Jump to content

Kauhavan kosto maailmalle


Recommended Posts

Posted

ihan vaan mauserilla vedin viivaa vanteeseen ja otin tuen vanteen ulkoreunasta ja viivat kohtasivat toisensa kierroksen jälkeen....suorat tuli.....

 

 

laikkaisikko itte vanne kiinni ja nelonen tuvas ja kaasu pohjas???????

  • Like 1
Posted
Kai laikkasit niin, että vanne oli kiinni takarummussa ja pykälä päällä ja kaasu pohjassa. Ei tarvi viedä sorviin?

 

Kuulostaa ihanan turvalliselta. Toki jos vetää ensin vain jäljen ja sitte irrottaa renkaan.

Posted

Nooh ei sitä ihan kaasu pohja tarvi tehdä, oikeastaan nelonen ja tyhjäkäynti riittää. Samalla tekniikalla voi tehdä silestoneihin hieman lisää elämää.

Guest Mika Raussi
Posted

Tai jos vähän kämmii, niin saapahan harrastajalle uuden naaman.

Posted

Muistuu mieleen, kun muinoin huulivanteita kiillottelin.

 

Toinen vetävä pyörä ilmaan, kone käyntiin vaihdetta silmään. Porakonetta käteen ja rättilaikka lauloi. Hyvät tuli eikä edes hirvittäny :D

Posted

tuli sitten muutoksia suunnitelmiin ja päätin nostaa lodjua 10cm nostettuna ja alla orkkis asento..... etu kiinnike valmistuu huomenna ja takakiinnikkeen seinämä tehdään kehikon sisälle.... pultti kiinnitys vaihtuu 12mm ja lisäksi kaikkiin kiinnikkeihin on tulossa 5mm kumit väliin... avossa on laskettu takalasin alaosaa 8cm tippalistojen suunnassa ja koriin puhkaistaa aukot 48 idoille....

post-1753-13888360350043_thumb.jpg

Posted

taka tuki levytettynä.... keppilinjan aattelin tehdä nivelillä joita on hylsysarjoissa...keppilinja tulis penkin etu reunaan joka liikkuis penkin mukana ja tunnelista leikataan siivu pois jotta saadaan kepille tilaa ja se pellitetään sitten...

post-1753-13888360383158_thumb.jpg

  • 4 weeks later...
Guest Toheltaja
Posted

rummut saapui koneistuksesta ja pitäs hitsata pinnapultit ulkopuolelta kiinni vielä ja vetarin putkissa tuli sellainen muutos että jouduin hommata uudet ja niistä kavennetaan 100mm ja tarkoitus olisi tehdä niihin orggis vetareista lyhyemmät(uudelleen pooritus cnc:llä)...

 

Hitsaat valurumpuun 10.9 pinnat? minkä ihmeen tähden? Vetarissa saattaa niukin naukin riittää laakeriolakkeelle matsku jos sitä 100mm lyhennät, mittaas piruuttas vielä, ja jos voi niin kerro ihmeessä mitä moinen homma kustantaa ja missä

Posted

Karpiola varmaan veistelisi ihan uudet vetarit halutuilla mitoilla. Ajattelin vaan, että jos tähän tulee oikein voimaakin...

 

t. Mika

Posted

eli vanteet rumpuineen meni myyntiin huutokaupalla ja tulossa jossain vaiheessa kuvia uusista vanteista..... ja vetarit menee niin lyhkäsiksi että loppuu se vara orggiksista ruveta söösäämään....

  • 4 weeks later...
Posted

nojoo elikkä tälläiset tulee avoon alle... 10" vanteita 4kpl ja päällä 295/50/15

 

kuvan vanne sopisi etuvanteeksi kun niissä on eri et kuin takavanteissa ja

 

kaikki vanteet on uusia...kumit vanhat.... elikkä menee se etuaksilakin paloiteltaviksi.... :) varmasti joutuu siirtämään eteen päinkin...(paksummilla ns. kaster paloilla)

post-1753-13888360496564_thumb.jpg

post-1753-13888360496804_thumb.jpg

Posted

flippi 100mm levityksellä ja etuaksilaa kaventaa vaikka kuinka paljon,kun ei ole koria välissä.... eiköhän ne sovi ja jos ei niin laitetaan sopimaan......

 

ilmajousi pakettikin kotiutunut...kiitos Janille....

Posted

rajoittimet päälle.... kääntyy pienemmäkin kehällä....kolmiosta siivu pois... etuaksilaa 20mm eteen päin... katkaisuvaiheessa esim. sorvaa putket jotka on 20mm ulkohalkaisialtaan suuremmat orggis putkien päälle ja taas on pelivaraa... tai puolikkaat... sen näkee sitten...

Posted

ilmajousi pakettikin kotiutunut...kiitos Janille....

 

Eipä mitiä ollos hyvä vaan.

Aika tylyt pallot tulossa alle...

Posted

taka kaaret lyhensin tos 17cm pois ja on istuin pinnasta 85cm niinkuin pitääkin... tuli menevämmän näköinen.... :) ens viikolla tehdään toi paloseinämän pala ja lasin alareuna täysin suoraksi,kun korotettiin laatikkoa 100mm... sopii centermounti hyvin ja jää tilaakin...

 

tohon kromi pulveriin on tullut jokin muutos,kun asiakkaat on valittanu että kiilto häviäää ja siihen tulee nyt pulveri lakka vielä päälle...ei poiat kerinnyt vielä onnex mun kaaria maalaamaan...

post-1753-13888360499729_thumb.jpg

Posted

Etuakselia kun kaventaa todella paljon, niin ilmeisesti jousilattojen lukumäärä pitää vähentää ettei tule liian jäykäksi?

 

t. Mika

Posted

no nyt se alkoi hahmottumaan ja reunimmaiset saumat vedetään konehuoneen puolelle....

 

tulossa ehkä etuakseliin jossain vaiheessa epäkesko putket 72mm päältä ja oliko se 52.5mm sisältä ohuimmillaan 4mm seinämä....n.20mm siirtää aksilaa

eteenpäin,jos se on kääntyvyydestä pois,mutta ens viikolla sen näkeekun saa soviteltua pyörää tohon bajaan,niin näkee et kavennetaanko vai mitä tehdään...

post-1753-13888360506764_thumb.jpg

Posted

vanteet sovituksessa:) edessä voi joutua kaventamaan että saa pyörät reunalta pois...varaa 2"per puoli.... bajan lokarit kapemmat kuin orggikset ja n.90mm tulee yli lokareista... takana 100mm lyhyemmän suojaputken kanssa sovitettuna...

post-1753-13888360542722_thumb.jpg

post-1753-1388836054307_thumb.jpg

post-1753-1388836054331_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...