NordBling Posted May 30, 2008 Author Share Posted May 30, 2008 Pitääx näistä vanhoista värkeistä päästöt mitata tuossa katsastuksessa? Joo, puoli vuotta liian tuore, mutta kun kaikki on kunnosa, ei ole ongelma. Kaikki nyt ei van ollu kunnossa. Ny o. Sakke, mitä puuttuu? Quote Link to comment
Sakke Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Kokonaan toimiva moottori. Onhan tässä onneksi vielä monta monituista päivää aikaa koota epämääräsistä osista jotain moottorin tapaista :D Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Krisse, me ollaan siinä esiintymislavalta katsottuna vasemmalla, niitä vihreitä pumpattavia ääliöitä varmaan taas riittää kaikkien seuraks, ja pulijoukkueteltan noukin tänään taas joten kyllä meidät löytää. Ok. Me mennään suosiolla tuonne Lugna Sidan alueelle. Nyt jo toista vuotta... :) Siellä saa ainakin nukuttua pari tuntiä per yö. :D Quote Link to comment
NordBling Posted May 30, 2008 Author Share Posted May 30, 2008 Niin, mutta mitä puuttuu? Viime yönäkään ei puuttunu onneksi loppujen lopuksi mitään, pyttyjen paperirinkuloitaki loju lattialla riesaksi asti... Matkis tuo ja vie jos on onkelemia. Quote Link to comment
Sakke Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Nou hätä.Huomenna niputetaan moottoria.Ainoa ongelma oli kannet, mutta nekin näytti löytyvän onneksi.Kiitoksia kuitenkin. Quote Link to comment
NordBling Posted May 31, 2008 Author Share Posted May 31, 2008 Ähräilin tänään katon kimpussa, vanhan rätin alta paljastui paljon mätää, huomenna hitsaillaan. Uutta rättiä sovittelin sen verran paikoilleen, että nyt on jo tiedossa että pitää olla useampi käsipari vetämässä kangasta paikoilleen ensimmäisellä kerralla, sen verran jämpti on. Kiva on kruisailla, pikkasen jengi pällistelee. Kaikki toimii vielä. Quote Link to comment
NordBling Posted June 4, 2008 Author Share Posted June 4, 2008 Sain rätin paikoilleen, renkaat vanteille ja Sami sai ikkunat tehtyä. Kaasari vittuilee, en tahdo saada sitä kelvollisiin säätöihin. Puran ja putsaan sen taas, ja laitan filtterin ennen pumppua. Käy liian laihalla ja tyhjäkäyntiruuvi ei vaikuta. Aerostartilla kokeilin, ja en löydä imuvuotoa mistään. Säädän taas venttiili ja sytkän ja sitte taas letkuihin kiinni. Quote Link to comment
mite^ Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 On kyllä pirun asiallisen näköinen kampe! :) Quote Link to comment
NordBling Posted June 4, 2008 Author Share Posted June 4, 2008 Päästiin tosi lähelle päästöarvoja jo tänään, ihan on pienestä enää kiinni. Onneks on aikaa, ei tarvi olla läpästy kun vasta sitte kun varsinaisia lappuja haetaan. Pääasia että ei enää käy laihalla. Aika alkaa loppumaan, taitaa kapselit ja puskurit jäädä myöhenpään asennusajankohtaan. Rokkikoneet on pakko laittaa. Quote Link to comment
metake Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Hetken jo luulin että Kaitsu oli lähteny testiajolle Düsseldorfiin... Quote Link to comment
NordBling Posted June 13, 2008 Author Share Posted June 13, 2008 Tullilta tuli päätös, autoveroa 133€ ja siihen alvi eli yhteensä 154,65€. Vastaavaksi uudeksi ajoneuvoksi valitsivat New Beetle 1,6:n. Jos mää nyssitte ton mukisematta maksaisin. Quote Link to comment
NordBling Posted July 16, 2008 Author Share Posted July 16, 2008 Tänään sain aikaiseksi ensiks työpakun leimaamisen ja sitte siitä suivaantuneena jatkettiin päästöarvojen etsintää. Tunti pari meni korjaamolla kone letkuissa ennenkuin lappuun saatiin hyväksyttävät lukemat, mut ny o. Konttorilla meinas vähän äänenpaine kasvaa, kun ilmoittivat, että pitää tehdä uusi maahantuontikatsastus (165€), kun hylsystä oli kulunut yli 1kk. Muutenhan katsastus oli hyväksytty, vain päästöarvot oli yli sallittujen. Tullin antamaa 3kk ajoajasta kuitenkin olis yli 1kk jäljellä, ja jos tullilla olis ollu ruuhkaa, ei veropäätöstä olis välttämättä vieläkään tullu. Loppujen lopuksi sovittiin, että menee jälkitarkastuksen hinnalla (20€). Tohon vielä kilvet ja ote, yht 25€. Kauppanimeks otteeseen tuli 1600 kurierwagen, heh! Meni muuten 3vrk yli vuoden hankinnasta, että projekti sai kilvet. Kiitokset Kauppi, Valtamo, Oksanen, Kakko, Jouti ja muut kaverit jotka olette apuna olleet. Quote Link to comment
