comment
  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uus tuuliklasi lopsahti paikoilleen myös. Ny o laminoitu lasi, vanha naarmunen oli sekuritia. Noista iskareista tarttis modata sopivat, jousen pituudella pitänee hiukan pelata. Heitän paikoilleen, ja kun on kaikki rojut paikoillaan , kone kiinni ja tankki täys, tsekkaan korkeuden.

post-1735-1388835989782_thumb.jpg

post-1735-13888359898151_thumb.jpg

Link to comment

Blingbling! Valtamon blingittämö iski jälleen. Mutta ylempänä oli kysymys koskien vittuilevia pinnapultteja. Ostin tänään 8x39 pinnapultit, täytyy vissiin porata yksi kerrallaan, jos kaikki katkeavat. Nyt ne on rost-off-kylvyssä.

post-1735-13888359901887_thumb.jpg

Link to comment

Kaks pinnapulttia lähti nätisti, loput juuresta poikki. Porasin kaks käsin pois ja tein uudet jengat. Toinen reikä meni varmaan maailman eniten vinoon, jonka jälkeen otin suosiolla kannet irti ja porasin loput pylväsporakoneessa. Taidan hepata taakse lätkät varmistukseks.

Link to comment
  • 2 weeks later...

tuli yöllä kasailtua konetta, kun ei päivisin eikä enää iltaisinkaan ehdi. Siinä venttiilejä säädellessäni ihmettelin kun ei tahdo säädöt riittää. Keinut irti ja mittanauha käteen, uudet työntötangot 3mm lyhyemmät kuin ne mitkä koneessa oli! WTF? Vanhat meni takasin...

Link to comment

Bensapumppu ei pelitä. Uus tulossa, mut vähän ihmetyttää, kun käsin koitin, tuntui että pelaa. Pitää tutkia illalla lisää. Sitten on yks ratkasematon juttu eli mitä puuttuu kun kytkin ja jarrupoljin on ihan helvetin takana, siis kallistuu liikaa taakse? Millanen rajotin kuplassa on? Nää on mun mielesta samanlaiset.

 

Edit: tollanen kuva löytyi, pitää vertailla.

post-1735-13888359985241_thumb.jpg

Link to comment
Guest Toheltaja

8mm pultilla lattiassa sellainen pieni kulmaraudan palanen. Ottaa molempien polkimien alapuolella olevaan väkäseen. Siinä kulmassa on pieni säätöhahlo. Ton tekee itteki kivasti jostin latan palasesta, jos et löydä valmista.

 

Siis osat 17-20

Link to comment
Guest Toheltaja

Mie oon suosinnu tinailla kaikki liittimet johtoihin ennen läjäämistä. Kastaa ensin sen abikon ja johdonpään sitruunahappoon ja sitte tinaa päälle. Poistaa kakat ja hapettumat. Nois vanhoissa on tullu vastaan moista ettei ota kontaktia liittimen ja johdon välillä?!?! vaikka on puristettu kiinni jo tehtaalla ;)

Link to comment
Yksikään syksyllä toiminut lamppu ei toimi enää. Hapettumia yms riittää. Perkele aika loppuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

 

Tuosta tuli mieleen kun viime kesänä tehtiin kilpa-autoa sunnuntai aamuun puoli 5 asti ja sitten nukuttiin tunti ja lähdettiin kisoihin :)

 

Mutta kyllä se siitä kun ei vaan anna periksi!

Link to comment
Yksikään syksyllä toiminut lamppu ei toimi enää. Hapettumia yms riittää. Perkele aika loppuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

 

Tuosta tuli mieleen kun viime kesänä tehtiin kilpa-autoa sunnuntai aamuun puoli 5 asti ja sitten nukuttiin tunti ja lähdettiin kisoihin :)

 

Mutta kyllä se siitä kun ei vaan anna periksi!

 

Eiks toi ookkaa tän homman suola et päsee kokeileen rajoja kuinka nopeesti joku parsitaan kasaan kun on joku pakollinen aika raja puskee päällä ;D

 

Esim: vuosikatsastus on semmonen että viikkoa ennen katsastusta todetaan että puoli autoa puuttuu ja jarrutkin on kadonnut ja moottorinkin osat ovat vasta laivassa tulossa tänne päin...

