mikko k Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Onneksi olkoon! Tie laatikkoguruksi on alkanut!!! :)) Punaisella merkityt ovat siis siirtäjien kiinnityspalikat akseleilla ja niiden paikat ovat kriittiset. Niiden paikat kannattaa viilata akseleihin. Silloin kasaaminen on kohtuuvarmaa. Jos taas vaihtelet rattaita, etkä vain esim. synkkoja, niin sitten tarttis kasata pukkiin, varmuuden vuoksi. Rattaiden irroitukseen ei pitäisi tarvita prässiä, ulosvetäjän pitäs riittää kyllä niihin jotka ei käsin lähde. Shimmilevyt tarvii asentaa takaisin sillänsä, koska niillä säädetään perän välystä ja sehän ei muutu ellet vaihda sinne mitään. Quote
Guest Ranne Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Joo, mä olen guru. :) Ilmeisesti tarvitaan aika lailla voimaa että pää- ja sivuakselin saa tosta "kannesta" irti? Pienellä naputtelulla ei ainakaan tuntunut liikkeelle lähtevän. Ja sitten noi vaihteensiirtotangot. Mä vedin reteesti yhden ensin pois ja kas kummaa sieltähän tuli kuula ja sitten sellanen pitkulainen kuula ja jousi alkoi näkyä. Saako noi jotenkin takasin, kait sitten ainakin kun ne tulpat nakertaa pois? Vai tarviiko noita edes vetää pois lainkaan? Oliko se jotenkin vaarallista rälläköidä tota lootaa pukin tekoa ajatellen? Quote
Racing Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Oliko se jotenkin vaarallista rälläköidä tota lootaa pukin tekoa ajatellen? Älä vedä sitten mihinkään pinnapultin kantaan tms. jotta tulee kipinöitä,pöly nimittäin rajähtää aivan oikeest!!! nimim.kokeiltu on Quote
Guest Ranne Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Siistiä! Hmm, kannattaisko yrittää kerätä se pöly talteen ja heittää johonkin nuotioon? :) Quote
Racing Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 No tottakai ;),Omaan takkaan sisällä. No ei vaiskaan ei kannata leikkiä sillä. Quote
mikko k Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Ja sitten noi vaihteensiirtotangot. Mä vedin reteesti yhden ensin pois ja kas kummaa sieltähän tuli kuula ja sitten sellanen pitkulainen kuula ja jousi alkoi näkyä. Saako noi jotenkin takasin, kait sitten ainakin kun ne tulpat nakertaa pois? Ei tarvi ottaa pois lainkaan. Saa ne takaisinkin, työtä taitaa hiukan teettää. Quote
Juki Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 Mistä voisi hankkia tai olisko kellä myydä 091-laatikon 3/4 vaihteen synkrohubi lukkorenkaita? Tuosta linkistä löytyy hyvä vinkki miten asentaa kuulat takaisin http://thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=90651 Quote
Guest Ranne Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Mä olen saanut paljon aikaiseksi... Mutta asiaan: http://aircooled.fi/shop/products_pictu ... normal.JPG Tollanen kun on nyt menossa lootaan kiinni niin sitä vaan ihmettelen että miksi tossa on mukana kaksi kpl noita pitkiä akseleita joihin noi rattaat tulee? Entäpä olisko syytä hankkia vielä toinen pari noita tasauspyörästön rattaita vai kestääkö/toimiiko vain yhdellä parilla? Sitten, saako jostain hankittua shimmilevyjä tohon diffin ja laakerin väliin? Vanhan perän ja diffin tämä pinta johon shimmit tulee niin on pari milliä eri korkeudella, pentele. Entäpä mistä tiedän paljonko pitää shimmejä laittaa jne? TJ: 89 ;) Quote
Tomppa Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Näyttäisi hieman siltä, (nyt kun valmistajan sivuilta tarkistin), että tuohon sinun pakettiisi on eksynyt ylimääräinen pitkä tappi. Pidä varalla jos joskus tulee tarvetta! ;) Äkkiä kun kuvattiin setti, niin ei tullut mieleenkään tuo asia. Täytyy korjata kuva sivuillekin.... EDIT -> korjattu sivuillekin. http://aircooled.fi/shop/products_pictu ... normal.jpg - Tomppa Quote
mikko k Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Entäpä olisko syytä hankkia vielä toinen pari noita tasauspyörästön rattaita vai kestääkö/toimiiko vain yhdellä parilla?quote] Niin, superdiffi ei ole super, ellei ole kahta ratasparia.... Yhdellä parilla se on käytännössä yhtä heikko kun alkuperäinenkin. Quote
