Roope Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Eli mietin tässä että kääntäisi kuplan moottorin toiselle puolelle eli aski ympäri ja kone keskelle. (mistäköhän tommosiakin putkahtaa mieleen) Periaatteessahan se on mahdollista... Mutta mitä mitä sanoo ake siihen että on muunnettu runkoa ja jousitusta/ ripustusta? Itse en pikaisesti luettuna löytänyt mitään isoa estettä tuolle toteutukselle. Ja sanokaas te omia mielipitäistä tuollaisesta operaatiosta ja miten sen voisi toteuttaa. Quote Link to comment
Guest Buggy Builder Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Mitenköhän vaihteiden hämmennys sitte onnistuu, vaatii pientä kikkailua... Quote Link to comment
Roope Posted January 18, 2008 Author Share Posted January 18, 2008 Vaihteen hämmennyksen voi helpoiten toteuttaa vaijjereilla. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 onnistuu tangolla paljon helpommin... Valmiita sarjojakin saa kyllä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Kai toi poikkeusluvan vaatii kun ruvetaan kantavaa rakennetta sorkkimaan tuolla tavalla. Lupien saamisen ei luulis olevan mikkän ongelma kunhan on kunnolla anottu. Quote Link to comment
metake Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että miksi se pitäis noin kääntää? Quote Link to comment
Guest Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Eikos 914 vaihteisto ole tangoilla ja just kone + lodju noinpain. Ja suomessa on ainakin yksi Skoda jossa on paketti kans kaanetty ja keskimoottori takapenkin paikalla, kilvissa. Kaverini omistaa korjaamon ja on sita ropannut. Auton muutokset leimattiin joskus 3 vuotta sitten ehka. Jan Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 kannattaa laivata jenkeistä 914 jos tuota haluaa. Saa parilla tonnilla liikenteeseen kun ostaa ajokuntoisen yksilön. Niitä saa siellä halvimmillaan 400-600 kappale Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Omaani olen suunnitellut corollan vaihteensiirron osia. Vastaava oli aikanaan hetkenaikaan tontilla olleessa keskimoottori skoda rapid 2.0 TC:ssä. Tarvikevaijerisarjaa löytyy ainakin tuolta -> http://www.mooreparts.com/store/product ... E-SHIFTER/ Jani mistä puljusta saa valmista tankosarjaa? Quote Link to comment
Guest Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Omaani olen suunnitellut corollan vaihteensiirron osia. Vastaava oli aikanaan hetkenaikaan tontilla olleessa keskimoottori skoda rapid 2.0 TC:ssä.Tarvikevaijerisarjaa löytyy ainakin tuolta -> http://www.mooreparts.com/store/product ... E-SHIFTER/ Jani mistä puljusta saa valmista tankosarjaa? Toni: Se on juurikin tuo Skoda mista ma puhuin :) Hieno laitos. Jan Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Toni: Se on juurikin tuo Skoda mista ma puhuin :) Hieno laitos. Jan Kirjoittelin tuon viestin samaan aikaan kun olit laittanut omasi :) On niitä tehty ilmeisesti ainakin 2kpl liikenteeseen. Toisen teki Jarmo Salminen ja se oli kaasareilla (Muutoskats. 1995-98). Se mikä minulla oli on ruiskulla ja sitä oli chopattu (Muutoskats. 31.12.2001). Multa löytyy vielä kopiot lupalapuista ;-) Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Tai sitten nostat sitä laatikkoa ja konetta niin reilusti että tulee kone runkotunnelin päälle asti. Jäis rungon kantavat rakenteet lähemmäs alkuperäistä ja autokin menis "kuin itsestään" kunnolla tonttiin. Quote Link to comment
metake Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 On niitä tehty ilmeisesti ainakin 2kpl liikenteeseen. Ja kolmaskin löytyy: http://www.pjp.fi/index.php?sivu=2&alas ... i=Omat#129 Tosin tuo ei taida olla katsastettu? Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Tai sitten nostat sitä laatikkoa ja konetta niin reilusti että tulee kone runkotunnelin päälle asti. Jäis rungon kantavat rakenteet lähemmäs alkuperäistä ja autokin menis "kuin itsestään" kunnolla tonttiin. Ja swingissä saisi kunnon positiiviset camperit ;D Tuolla jotain kuvia keskimoottorivirityksestä, jossa on käytetty alkuperäisiä vääntösauvoja -> http://www.geocities.com/roadratccc/mot ... tor02.html Quote Link to comment
Guest Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 On niitä tehty ilmeisesti ainakin 2kpl liikenteeseen. Ja kolmaskin löytyy: http://www.pjp.fi/index.php?sivu=2&alas ... i=Omat#129 Tosin tuo ei taida olla katsastettu? Tuon olen nahnyt vissiin american car showssa :) Hurja vekotin. Jan Quote Link to comment
