Jump to content

"liekinheitin"


Recommended Posts

Guest ReinoLöysä
Mitenkäs tämä nyt toimikaan DIY tyyliin?

 

http://video.google.com/videosearch?sit ... amethrower

 

 

kierroksia koneeseen, sytytys poikki hetkeksi niin etta koneeseen lapi menee raakana seosta, ja kojelaudan katkaisijasta aktivoidaan ylimaarainen sytytystulppa joka sijaitsee pakoputkessa lahella loppupaata. Valmiita sarjoja saa kaupasta. Kaikki laittomia tietty :)

muistakseni "pimp my ride" sarjassa laittoivat ihan kylmästi bensapumpun syöttämään yhtä ruiskusuutinta joka oli pakoputken loppupäässä sytytystulpan vieressä niin ei tarvinnut mitään erityisempää kikkailla kun vaan painoi katkaisijaa kojelaudassa
Link to comment

ei siihen mitään tulppia tarvii, me ainaskin aikanaan säikytettiiin kaikki kadun elvikset ihan sillä että kuplalla paljon kierroksia, lämä tiskissä ja virta pois ja päälle. ba-dam!!!! ja tehos niin kännisiin jalankulkijoihin pärriinsä nojaileviin iisi-rainereihin. toimii varsinkin kun on veto päällä, ja kierroksia kunnolla.

 

ae ae, se oli silloin n.23 vuotta sitten??? :-)

Link to comment

Katsastukseen kun menin hebsteriltä ostetulta choptopilla, niin olin testaillut ton toimintaa siinä olevassa stingerissä.

 

Ennen leimaa ruuvasin putkessa olevaan tulppakierteeseen jonkun tulpan, ja tarkka katsari kyseli liekinheittimen perään. Vastasin ettei ole, eikä silloin ollutkaan, johon hän että mitäs sillä tekeekään kun hehkutulppa ajaa saman asian. Ei oo tullu hehkua testattua, saattaisi varmaan toimiakin?

Link to comment

Näitähän on tehty maailman sivu, mulla on varmaan tusina lehtijuttuja missä neuvotaan kuinka tehdä ;)

 

Pääpiirteittäin menee niin, että otetaan vanha virranjakaja ja laitetaan pyyhkijän moottori sitä pyörittään. Siihen valjastetaan tietysti puola ja kipinäpuoli on hoidossa. Sitten vaan kaveriksi bensa pumppu ja pakoputkeen joku sopiva suutin esim. vanhasta ruiskukoneesta. Siitä vaan sitten virtaa häkkyrään ja kierroksia koneeseen, niin efekti on valmis.

 

Noita on saanut valmiina sarjoinakin, ja saa vieläkin. Nykyään on myös nestekaasutoimisia malleja...

Link to comment

Mulla paukahti aanenvaimentajan kylki auki kun aikani leikin tota... ihan ilman mitaan ylimaaraisia juttuja, pelkastaan avaimesta syttyvirtaa katkomalla. Tuli vaimentajan kylkeen semmoinen 20x10cm kurkistusluukku :D

Link to comment
Mulla paukahti aanenvaimentajan kylki auki kun aikani leikin tota... ihan ilman mitaan ylimaaraisia juttuja, pelkastaan avaimesta syttyvirtaa katkomalla. Tuli vaimentajan kylkeen semmoinen 20x10cm kurkistusluukku :D

 

noin kävi kaverille saabissa, kun kans "vähän" leikki...oli ihan uus pönttö.

siinä oli varaosaliikkeen kaverin naama niin näkemisen arvoinen, kun saabisti meni kysymään saako takuuseen kun tää nyt hajos????? sai kyllä uuden pöntön, mutta varaosamyyjä oli ihan ihmeissään miten voi olla mahdollista....hehhehheh....

Link to comment

Tollasen mä väsäsin yhteen talvi romuun:

Ja toinen:

 

Toi oli vähän hölmö kytkentä kun toimi samaan aikaan varsinaisen puolan kanssa. Olis pitäny tehä vaihtokytkin että polttimen puola syttyy kun varsinainen sammuu ni olis liekki kestäny varmaan pitempään.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...