Juki Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Ja vielä parempi olisi jos superdiffi on 10 hampaisille pikkurattaille. Kumpi Aircooledin myymä diffi on, 10 vai 11 hampaisille pikkuraittaille? Quote
Tomppa Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Onko 10 ja 11 hampaisissa jotain eroa akselin suhteen? Oletettavasti 11 hampaisille nuo diffit on, jos eroja löytyy. En vain ole koskaan törmännyt sellaisen diffin kuvaukseen jossa nimen omaan puhuttaisiin soveltuvuudesta pikkurattaille. Kellä tietoa on, sen kuuluviin kajauttakoon! Quote
Juki Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Kyllä niissä eroja on, omani kun tilasin niin kysyttiin kumman haluan. Ja tuolta lissää tietoa Quote
Guest Ranne Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 Tomppa kait saa hommattua mulle ylimääräisen ratasparin? Entäpä tuo shimmihomma? Vai jätänkö homman kesken ja laitan vakiolootan? :D Quote
Tomppa Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 Ylimääränen rataspari onnistuu, nakkelen sulle postia. Quote
Guest Ranne Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Just kasasin ton superdiffin, nyt se on sitten kait super kun on kerta ylimääräset pikkurattaatkin. On kyllä hullun helppo homma. Sitten palaisin tuohon shimmihommaan. Eli miten todetaan paljonko shimmejä vaatii tuo perä? On noista shimmeistä kii tää homma nyt eikä kiinnosta laittaa vakiolootaa mutta pian on pakko. T: Se liikkuu ehkä sittenkin keväällä. Quote
Jarmo Lummi Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Hyviä laatikonkasaajia löytyy Suomesta ja sellaisia vielä jokka hommaa osakki niihin. Kisapeleissä loodat ei oo meikäläisellä hajonneet mutta onhan se käytöstäkin kiinni vaan suureksi osaksi kiinni mitä laatikon sisällä on. Laatikon kokos ja osat hommas Heikki " Hermann" 040 5153867 www.erikoisvari.net Uusilla välityksillä vois ruveta kehittään laatikkoa joten vanhan laatikon 8lähtöö ajetun siis tuliterän uuden vois myydä pois. ?? Rino kuori, 3,88 perä, spooli, 3,78:1 , 2,21:2 , 1,70:3 , 1,32:4 ja 26-28 tuumasilla ( Halkasia ) slikseillä välitykset riittää turbokäyttöönki. Laakerituki Gene Berg, vahavat posket, hitsarru pitopyörät, välykset simmattu tiukaksi GeneBergin ohjeistusta silmälläpitäen mutta pikkasen katumaisemmaksi ja sykcrot on, pakattu irto naulalaakereilla vaihteet yms. yms... Uusi ei ole halpa mutta testattu ja kestää varmasti kun oikeen käyttää. Quote
Guest Ranne Posted March 10, 2006 Posted March 10, 2006 Jep. Shimmit kuulemma hydrauliliikkeestä ja sopivan tahmeaksi pitäis shimmata, se onkin sitten jokaisen itse pääteltävissä mikä on se sopivan tahmea... :) Mutta, kummalta puolelta toi perä tyrkättiin tonne lootaan? Siltä puolelta johon kytkinvaijeri tulee kiinni? Ettei tulis peruuteltua kahtasataa. Quote
Guest Ranne Posted March 14, 2006 Posted March 14, 2006 Mites kun noita vetarin putkia varten on noita paperitiivisteitä useampi ja ainakin yksi pari oli muita ohkasempia niin pitäiskö niilläkin säätää jotain? Tuskin nyt mitään kovin tärkeätä ainakaan? Jos huomenna sais ryjän pyörilleen... Quote
Racing Posted March 14, 2006 Posted March 14, 2006 Vetarien suojaputkien välys,pitää liikkua vapaasti ylös alas,mutta hieman nahkeasti, tarttua ei saa. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 14, 2006 Posted March 14, 2006 Mie panin silleen, että pitää kädellä liikuttaa, mutta ei varsineisesti voimaa käyttäen. Edellisestäkin pirssistä muuten jonkinverran jämäköity takapää kun tuli laatiokka vaihdettaessa tietty shimmattua. Quote
hanski. Posted September 7, 2006 Posted September 7, 2006 mites rannen laatikko projekti on edistynyt..onnistuiko??? Quote