Guest Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Toni: Se on juurikin tuo Skoda mista ma puhuin :) Hieno laitos. Jan Kirjoittelin tuon viestin samaan aikaan kun olit laittanut omasi :) On niitä tehty ilmeisesti ainakin 2kpl liikenteeseen. Toisen teki Jarmo Salminen ja se oli kaasareilla (Muutoskats. 1995-98). Se mikä minulla oli on ruiskulla ja sitä oli chopattu (Muutoskats. 31.12.2001). Multa löytyy vielä kopiot lupalapuista ;-) Kumpikos kavi Taposen korjaamolla Myllylammen Shellilla? Mieli tekis sanoa etta tuo ruiskuversio. En muista enaa. Onpas aikaa kulunut yhtakkia... hehe. Jan Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Kumpikos kavi Taposen korjaamolla Myllylammen Shellilla? Mieli tekis sanoa etta tuo ruiskuversio. En muista enaa. Onpas aikaa kulunut yhtakkia... hehe. Jan Multa se lähti k:nummelle, josta jatkoi matkaan johonkin suuntaan suomea? Mun käsityksen mukaan karkkilan suunnalla majailee tuo salmisen tekemä laitos? Auton rakentamisessa oli kuulema mukana, volkkareita harrastava aken lupakäsittelijä ;) Quote Link to comment
jori Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Tää laatikon pyöräyttäminen on itellä kans käyny mielessä seuraavaan projetiin...Jos sillä voisi jopa driftata! :) hmmm. Mut voi olla aika vaikea viedä pitkässä luistossa lyhyen akselivälin takia. Quote Link to comment
Guest Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Ja kolmaskin löytyy: http://www.pjp.fi/index.php?sivu=2&alas ... i=Omat#129 Tosin tuo ei taida olla katsastettu? Minä en ainakaan leimaan usko, kovasti näyttää tuolla sivulla olevan samat kilvet tossa Fordin Van:ssa sekä Skodassa... tokihan kilvet voi siirtää toiseen, eihän siinä mitään, mutta kun ei ole mistään erikoiskilvistä kyse... Taitaa noissa kuvissa kilvet olla vaan just keskustelun ja huomion herättämistä varten. Quote Link to comment
Guest Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Kumpikos kavi Taposen korjaamolla Myllylammen Shellilla? Mieli tekis sanoa etta tuo ruiskuversio. En muista enaa. Onpas aikaa kulunut yhtakkia... hehe. Jan Multa se lähti k:nummelle, josta jatkoi matkaan johonkin suuntaan suomea? Mun käsityksen mukaan karkkilan suunnalla majailee tuo salmisen tekemä laitos? Auton rakentamisessa oli kuulema mukana, volkkareita harrastava aken lupakäsittelijä ;) No Kirkkonummella on Taposen faijan korjaamo joten ehka se oli sit sita kautta muilutettu nuoremman Taposen pajalle :) Jan Quote Link to comment
Roope Posted January 18, 2008 Author Share Posted January 18, 2008 Tai sitten nostat sitä laatikkoa ja konetta niin reilusti että tulee kone runkotunnelin päälle asti. Jäis rungon kantavat rakenteet lähemmäs alkuperäistä ja autokin menis "kuin itsestään" kunnolla tonttiin. Toi kyllä vois olla perempi nostaa tolleen ylös että ei tarvis runkoo muutaa niin paljoa ja siten leiman saanti helpottuisi. ja eikä semmone 914 porsas oo kiva ku kaikki voi ostaa semmosen... Quote Link to comment
Racing Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 On niitä tehty ilmeisesti ainakin 2kpl liikenteeseen. Ja kolmaskin löytyy: http://www.pjp.fi/index.php?sivu=2&alas ... i=Omat#129 Tosin tuo ei taida olla katsastettu? Tuon olen nahnyt vissiin american car showssa :) Hurja vekotin. Jan ja menee vaatimattomia kympin aikoja. Ei pärjännyt omalla kuplalla rinnalla :) Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Kirpun pohjalle sopiva keskimoottoripohjalevy..... http://www.loumash.com/GS/images/chassis.jpg Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Nyt menee pahasti OT puolelle, mutta menköön. Joku väitti joskus ettei kirpulla pysty ajamaan rataa? Tässäkin kuvassa kirppu väijyy ohitusta can am mcladasta ;-P Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 "Joku väitti joskus ettei kirpulla pysty ajamaan rataa? Tässäkin kuvassa kirppu väijyy ohitusta can am mcladasta ;-P " ja puhuin kokemuksesta... Liian vähän painoa etuakselilla, liian tehokkaat jarrut, liian tiuha laatikko ja liikaa voimaa. Menee hienosti suoraan, mutta kurveissa järjetön ohjattava. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Formula V:ssä on vaihdelaatikko takana ja moottori ohjaamoon päin. Quote Link to comment
Marko Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Samoin tässä: http://www.phnet.fi/public/hefor1/kuvat/dragmoo.jpg Tossa tais olla niin että Henkka on itse askarrellut vaihteen siirron. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Nythän mie hokasin. Periaatteessa jos oikeen tarkkoja ollaan, niin eihän tossa edes tarvii koskea pyörän ripustuksiin tai muuhun kantavaan rakenteeseen. Siinä vaan muutetaan moottorin kiinnitystä. Quote Link to comment
Lasse Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Ehkä kaikken helpoiten tuollaisen vekottimen saisi kilpiin tekemällä sen kolmostyypin pohjalevyyn. Siinä kun sille apurungolle kiinnityspisteet pohjassa ja korissa. Tai ainakin kannattaa käyttää kolkkia referenssinä. Ite mietin joskus poikittaista konetta ja laatikkoa, mutta nuo vierasmoottorisäännöt meni vähän hankaliksi. Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Tässä oman ikuisuusprojektin moottorin ja laatikon paikan hakua.... :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.