Tuomo Lehmikangas Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 On kuplan vanhat vääntösauvat ottaneet pahasti pykimää ja ajattelin ne maalata kun ovat nyt takajousitus levällään. Onko noissa jotain erityistä mitä pitäis tietää? Sambasta joskus muistelen lukeneeni jotain että on jotain erityistä maalia siinä, mutta liekkö perää. Kyseessä siis splitin osat. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Mites tuommoiseen kävisi kotelosuoja? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted February 8, 2008 Author Share Posted February 8, 2008 Tuskin se siinä maalin päällä mitään haittaakaan, jos maali pysyy ehjänä alla. Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 vaikea kuvitella etta mikaan maali pysyisi kiinni, ellei sitten aivan ohutta kerrosta sumuta... josta taas ei ol ejuuri hyotya. Vaantosauvahan taipuilee niin rajusti etta about kaikki maali lohkeilisi kuitenkin, ja sitten siella on kosteutta keraavia taskuja ja halkeamia. Vaseliinia vaan pintaan tai vahaa. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted February 8, 2008 Author Share Posted February 8, 2008 Eli tarkoitat että parempi jättää kokonaan maalaamatta? MItä muut mieltä? Quote Link to comment
Anssi Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 > vaikea kuvitella etta mikaan maali pysyisi kiinni Hoh hoijaa... onhan ne alunperinkin maalattu, eli ihan hyvin pysyy. Itseasiassa yhtä hyvin kuin vaikkapa kallistuksenvakaajassa. Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 > vaikea kuvitella etta mikaan maali pysyisi kiinni Hoh hoijaa... onhan ne alunperinkin maalattu, eli ihan hyvin pysyy. Itseasiassa yhtä hyvin kuin vaikkapa kallistuksenvakaajassa. Enpa ole koskaan nahnyt kuplassa kallistuksenvakaajaa jossa olisi maalit tallella.... :) Joku teollisuusmaalaus voisi ehka toimia, pulveri tms... tavan paukkupurkkimaali ei varmasti pysy. Mutta kysymys onkin siita mita etua silla saavutetaan? Minusta ei mitaan. Vaha tai vaseliini on oleellisemmat suoja-aineet joilla on jotain toivoa pysyakin siina pinnassa. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Kysymään maaliliikkeestä maalin elastisuutta lisäävää ainetta sen maalin sekaan millä sitten maalaatkin. Enemmän tietoa varmaan löydät aineesta jos haeskelet keskusteluja missä muovipuskureita tms joustavia tingeltangel kikkareita on maalailtu. Quote Link to comment
Anssi Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 > Enpa ole koskaan nahnyt kuplassa kallistuksenvakaajaa jossa olisi > maalit tallella.... :) No mä olen ihan omissa autoissakin nähnyt useita ja olen katsellut tuolla tapahtumissakin että jotain maalia ovat muutkin ihmiset autojensa pohjiin yleensä laittaneet, yllättävän harva ajaa peltipuhtaalla alustalla. Quote Link to comment
mite^ Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Jan varmaankaan tarkoittanut juuri huollettua kuplaa tässätapauksessa. Kyllä se melkee niin on että jos pulverimaalattua tankoa taitat niin maali lohkeaa. Ainakin itselle käynyt näin. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Kunnon kerros vaseliinia päälle vaan on mun mielipide.. Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 150 tkm takana olleesta pakusta otetut vääntösauvat ihan hyvin maalissa vielä,parit kuplankin sauvat on mutta niistä ei kilsoja tiedä ja värit pinnassa.eli kyllä niissä värit pysyy ja siitä kallistuksen vakaajasta että kyllä ne kivet sitä väriäkin syö myös ainakin edessä Quote Link to comment
metake Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Volkswagenin korjausoppaasta lainattua: Huomio! Jousisauvan suojamaalausta ei missään tapauksessa saa vahingoittaa. Pienetkin vauriot voivat aiheuttaa korroosiota ja siten ajan mittaan johtaa jousisauvan katkeamiseen. Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 nyt kun viela tietais miten ja milla ne on maalattu? Ei ole ihan marketin spraymaalia. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Älkää nyt ainakaan pulverimaalatko jousiosia, niissä muuttuu ominaisuudet huonolla tuurilla polttovaiheessa... Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 ruosteet vois poistaa esim.kuusamon tussulla ja perään kylmäsinkki hair spray.menee seuraavat sata vuotta. Quote Link to comment
Airaksa Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 mulla ainakin oli -69:ssä oli ruostetta vääntösauvojen putkissa ja suojakannetkin ruostuneet puhki vaan vääntösauvoissa maali oli pysynyt kuin tauti,eipä uskonut et kohta nellkyt vuotta nähneet maailmaa. Quote Link to comment
Urpo Hönö Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Minä olen käyttänyt vaseliinia hyvällä menestyksellä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.