Jump to content

typ-1 -71 "Adolf"


Recommended Posts

Pitäneepä otella yhteyksiä sinne suuntaan siis :)

Njaa mitäköhän katastus setä noista pitäisi.. mahtaisko mennä läpi jos esittäs tyhmää.

 

Jaa a.. Eipä ainakaan pari vuotta sitten inssi sanonut käännetyistä mitään,,ku entisellä volvon lintalla leimalla kävin.. Leimalle mulla on toiset vanteet.. ;)

Link to comment
  • 10 months later...
  • 2 months later...

Vihdoin ja viimein sain pari viikkoa sitten ylimaalaus urakan hoidettua.

Väri löyty harley davidsonin kartasta(hilettä 700g/litrassa), kuitenkaan tää ei oo mikään bilehile.. Melko lähellä alkuperästä iberschrot väriä. Ihan vaan sen takia,ettei tarvinnu maalata autoa sisältä.

 

Tältä siis näyttää uudella maalilla ja uusilla valkosivuilla yms..

nps3.jpg

 

nps2.jpg

 

nps4.jpg

 

nps.jpg

 

nps5.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 4 weeks later...

Jaahas. Adolf lähti talviunille..

Tämäkin kesä meni taas ilman mitään teknisiä murheita ja mikä parasta, uusi väri saatin vihdoin niskaan.. Jos sitä ens vuonna alkais tota konetta päivittämään.. Näillä mennään!!

Pari kuvaa tuli räpsittyä ennen nukkumaan menoa..

039.jpg

 

072.jpg

Link to comment
  • 6 months later...

Nostetaampa tätäkin..

 

Auto tuli kaksi viikkoa sitten heräteltyä talviunilta ja leimattua ilman huomautuksia..

Eilen vaihdoin penkkien verhoilut tollasiin mustiin keinonahkasiin. Kivasti muuttu ilme sisällä ja samalla pääs eroon siitä tunkkasesta kärystä mikä lähti vanhoista paskasista päälisistä.

2012-04-28-190.jpg

 

2012-04-28-192.jpg

 

2012-04-28-183.jpg

Ennen

2012-04-28-185.jpg

Jälkeen

Link to comment
Nostetaampa tätäkin..

 

Auto tuli kaksi viikkoa sitten heräteltyä talviunilta ja leimattua ilman huomautuksia..

Eilen vaihdoin penkkien verhoilut tollasiin mustiin keinonahkasiin. Kivasti muuttu ilme sisällä ja samalla pääs eroon siitä tunkkasesta kärystä mikä lähti vanhoista paskasista päälisistä.

 

Mahtaistkohan noi rypyt lähtee pienellä lämmittämisellä.

Link to comment
Pitäis tota perää vielä tiputtaa.. Oliskohan kaks napsua liikaa??

 

2 napsua laatikon päästä vetää aika tonttiin (katso kuva) Joustoja ei ollut kuin ulospäin ja vakiolatat hakkas runkoon..

 

Ehkä napsu laatikon päästä? Jos ei riitä niin kaveriksi napsu ulkoa.

Viisaammat kommentoinevat jatkoksi.

post-1638-13888364567375_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 year later...

Jos sitä tätäkin nostelis välillä..  

 

Auto otettu ajoon ja leimattu huomautuksitta.

 

Pariin vuoteen ei ole tehty mitään ihmeempää, tankattu, huollettu ja ajettu. 

 

Viime kesänä vaihdoin käärmeenpesän rosteriseen "Gt motorsport" putkistoon ja puskurit uusiin. 

 

Eilen saapui kavennettu säätökeula ja muut siihen kuuluvat hilppeet, myös vanteet puhalsin ja maalattiin.  

Akselin meinasin viikonloppuna asennella ja samalla vaihtaa taakse uudet lattojen puslat, jos niillä katoais toi helkkarin ärsyttävä narina.. 

 

Tarkoitus olisi tänä kesänä auton korkeuden säätyä ilma-alustalla, mutta tästä ei vielä 100% varmuutta ole. Myös toinen "kesä"auto Bmw m5 -00 syö tehokkaasti kukkaroa..

 

Tuosta yksi oma ottama räpsy danibacka picnicistä...

IMG_4980.jpg?img=img900

 

...ja yksi random kuvaajan stadi cruisingista.

 

169307_10151028739637417_853444873_o.jpg

 

Kirjoitellaan taas lisää tekstiä, kun saadaan jotain uudistusta tehtyä. 

