Jump to content

Mitä laki sanoo tästä?


Recommended Posts

Posted

Eli mietin tässä että kääntäisi kuplan moottorin toiselle puolelle eli aski ympäri ja kone keskelle. (mistäköhän tommosiakin putkahtaa mieleen)

 

Periaatteessahan se on mahdollista...

 

Mutta mitä mitä sanoo ake siihen että on muunnettu runkoa ja jousitusta/ ripustusta?

 

Itse en pikaisesti luettuna löytänyt mitään isoa estettä tuolle toteutukselle.

 

Ja sanokaas te omia mielipitäistä tuollaisesta operaatiosta ja miten sen voisi toteuttaa.

post-1533-13888359614119_thumb.jpg

Guest Buggy Builder
Posted

Mitenköhän vaihteiden hämmennys sitte onnistuu, vaatii pientä kikkailua...

Guest Toheltaja
Posted

onnistuu tangolla paljon helpommin... Valmiita sarjojakin saa kyllä.

Guest Mika Raussi
Posted

Kai toi poikkeusluvan vaatii kun ruvetaan kantavaa rakennetta sorkkimaan tuolla tavalla. Lupien saamisen ei luulis olevan mikkän ongelma kunhan on kunnolla anottu.

Posted

Eikos 914 vaihteisto ole tangoilla ja just kone + lodju noinpain.

 

Ja suomessa on ainakin yksi Skoda jossa on paketti kans kaanetty ja keskimoottori takapenkin paikalla, kilvissa. Kaverini omistaa korjaamon ja on sita ropannut. Auton muutokset leimattiin joskus 3 vuotta sitten ehka.

 

Jan

Guest Toheltaja
Posted

kannattaa laivata jenkeistä 914 jos tuota haluaa. Saa parilla tonnilla liikenteeseen kun ostaa ajokuntoisen yksilön. Niitä saa siellä halvimmillaan 400-600 kappale

Posted
Omaani olen suunnitellut corollan vaihteensiirron osia. Vastaava oli aikanaan hetkenaikaan tontilla olleessa keskimoottori skoda rapid 2.0 TC:ssä.

Tarvikevaijerisarjaa löytyy ainakin tuolta -> http://www.mooreparts.com/store/product ... E-SHIFTER/

Jani mistä puljusta saa valmista tankosarjaa?

 

Toni: Se on juurikin tuo Skoda mista ma puhuin :) Hieno laitos.

 

Jan

Posted

 

Toni: Se on juurikin tuo Skoda mista ma puhuin :) Hieno laitos.

 

Jan

Kirjoittelin tuon viestin samaan aikaan kun olit laittanut omasi :) On niitä tehty ilmeisesti ainakin 2kpl liikenteeseen. Toisen teki Jarmo Salminen ja se oli kaasareilla (Muutoskats. 1995-98). Se mikä minulla oli on ruiskulla ja sitä oli chopattu (Muutoskats. 31.12.2001). Multa löytyy vielä kopiot lupalapuista ;-)

Posted
Tai sitten nostat sitä laatikkoa ja konetta niin reilusti että tulee kone runkotunnelin päälle asti. Jäis rungon kantavat rakenteet lähemmäs alkuperäistä ja autokin menis "kuin itsestään" kunnolla tonttiin.

Ja swingissä saisi kunnon positiiviset camperit ;D

Tuolla jotain kuvia keskimoottorivirityksestä, jossa on käytetty alkuperäisiä vääntösauvoja -> http://www.geocities.com/roadratccc/mot ... tor02.html

Posted

 

Toni: Se on juurikin tuo Skoda mista ma puhuin :) Hieno laitos.

 

Jan

Kirjoittelin tuon viestin samaan aikaan kun olit laittanut omasi :) On niitä tehty ilmeisesti ainakin 2kpl liikenteeseen. Toisen teki Jarmo Salminen ja se oli kaasareilla (Muutoskats. 1995-98). Se mikä minulla oli on ruiskulla ja sitä oli chopattu (Muutoskats. 31.12.2001). Multa löytyy vielä kopiot lupalapuista ;-)

 

 

Kumpikos kavi Taposen korjaamolla Myllylammen Shellilla?

Mieli tekis sanoa etta tuo ruiskuversio. En muista enaa.

Onpas aikaa kulunut yhtakkia... hehe.

 

Jan

Posted

 

Kumpikos kavi Taposen korjaamolla Myllylammen Shellilla?

