Hebster52 Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 Avasin omat etuolat viikonloppuna. Nyt kun noita vähän sovittelen (flippaan) niin oikean puoleisen ylä pusla on hieman väljä. Sivusuunnassa ei liiku joten tuntuu olevan jossain kohtaa tiivis mutta se pääsee vähän liikkumaan että toi pala pääsee vipattamaan alapäästä kun alasidepultin olkatappi on poistettu.. Miten paljon noi saa liikkua jos yhtään? Kannattais varmaankin koneistaa uudet puslat suosiolla? Koe asennettuna ilman alatappia. 1 Quote
Hebster52 Posted January 7, 2008 Author Posted January 7, 2008 Mitä ainetta lähden hakemaan josta noi holkki laakerit tekis? Laakeripronssia? Messinkiä? Quote
Tanhis Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 Tee niinkuin john jones totesi Put the washer in.. don't worry about it Mutta kerro mihin ratkaisuun päädyit niin väännän sitten itselle samanmoiset. Quote
Guest Toheltaja Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 laakeripronssista prikka sorvaten, tai sitten painelaakeri... Quote
Hebster52 Posted January 7, 2008 Author Posted January 7, 2008 Tee niinkuin john jones totesiPut the washer in.. don't worry about it Mutta kerro mihin ratkaisuun päädyit niin väännän sitten itselle samanmoiset. Joo, noin se sopis suoraan. Olan alle alimman sidepulttiosan väliin en oikeastaan edes usko että tarvis olla paljon muuta kuin O-rengas joka tiivistäis ettei mene pölyt ym. sisään kun ei siinä kumminkaan ole mitään painetta.. Näin ne tekee Wagenwest.com:illa... Quote
Hebster52 Posted January 7, 2008 Author Posted January 7, 2008 Nyt on eka hiottu kevyesti jotta sidepulttiosa pääsee kääntymään vapaasti. Sidepulttikin mahtui jo kahdella simmillä kääntymään. Montako tuolla oikeesti pitää olla välissä? Muistin että kuusi mutta en löytäny kuin viisi ulkopuolelle ja kolme sisä puolelle. Kysyn vielä uudestaan että mitä eroa on messingillä ja pronssilla laakeripuslina?? Quote
Hebster52 Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Ookoota. No, löysin kaverin jolta saan ostaa sopivaa pronssitankoa. Pitää käydä tänään tai huomenna hakemassa että saadaan sorvata viikonloppuna. Quote
metake Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Valurauta on myös erinomainen aine tehdä laakeripuslia, pintapaineen kesto on hyvä ja valuraudassa olevan grafiitin johdosta se on myös liukasta. Quote
oldis Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Shimmien määrä tämän taulukon mukaan jossa kirjaimilla kohdat yllä olevan kuvan mukaan. Mittaat ylemmän ja alemman tukivarren kiinnityspintojen välisen eron ja katot shimmien määrän taulukosta. Näin minä ainakin ymmärsin tuon ohjeen wagen's westin sivuilta. Quote
Hebster52 Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Juu, noita olen jo tutkinukin. :) Quote
Hebster52 Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Semmoinen juttu vaan kun tutkin noita sidepulttisarjan kuvia. (En oo vielä saanu sitä ostamaa kotiin..) Minne noi pienet renkaat tulee? En ole nähny mitään semmoisia kun avasin noi mun omat.... Quote
Hebster52 Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Tänään kävin hakemassa pari Pronssi tankoa.. :) Quote
-MITO- Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 LINK PIN KIT, complete with pins, shims, link pin bushings with internal roller bearings, king pin bushings, inner and outer dust covers, and seals. One kit supplies all of these items for one Bus, fits 1963 and earlier Bus models 185 $ http://www.wolfsburgwest.com/cart/Detai ... ired_06_07 Quote
Guest laiska`s custom Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 onkos toi tavallista pronssia vai laakeri pronssia,niitäkin kun on monia.. Quote
Hebster52 Posted January 9, 2008 Author Posted January 9, 2008 Ainakin ostin nimenomaan laakeripronssia.. :) Quote