NordBling Posted July 18, 2008 Author Share Posted July 18, 2008 No joo, pikkasen ehkä aluksi jännitti ostaa auto jonka joku on joskus 10v. sitte jotenkin tuonut maahan, muttei tullannut tahi rekisteröinyt sitä. Omistajia /luovareita oli nippu, enkä ollut tollasta täällä/missään ennen nähny. Rohkeus kannatti, perskeles. Quote Link to comment
-AP- Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Nyt Kaitsu ei muuta kun kaaria vääntämään, kuten on ollut puhetta! ;-) Quote Link to comment
NordBling Posted July 18, 2008 Author Share Posted July 18, 2008 Me väännellään kohta vaan imetysliivien kaaritukia täällä, paitsi jos tarvii saada kirittäjä tuleviin kapinoihin...hee...älä yllytä hullua.. hee hee hehe... Quote Link to comment
NordBling Posted July 19, 2008 Author Share Posted July 19, 2008 Tai jos sittenkin sopis toi jäniksen rooli, poistuisin kuitenkin edestä kesken kisan... Quote Link to comment
-AP- Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Aattele nyt, 130-heppanen IDA-moottori peräkontissa, kyllä sillä mennä potkuttelis ihan kivasti! Quote Link to comment
NordBling Posted October 15, 2008 Author Share Posted October 15, 2008 Aattele nyt, 130-heppanen IDA-moottori peräkontissa, kyllä sillä mennä potkuttelis ihan kivasti! No nyt sellanen olis. Vähän pitää vielä konehuonetta siistiä. Quote Link to comment
NordBling Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Koneen speksejä vähäsen 2087cm2 78,5 kampi golfin veivit 92 pytyt W120 nokka 041 kannet vakio keinut pallopääsäätöruuveilla 009 jakaja, kärjetön 44 idf:t 41mm putkisto + fat boy huohotusboksi kennedy stage 1 näillä ehkä jotain 120hv, mukavan oloinen, vääntävä ja laajalla käyttöaluella, nätti tyhjäkäynti. Quote Link to comment
mite^ Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 mk2 kolffin veivit? kampura hiottu epäkeskeisesti 0.5mm alikokoon? Quote Link to comment
NordBling Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Kampura hiottu ilmeisesti epäkeskosti ja veivit ilmeisesti ykkösgolfista (rabbit jenkeissä) Quote Link to comment
mite^ Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 ykkös koppasen golffin 1.6l moottorin veivin alasilmukka on pienempi kuin 2 koppasessa. Aika paljon on joutunu hioo jos nuin on tehty. muistaakseni 1 koppasen on 49mm ja 2 koppasen 50.65mm Quote Link to comment
NordBling Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Koneen on kasannu Texasissa yks old school-pantteri, ja mun edusmiehelle ei ihan kaikki tarttunu päähän, mutta voisko olla peräti vakiosta hiottu. No, kaippa tämänkin koneen saa purkaa jossain vaiheessa, selvii mysteerit. Samalla kun "vein kilvet", kutistin sen tohon ikkunalaudalle, ei tarvi niin isoa tallia talvella. Öljyt pitää tosin vaihtaa pipetillä. Quote Link to comment
NordBling Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 Pari kuvaa kauden päätöksestä. Uutta on kiva alkaa jo suunnittelemaan. Quote Link to comment
NordBling Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 Viimeinen yhteiskuva vielä. Keväällä taas sitte. Josko mentäis jonnekin, missä ei vielä ole oltu? Quote Link to comment