Mieli tekis sanoa etta tuo ruiskuversio. En muista enaa.

Onpas aikaa kulunut yhtakkia... hehe.

 

Jan

Multa se lähti k:nummelle, josta jatkoi matkaan johonkin suuntaan suomea? Mun käsityksen mukaan karkkilan suunnalla majailee tuo salmisen tekemä laitos?

Auton rakentamisessa oli kuulema mukana, volkkareita harrastava aken lupakäsittelijä ;)

Posted

Tää laatikon pyöräyttäminen on itellä kans käyny mielessä seuraavaan projetiin...Jos sillä voisi jopa driftata! :) hmmm. Mut voi olla aika vaikea viedä pitkässä luistossa lyhyen akselivälin takia.

Posted

 

Ja kolmaskin löytyy: http://www.pjp.fi/index.php?sivu=2&alas ... i=Omat#129

 

Tosin tuo ei taida olla katsastettu?

 

 

Minä en ainakaan leimaan usko, kovasti näyttää tuolla sivulla olevan samat kilvet tossa Fordin Van:ssa sekä Skodassa... tokihan kilvet voi siirtää toiseen, eihän siinä mitään, mutta kun ei ole mistään erikoiskilvistä kyse...

Taitaa noissa kuvissa kilvet olla vaan just keskustelun ja huomion herättämistä varten.

Posted

 

Kumpikos kavi Taposen korjaamolla Myllylammen Shellilla?

Mieli tekis sanoa etta tuo ruiskuversio. En muista enaa.

Onpas aikaa kulunut yhtakkia... hehe.

 

Jan

Multa se lähti k:nummelle, josta jatkoi matkaan johonkin suuntaan suomea? Mun käsityksen mukaan karkkilan suunnalla majailee tuo salmisen tekemä laitos?

Auton rakentamisessa oli kuulema mukana, volkkareita harrastava aken lupakäsittelijä ;)

 

No Kirkkonummella on Taposen faijan korjaamo joten ehka se oli sit sita kautta muilutettu nuoremman Taposen pajalle :)

 

Jan

Posted
Tai sitten nostat sitä laatikkoa ja konetta niin reilusti että tulee kone runkotunnelin päälle asti. Jäis rungon kantavat rakenteet lähemmäs alkuperäistä ja autokin menis "kuin itsestään" kunnolla tonttiin.

 

Toi kyllä vois olla perempi nostaa tolleen ylös että ei tarvis runkoo muutaa niin paljoa ja siten leiman saanti helpottuisi.

 

ja eikä semmone 914 porsas oo kiva ku kaikki voi ostaa semmosen...

Posted

Nyt menee pahasti OT puolelle, mutta menköön.

 

Joku väitti joskus ettei kirpulla pysty ajamaan rataa? Tässäkin kuvassa kirppu väijyy ohitusta can am mcladasta ;-P

gsrace5.jpg

Guest Toheltaja
Posted

"Joku väitti joskus ettei kirpulla pysty ajamaan rataa? Tässäkin kuvassa kirppu väijyy ohitusta can am mcladasta ;-P "

 

ja puhuin kokemuksesta... Liian vähän painoa etuakselilla, liian tehokkaat jarrut, liian tiuha laatikko ja liikaa voimaa. Menee hienosti suoraan, mutta kurveissa järjetön ohjattava.

Guest Keiteleen Kone
Posted

Formula V:ssä on vaihdelaatikko takana ja moottori ohjaamoon päin.

Guest Mika Raussi
Posted

Nythän mie hokasin. Periaatteessa jos oikeen tarkkoja ollaan, niin eihän tossa edes tarvii koskea pyörän ripustuksiin tai muuhun kantavaan rakenteeseen. Siinä vaan muutetaan moottorin kiinnitystä.

Posted

Ehkä kaikken helpoiten tuollaisen vekottimen saisi kilpiin tekemällä sen kolmostyypin pohjalevyyn. Siinä kun sille apurungolle kiinnityspisteet pohjassa ja korissa. Tai ainakin kannattaa käyttää kolkkia referenssinä.

 

Ite mietin joskus poikittaista konetta ja laatikkoa, mutta nuo vierasmoottorisäännöt meni vähän hankaliksi.

Posted

Tässä oman ikuisuusprojektin moottorin ja laatikon paikan hakua.... :)

img864839.jpg

img864841.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...