Hebster52 Posted January 16, 2008 Author Posted January 16, 2008 En saanu tätä päivitettyä alkuviikosta kun en päässy töistä kirjautumaan... :D Päätettiin vaihtaa olkatappi puslat toiseen olka akseliin koska ne oli aika väljät. Ostin kaksi pätkää laakeripronssia viime viikolla. Eilen sitten suurin osa noista pötköistä muuttui bronssi hiluiksi.. :lol: Ekaks tehtiin noi puslat. Sitten porattiin reijät tulevaan ylä olkatappiin M12 pulttia varten. Sen jälkeen työstettiin alemmat olat oikeaan mittaan. Ja lopulta sorvattiin uudet prikat vanhojen fiiberi prikkojen tilalle Oliko se nyt sitten silleen että junakeulan vasen raidetanko on säädettävä kun taas pallon oikea raidetanko on säädettävä? Joudun ilmeisesti hankkia toi pallon raidetanko jotta voin kääntää noi raidetangon nivelet ylösalas? Quote
Guest Toheltaja Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 Laita molemmille puolille juniksen se irtopäinen tanko, siihen pitäs mennä suoraan pallon nivel, samalla kierteellä... Tai taasen voit käytää 4" kavennetulla akselilla tuota mutkatankoa joka on simpukalta apusimpukalle. Sovittelin eilen moista että mitta täsmäis :D mutkasta ei tosin o hyötyä Quote
Hebster52 Posted January 21, 2008 Author Posted January 21, 2008 Onnistuisko silleen että ostais yhden säädettävän juniksen tangon ja yhden pallon vastaavan tangon ja vain vaihtaa keskenään toisen pään nivelen? Ei tarvis ostaa niin monta osaa eikä mitään jäis ylimääräiseksi... :) Eroaako pallon ja juniksen raidetankojen pituudet paljon vai ei yhtään? Quote
PZQ Posted March 19, 2011 Posted March 19, 2011 Laita molemmille puolille juniksen se irtopäinen tanko, siihen pitäs mennä suoraan pallon nivel, samalla kierteellä... Tai taasen voit käytää 4" kavennetulla akselilla tuota mutkatankoa joka on simpukalta apusimpukalle. Sovittelin eilen moista että mitta täsmäis :D mutkasta ei tosin o hyötyä Mist kaupast löytyis 4" kavennettuun junis keulaan valmiit raidetangot? Saa laittaa vinkkei :) -Pete- Quote
PZQ Posted March 20, 2011 Posted March 20, 2011 Oikeesti..... Aikuisten oikeesti...simmottis suorat tangot Quote
jori Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 Pist poikki ja sopiva putkenpätkä sisään vahvisteeksi jigiksi et tulee suora. Sit vaan hitsaten, ite tai joku muu. Quote
PZQ Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Löyty... 2" kaposemmat (toivottavasti per puoli) http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1571 Quote
metake Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Löyty... 2" kaposemmat (toivottavasti per puoli) Älä nyt pety kun avaat paketin, mutta 2" tuumaa kavennettu on 1" / puoli ;) Quote
PZQ Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Älä nyt pety kun avaat paketin, mutta 2" tuumaa kavennettu on 1" / puoli ;) En pety, mullon saha:) Quote
jori Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 mitenkäs sitten nuo tehdasvalmisteiset kapeat raidetangot eroaa vakioista kavennetuista? :) Muuten ku itse tai jonkun muun tekemät... Quote
PZQ Posted March 30, 2011 Posted March 30, 2011 mitenkäs sitten nuo tehdasvalmisteiset kapeat raidetangot eroaa vakioista kavennetuista? :) Muuten ku itse tai jonkun muun tekemät... Noku mullei ole kumpiakaan:) Niin näin helpommaksi hommata edes sinne päin kavennetut... Tekisin itse mutta m14 vasenkätistä jenka tappia en löytäny Quote
Hebster52 Posted April 2, 2011 Author Posted April 2, 2011 Kuten toheltaja jo tuolla aiemmin sanoikin että käyttää raidetanko jossa kierteet molemmissa päissä kummallekin puolille ja vaihtaa vaan toisen nivelen pallokeulan niveleen. Sitten lyhentää vain siitä päästä missä on oikeakätinen kierre... Sinnehän pystyy peruskierretapilla vetää kierteet syvemmälle.. Quote
jocke biese Posted March 25, 2017 Posted March 25, 2017 Oisko kellään noita lakeriprikkoja valmiina sorvattuna laakeripronssista? Tarttisin kahteen autoon, eli 4 prikkaa. -Jocke- Quote
Hebster52 Posted April 27, 2017 Author Posted April 27, 2017 Mulla olis noita jossain. Koitan kaivaa illemmalla. Jos muistan... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.