Guest Ranne Posted September 8, 2006 Posted September 8, 2006 Joo eli muistaakseni toi oli Laitiselta tuo loota, joku pitkäperänen. Mitä mä sille olen tehnyt niin en muuta ku heitin diffin ja tuplarattaat perään ja kiillotin vetarit ja laitoin vahvat sivuposket. Ennestään siellä kait oli ja on hitsatut rattaat? Jos oikein muistan. Mutta toimivuudesta ei mitään käryä ku ei paljoa ole liikkunut vielä... Quote
Guest Ranne Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Joko kokemuksia lootasta? Mulla? No joo, sit kun vihdoin ja viimein sain kaikki myöhässä kuntoon niin tuli sitä muutama kilometri testiajoa ajettua. Mitään suurempaa kiihdytystä ei tullut kokeiltua, ku oli/on hiukan noita öljynpaineongelmia. Mut sen verta mitä ajoin niin hienosti toimi ja testit jatkuu heti keväällä. Ja saakeli että on muuten oikeesti pitkät välit... Quote
-MITO- Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Nonni :) Itellä kans testiä keväällä, tallissa oottaa välitetty lodju spoolilla. Quote
Guest Ranne Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Nii eiks toi spooli ole vähän niinkun 100% lukko? Quote
Guest Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Jep, minimoitu särkyvät osat :) meinaakko kadulla ajella silla? Quote
-MITO- Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Kyllä varmaan jos jaksan joskus vaan katsastaa kuplan. Pääasiassa tulee siis kiihdyttelyn harjotteluun mutta voipi olla joskus pikku katupyrähdyksiin :) Quote
Guest Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Kyllä varmaan jos jaksan joskus vaan katsastaa kuplan. Pääasiassa tulee siis kiihdyttelyn harjotteluun mutta voipi olla joskus pikku katupyrähdyksiin :) Kerro sitte millasta on ajella mutkia asvaltilla.. en itte oo uskaltanu kun JM vehkeita olen ajellu, koittanu pysytella soralla ettei lahe lapasesta :D Kovin kapeilla teilla ei passaa leikkia, on niin vikureja mokomat. (Paa-asiassa fiiuja ja skodaa kuplan tekniikalla testaillut) Sanovat ettei spooli ole 'lainkaan' ajokelpoinen tavan katuliikenteessa. Olis kiva tietaa jonkun omakohtaisia kokemuksia. Quote
-MITO- Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Keneltä kys. spooli tuli kertoi ajaneensa sen kanssa paljonkin kadulla, sadekelillä yms saa olla tarkkana. Mutta koitetaan ja kerrotaan :D Quote
mite^ Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Itellä ei taho tuo kupla pysyä lapasessa vaikka JM:ää ajankin, asfaltilla varsinkaan. Luistossa kun ei osaa ajaa :) 600:nen kuplan koneella ja laatikolla on aika vekkuli peli ;) ja tietty 100% kemppilukolla. Quote
mikan Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Super Diffistä hieman kysyttävää. Eli tänään purettiin loota jossa super diff. Se on sitä mallia jossa on lukitus kierteillä olevilla rinkuloilla. Niiden alta löytyi kuitenkin vielä lukkorenkaat (osa 5). Eli jostain syystä tehty tuplavarmistus? Ihmetystä herättää että miksi tuollainen systeemi. Koska sitä varten on pitänyt niistä 17-hampaisista rattaista (osa 12) johon puolikuilla tulee vetari, ottaa pari milliä päästä pois ja samoin on ohennettu sitä väliin tulevaa metallirengasta (osa 4). Olisiko fiksuinta laittaa tilalle sorvaamattomat rattaat ja renkaat ja käyttää ainoastaan kierrerinkuloita lukitukseen? Miten tuossa säädetään koko paketin välys jos on lukkorenkaat tai jos on kierrerinkulat? Kierteellä olevia saa toki säädettyä portaattomista, mutta niiden lukitusta varten on ulkokehällä kaksi putkisokan paikkaa, joten säätö on vain 180 asteen välein. Pitääkö vetää kireimpään mahdolliseen asentoon ja mitata heittokellolla välys ja sitten laittaa sopivat shimmit? Hieman vaikea asia selittää, kun en löytänyt mistään kuvaa tuollaisesta diffistä, eikä ollut kameraa mukana kun tuo purettiin. t. Mika EDIT: Jonkinlainen kuva löytyi, joskin tuossa on noiden kierrerinkuloiden putkisokkalukitus erilainen: Quote
Racing Posted January 5, 2017 Posted January 5, 2017 Mikä on kuplan laatikon "kasauspukin" tai jigin vw työkalunumero ? Pinion mutteriin se on 381/14. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.