Jump to content

Vääntösauvojen maalaus


Recommended Posts

Posted

On kuplan vanhat vääntösauvat ottaneet pahasti pykimää ja ajattelin ne maalata kun ovat nyt takajousitus levällään.

 

Onko noissa jotain erityistä mitä pitäis tietää? Sambasta joskus muistelen lukeneeni jotain että on jotain erityistä maalia siinä, mutta liekkö perää.

 

Kyseessä siis splitin osat.

Posted

vaikea kuvitella etta mikaan maali pysyisi kiinni, ellei sitten aivan ohutta kerrosta sumuta... josta taas ei ol ejuuri hyotya. Vaantosauvahan taipuilee niin rajusti etta about kaikki maali lohkeilisi kuitenkin, ja sitten siella on kosteutta keraavia taskuja ja halkeamia. Vaseliinia vaan pintaan tai vahaa.

Posted

> vaikea kuvitella etta mikaan maali pysyisi kiinni

 

Hoh hoijaa... onhan ne alunperinkin maalattu, eli ihan hyvin pysyy. Itseasiassa yhtä hyvin kuin vaikkapa kallistuksenvakaajassa.

Posted
> vaikea kuvitella etta mikaan maali pysyisi kiinni

 

Hoh hoijaa... onhan ne alunperinkin maalattu, eli ihan hyvin pysyy. Itseasiassa yhtä hyvin kuin vaikkapa kallistuksenvakaajassa.

 

Enpa ole koskaan nahnyt kuplassa kallistuksenvakaajaa jossa olisi maalit tallella.... :)

 

Joku teollisuusmaalaus voisi ehka toimia, pulveri tms... tavan paukkupurkkimaali ei varmasti pysy.

Mutta kysymys onkin siita mita etua silla saavutetaan? Minusta ei mitaan. Vaha tai vaseliini on oleellisemmat suoja-aineet joilla on jotain toivoa pysyakin siina pinnassa.

Posted

Kysymään maaliliikkeestä maalin elastisuutta lisäävää ainetta sen maalin sekaan millä sitten maalaatkin. Enemmän tietoa varmaan löydät aineesta jos haeskelet keskusteluja missä muovipuskureita tms joustavia tingeltangel kikkareita on maalailtu.

Posted

> Enpa ole koskaan nahnyt kuplassa kallistuksenvakaajaa jossa olisi

> maalit tallella.... :)

 

No mä olen ihan omissa autoissakin nähnyt useita ja olen katsellut tuolla tapahtumissakin että jotain maalia ovat muutkin ihmiset autojensa pohjiin yleensä laittaneet, yllättävän harva ajaa peltipuhtaalla alustalla.

Posted

Jan varmaankaan tarkoittanut juuri huollettua kuplaa tässätapauksessa. Kyllä se melkee niin on että jos pulverimaalattua tankoa taitat niin maali lohkeaa. Ainakin itselle käynyt näin.

Guest Hannu Mattila
Posted

Kunnon kerros vaseliinia päälle vaan on mun mielipide..

Posted

150 tkm takana olleesta pakusta otetut vääntösauvat ihan hyvin maalissa vielä,parit kuplankin sauvat on mutta niistä ei kilsoja tiedä ja värit pinnassa.eli kyllä niissä värit pysyy ja siitä kallistuksen vakaajasta että kyllä ne kivet sitä väriäkin syö myös ainakin edessä

Posted

Volkswagenin korjausoppaasta lainattua:

 

Huomio!

 

Jousisauvan suojamaalausta ei missään tapauksessa saa vahingoittaa. Pienetkin vauriot voivat aiheuttaa korroosiota ja siten ajan mittaan johtaa jousisauvan katkeamiseen.

Posted

nyt kun viela tietais miten ja milla ne on maalattu? Ei ole ihan marketin spraymaalia.

Guest Toheltaja
Posted

Älkää nyt ainakaan pulverimaalatko jousiosia, niissä muuttuu ominaisuudet huonolla tuurilla polttovaiheessa...

Posted

ruosteet vois poistaa esim.kuusamon tussulla ja perään kylmäsinkki hair spray.menee seuraavat sata vuotta.

Posted

mulla ainakin oli -69:ssä oli ruostetta vääntösauvojen putkissa ja suojakannetkin ruostuneet puhki vaan vääntösauvoissa maali oli pysynyt kuin tauti,eipä uskonut et kohta nellkyt vuotta nähneet maailmaa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...