Jump to content

Delfleet vs Deltron


Guest Mika Raussi

Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Pojat puhu, että raskaan kaluston maali ois puolta halvempaa ja että ois kovempaakin jne. Jotenkin vaan tuntuu, että pakkohan ton on jossain asiassa hävitä ihan tavan autoille tarkotetussa maalissa. Mikähän mahtaa olla käytännön ero? Onko kukaan ruiskinu molempia ppg:n tuotteita?

Link to comment

Heput kun on raskaan kaluston maalien kanssa ollu tekemisissa, sanovat etta on kestavampi pinta mutta ei saa samanlaista kiiltoa kuin automaaleihin. Tieda sitten ovatko tosissaan edes yrittaneet johonkin kuormalavaan tai nosturinrunkoon :)

 

Jan

Link to comment

Ainakin tuttu maalari suositteli yhteen traktoriin raskaan kaluston maalia, sen sanoi ainakin että halvempaa on, en muista muita plussia..piikkilangan kiristäjä oli kyseessä, entisöintinä, eli kai sillä sopivan kiillonkin saa..

 

Minen tiedä mutta onko se samanlaista kuin akryyli, että paksumpaa..

 

Eiköhän ammattimies saa tasaista siitäkin.

Link to comment

Mun ex-kupla oli maalattu työkonemaalilla. Niiltä osin mistä pinta ei ollut kraaterilla (ilmeisesti vedenerotin puuttunut tms.) niin pinta oli ihan normaalin näköinen. Kiillosta en mitään tiedä, kun ei puunaus kiinnosta. Nimim. kierros turtlea kerran vuodessa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kraaterit voi olla liuotinrakkuloita. Maalin pinta kuivaa liian nopeesti ja sisälle jäänyt ohenne tulee kuplina pihalle. Ero veden jättämään reikään on se, että kraaterin pohjalla on maalia, eikä oo pelkkä reikä, niinkun vedellä käy.

Link to comment

paikalisessa värisilmäliikkeessä myyjä sanoi et kaikkia sävyjä ei saa raskaankaluston maalilla tai sillä nimikkeellä mut se mitä ne myy niin on nimeltään selemix ja ainakin RAL koodisia värejä saa sillä. Kuivuu nopeesti ja kiiltääkin ihan hyvin ei ehkä niin paljon mitä oikeat pintamaalit. Oliskohan litra maksanu jotain 25e plus kovetin noin puolta halvempaa mitä oikeat värit. Ite en kyl pintamaalina käyttäis. Kyllä kai ne raskaankaluston hytit maalataan ainakin oikeilla autoväreillä nämä on sit tarkotettu runkojen ja lavojen maalaukseen.

Link to comment

Tämmöiselle tumpelolle kotitarvemaalarille raskaankalustonsävyt on hyvä valinta.

 

Tosiaan ihan kaikkia sävyjä ei löydy. Kiillosta en osaa sanoa mitään, kun en ole vierekkäin just maalattua pintaa päässyt vertailemaan. Mutta sanotaanko näin, että aika asiantuntija saa olla että kiillon erot näkee. Varmaankin kiiltoon vaikuttaa ruiskuttajat taidot enemmän kuin käytetty maali. Ja ainahan voi kiillottaa, jos tulos ei miellytä.

 

En usko, että noissa on hirveitä eroja, koska molemmat toimii samoilla kovettimilla ja ohentimilla. Näin ainakin Sikkenssillä ja muistaakseni myös PPG:llä.

Link to comment
Guest Toheltaja

spies heckerin PUR maaleja maalailtu jo pitkän aikaan. Tosiaan kaverin kautta ku saa parikymppiä litra kamoineen niin ei o arvokasta. Ja kulutuskestävyys on ihan jotain muuta ku normi automaaleilla, vaikka joillain sävyillä pinnasta tulee hieman muovimainen, enkä siitä tykkää. No, kohta koitetaan, hioo mataks ja vetästä lakka vielä päälle.

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Mun projekti maalattiin vajaa kuukausi sitten tollaisella raskaan kaluston maalilla kiiltävän mustaksi.

Mun mielestä on ihan ok, kun tässä päivittäin kattelee noita maalareiden tuotoksia..

Link to comment
Guest Mika Raussi
En usko, että noissa on hirveitä eroja, koska molemmat toimii samoilla kovettimilla ja ohentimilla. Näin ainakin Sikkenssillä ja muistaakseni myös PPG:llä.

PPG:llä ainakin on eri kovetin. Ohenne on sama.

Link to comment
Guest ¤DumCoP¤

Itte ruiskuttelin oman kuplan sisältä ja päältä tolla Delfleetillä, kiilto oli ihan jees heti maalin kuivuttua ja eikun parani kun viikon jälkeen hioin pinnan vesihiomapaperilla ja myllytin eka karkeella- ja sit hionollatahnalla!

 

Tähän vielä pari runsasta vahaa niskaan, niin itte oon totella tyytyväinen! :)

 

-Eetu-

Link to comment

Kyllä se raskaankaluston maali hyvälaatuista on,yksi oma auto maalattu muutamia vuosia sitten ja on vieläkin erittäin hyvä,samoin kiilto on hyvä.

Ilmeisesti pinta kestää käyttöä paremmin,mutta kiiltoa saattaa olla tavallisessa enemmän ja tämäkin riippuu sävystä.

Nykyautomaalilla esim. vesipohjaisella metallivärimassalla ei paljoa kannata ilman uuneja maalata tai voi maalata mutta lopputulos ei tule lähellekkään sama,vaatii tietyn lämmön ja kuivuuden kuivaakseen kunnolla ennen lakkakerrosta. Voihan siihen toki vetää vellit selkään ja ihmetellä vuoden parin päästä "vesi" kuplaa maalin alla...

Omaa autoani en maalauttaisi ilman uunia olevassa paikassa. Ennen kun oli liuotinpohjaiset värit oli hieman eri asia. Akryylit on vieläkin liuotinpohjaisia suurimmaksi osaksi.

Link to comment

liuotinpohjaisia metallivärejä saa nyt ja myös tulevaisuudessa.

metallivärit,kaikki autosävyt.myös helmiäis,micasävyt.h.49,50€ltr.

ohenne 10€.ltr

automaali spraypullossa alk.15€kpl.

metalliväripaketit(sis.2ltr metalliväri+2ltr ohenne,2ltr lakka+1ltr kov.)h.205€

koillismaan.erikoisväri(ät)koilnet.fi

040-5153867

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...