NordBling Posted April 1, 2009 Author Share Posted April 1, 2009 Kas, kevät yllätti harrastajan. Tuli tossa jostain puun takaa inspiraatio, joka pakotti vähän asentamaan. Talven aikana tuli huomattua, että kaasareista haihtunutta bensaa ei ihan hetken sahauksella sinne takaisin saa, eli asensin sähköpumpun eberin pumpun paikalle tankin alle. Vielä tarttis tukkia orkkispumpun paikka lohkossa, tähän varmaan on valmiita palikoita? Lisäöljypohja asentui melkeen äkkiä, pinnapultit ei aivan suosiolla lähteneet lohkosta irti, yksi oli pakko jättää. Tässä vaiheessa oli helppo päätös käyttää tiivisteliimaa, jonka olisin ehkä muuten jättänyt pois. Perkules juu talvella tuli hankittua rundikellokin, sille löytyi suht helposti paikka, mutta öljynpaine- ja öljynlämpömittarit odottaa hyllyssä vielä ahaa-elämystä. Rundari toimii hienosti petronixin kärjettömän sytkän kanssa, tätä vähän jännäsin, vaikka en kyllä oikeestaan tiedä miksi. Akku sai myös uudet kaapelit ja navat, nyt pyörii startti niinkuin pitääkin. Vanhat kaapelit oli jotain 16mm2 (orkkis), ny o 50mm2. Koeajo piti tietysti tehdä, eikä muuta sanottavaa ole kuin että 5000rpm jälkeen alkaa röpöttämään ja että avoautolle aprillipäivä on vähän aikaista. Mihin asti W120 nokka yleensä antaa kiertää? Nyt vähän tuntuu että venttiilinjouset ei pysy mukana, vakiot kun ovat. 5000 asti kierrokset nousee oikeinkin ripeesti, tuntuis että menohaluja vielä olisi... No, vielä on aikaa säätää ja räplätä ennenkuin ajokelit on sopivat. Quote Link to comment
SePi Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 Ehkäpä sulla on siinä kierrosten rajoitin :-) -ja ihan oikeestikin! Quote Link to comment
NordBling Posted April 11, 2009 Author Share Posted April 11, 2009 Ja sitte alko taas kolinat prkl. Ääni alkoi ensin kaasua nostaessa pienenä rapinana, ja sitten myös kaasua painaessa räpisi. Aattelin ensin, että tuuletin hakee tilaa, mut tänä aamuna kolisi kampikammiossa. Kk:n lenkki irtoamassa, muuta en keksi. Otetaan hyllystä seuraava moottori, käydään leimalla, puretaan samalla toisesta kannet pois että selviää jotain. Muuten kaikki pelaa hienosti. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 muistikkolyödä lukitukset veivin mutterista kiinni? Quote Link to comment
NordBling Posted April 12, 2009 Author Share Posted April 12, 2009 En oo ite alakertaa kasannu, jotain tollasta on varmaan tapahtunu, liima unohtunu tms. Jostain syystä kaikki konepukit on tähän aikaan varattuja... Pöydälle siis. Quote Link to comment
Fileas Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Legendaarinen, vauhtis irti? Quote Link to comment
NordBling Posted April 13, 2009 Author Share Posted April 13, 2009 Ei ole. Konetta käsin edestakaisin pyörittäen kuulu hentoinen kolahdus. Palasiks vaan ja kaikki irtoava syyniin. Vakiopata on jo paikoillaan. Haluisko joku vähän kaivaa 041 kansia? Nyt olis sopiva hetki. :-) Quote Link to comment
NordBling Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Kuinka suuri kiertokankien vinottainen liike on hyväksyttävää? Siis kun kanki on akselissa kiinni ja yläpäätä vääntää, paljonko saa liikkua? Ei löytynyt vielä syytä kolinaan, kannet ja pytyt on irti. Quote Link to comment
metake Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Mittasitko venttiilin välykset ennen purkua? Ettei olis joku välyksen säätöruuvi kiertyny auki? Mukavasti rapisee kun on pari milliä välystä.. Quote Link to comment
NordBling Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Ei ollu mikään rapina, vaan hihnapyörästä käännettäessä tuntuva kolahdus. Puhumattakaan siitä kolinasta käydessä. Quote Link to comment
metake Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Hihnapyörä irti? Kampiakseli katki tai katkeamaisillaan? Quote Link to comment
-tipi- Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Kuulosta irtonaiselta vauhtikselta, kuten Ville mainitsi. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Kampiakseli on chiquita? Quote Link to comment
NordBling Posted April 16, 2009 Author Share Posted April 16, 2009 Vauhtis on mun mielestä kiinni, mutta kun ehdin purkamaan lisää, selviää kyllä tämäkin mysteeri. Millä eri tavoin vauhtis voi olla irti/löysä/väljä? Tapit/reijät soikeina, pultti löysä, joku muu, mikä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.