Link to comment

Näin veneasentajana keväällä ja ralliharrastajana/yrittäjänä (seuraava kisa lauantaina) voin kertoa että nyt on niitä päivämääriä tarpeeksi. Lauantain ohjelmassa mm. vip-auton huolto pätkien välillä, jonka jälkeen kartturiksi loppupään autoon... Ai niin ja molemmat autot vaatii vielä pikkasen huomiota ennen kisaa. Puuh.

Link to comment

Nyt ois sähköt suunnilleen selvitetty, vielä paar juttuu kojetaulun takana kuten varoitusvalojen kytkentä uusiks (nyt hätäkytkentänä käsirarruvalo öljynpainevalona). No, kaikki vilkut ja valot toimii kummiski. Kärjetön sytkä laitettiin, ja yhdistettynä alipainejakajaan tuntuu kone mukavan herkältä. Laturi ei ladannu, mutta hyllyssä on toinen tarkistettu yksilö. Listassa vaikka miten operkeleesti hommia, mutta tullissa kehtaa kohta jo käydä. Saakos pohjoismaissa ajaa siirtokilvillä, jos sattuu veropäätös menemään pitkäksi?

Edit: Saa aken sivujen mukaan.

Link to comment

Tullissa tuli tänään käytyä, paperit ja auto näytetty. Vähän nousi suupielet kun setä löi 3kk siirtoluvan päälle. Koskas mun tarvii sääntöjen mukaan mennä katsastamaan toi härpätin? Tästä on saatu eri mielipiteitä. Edellinen leima siis Saksassa joskus 90-luvulla...

Link to comment

Ei muuten tiedetty siellä, kysyivät että eikö tullissa sanottu mitään, johon minä että ei, veropäätöksen vain lupasivat 3kk sisään. No, tilasin kyllä samalla rekisteröintikatsastuksen perjantaille. Taas tuli hoppu.

Link to comment

Noniin. Olipa vuorokausi. Eilen illalla Kaupin luo 10 km jälkeen alkoi koneesta kuulumaan jumalaton rallatus, aivan törkee kolina. Kone seis ja tutkimaan että mikä räjähti. Mutta. kone käy nätisti, ei ahista, ei nahista, ei vuoda, ei savuta. Mtä ttua. No, narun jatkoks vaan (auto) ja kaupin pajalle. Kone pois, oikea kansi pois ja kas, näyttäis että m4 prikka (r.i.p.) on halunnut pyrkiä pois palotilasta joko kannen tai männän läpi. Aargh. Kukahan dille tätäkin konetta on korjannu... kröhöm... Mutta. Ei mitää major vauriota, männän laki näytti toki aivan tikkataululta, palotila myös, mut mitään ei oikeasti rikki. Nippuun ja takas, vähän säätöö ja ajamalla kotiin, pedissä 0330. Aamulla keikalle Lauttasaareen josta kuolemaa halveksuen talliin tekemään kaikki ne neljäsataa pientä asiaa ennen katsastusta mitkä piti tehdä eilen, aika siis varattu klo 1500. No sieltä torvi auki konttorille (matkalla lainasin kaverin jeepistä sopivat sulat) ja tiskille. Maahantuontikatsastus 165€!!!!!!!!! No siihen hintaan sai kyllä pari neuvoakin, ei meinaa tietty enää käyny tyhjäkäyntiä kun pitäis päästöt mitata. Eli hylsy niistä. Mutta muuten ei mitään sanottavaa.

 

Tallilla sitten poistin tyhjäkäyntisuuttimesta koirankarvat ja taas toimii kuten pitää. Nyt vaan päästölappu autokorjaamolta, ja homma ok. Phew.

Link to comment

Oho olipa virheetön laite! Tää ei ihan vielä tolta näytä... Krisse, me ollaan siinä esiintymislavalta katsottuna vasemmalla, niitä vihreitä pumpattavia ääliöitä varmaan taas riittää kaikkien seuraks, ja pulijoukkueteltan noukin tänään taas joten kyllä meidät löytää.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...