Link to comment

M5, lääh lääh... Ihan kivan näköinen kuplakin:)

 

Tolta näyttää femma nykyään. ;)

 

IMG_6822.jpg?img=img900

 

 

Onko edessä joustovaroja, toimiiko etujousitus siis?

 

Kyllä se vielä jotenkin joustaa varsinkin, jos ei ole ihan neljää ihmistä autossa.. 

Link to comment

Nonniin, nyt olis kavennettu asenneltu. Perhana millanen urakka oli, reilut 10h meni. 

 

Pienoinen ongelma tuli tuon akselin säädön kanssa.

 

Jää niin linttaan että vakaaja raapii koko aika maahan..

Miten ton säädön pitäis tarkalleen mennä. Pitäisikö keulan säädön mennä ns. yläasentoon, kun tunkkaa keulan ilmaan ja säätöpalat ovat vapaana. Nyt säätö jää vain puoleen väliin, enkä saa nostettua keulaa tarpeeksi ylös.. Alkoi jo väsymys painaa, joten en jaksanut hirveästi perehtyä koko säätöön. 

 

Onkos kupla millainen ajaa jos jättää koko vakaajan laittamatta?? 

 

kuva%20(16).JPG?img=img900

 

kuva%202.JPG?img=img900

 

kuva%205.JPG?img=img900

Link to comment

Nonniin, nyt olis kavennettu asenneltu. Perhana millanen urakka oli, reilut 10h meni. 

 

Pienoinen ongelma tuli tuon akselin säädön kanssa.

 

Jää niin linttaan että vakaaja raapii koko aika maahan..

Miten ton säädön pitäis tarkalleen mennä. Pitäisikö keulan säädön mennä ns. yläasentoon, kun tunkkaa keulan ilmaan ja säätöpalat ovat vapaana. Nyt säätö jää vain puoleen väliin, enkä saa nostettua keulaa tarpeeksi ylös.. Alkoi jo väsymys painaa, joten en jaksanut hirveästi perehtyä koko säätöön. 

 

 

Näinhän se kuuluis toimia. Vaseliinia akseliin ja jos ei vaikuta niin ota iskarit irti toisesta päästä jos tämä auttais (jos liian lyhyet iskarit)

 

 

 

 

 

Link to comment

Hankala lienee rasvata noilla nipoilla ;) Eiköhän se liene iskarit, jotka estää ulosjouston. Eli iskari irti toisesta päästä -> säätö -> auto alas (ehkä renkaiden alla tallaa) -> iskari kiinni.

Link to comment

Joo täytyy ottaa noi iskarit irti ja kokeilla.

Nipat joutuu hakemaan uudet, kun vanhan akselin nipat olivat väärän kokoiset. ;)

 

Toi kallistuksenvakaaja on aika hanneksesta, tulee niin perhanan alas. Pystyykö sitä siirtämään ylemmän putken kohdalle tms??

Link to comment
  • 2 weeks later...

Nyt on keula nostettu niin paljon kun sain.

Ei hirveesti noussut vaikka otti iskarit irti alapäästä. Vakaaja lähtee kyllä tallin hyllylle odottelemaan vaikka leimasedän hylkyä. :D

Kulmatkin säädettiin, nyt pysyy taas ladulla.. 

 

Mikäs auttais parhaiten siihen ettei auto hirveesti laskis kun ottaa enemmän miestä kyytiin?? Lisäjousilla varustetut iskarit vai jäykkyys säädettävät iskarit?? 

Ei raaskis hirveästi nyt panostaa, kun pussia tulee kuitenkin.

IMG_7373.jpg?img=img900

 

IMG_7356.jpg?img=img900

 

IMG_7383.jpg?img=img900

Link to comment

Mikäs auttais parhaiten siihen ettei auto hirveesti laskis kun ottaa enemmän miestä kyytiin??

-66 asti käytetyt takajousisauvat vaihdat nykyisten tilalle. Ovat millin paksummat ja jonkun verran jäykemmät. En muista mistä vuosimallista alkaen on sopivat, paksutolpasta ainakin, ovaaleissa tais olla kaikissa pidemmät.
Link to comment

-66 asti käytetyt takajousisauvat vaihdat nykyisten tilalle. Ovat millin paksummat ja jonkun verran jäykemmät. En muista mistä vuosimallista alkaen on sopivat, paksutolpasta ainakin, ovaaleissa tais olla kaikissa pidemmät.

-59 asti pidemmät sen jälkeen nuo lyhyemmät. Splitissä kaikkein paksuimmat 25mm ja saman mittaiset kuin näissä uudemmissa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...