Guest Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 paljon siistimpi kun kulmikas, kulmikas on omasta mielestä rumempi... Quote
kosola Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 takakiinnikkeethän tulee pyöräkoteloihin ja ilma pussi raudoitukset.... Quote
kosola Posted September 10, 2008 Author Posted September 10, 2008 vetarin putket odottaa paloittelua.... Quote
kosola Posted September 10, 2008 Author Posted September 10, 2008 töpöt jäi:) kaikki putket holkitetaan ja tehdään hitsaus viisteet.... Quote
Lasse Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Kai laikkasit niin, että vanne oli kiinni takarummussa ja pykälä päällä ja kaasu pohjassa. Ei tarvi viedä sorviin? Quote
kosola Posted September 12, 2008 Author Posted September 12, 2008 ihan vaan mauserilla vedin viivaa vanteeseen ja otin tuen vanteen ulkoreunasta ja viivat kohtasivat toisensa kierroksen jälkeen....suorat tuli..... laikkaisikko itte vanne kiinni ja nelonen tuvas ja kaasu pohjas??????? 1 Quote
mite^ Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Kai laikkasit niin, että vanne oli kiinni takarummussa ja pykälä päällä ja kaasu pohjassa. Ei tarvi viedä sorviin? Kuulostaa ihanan turvalliselta. Toki jos vetää ensin vain jäljen ja sitte irrottaa renkaan. Quote
kosola Posted September 12, 2008 Author Posted September 12, 2008 siinä vauhdissa lentää tussistakin kärki.... Quote
Lasse Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Nooh ei sitä ihan kaasu pohja tarvi tehdä, oikeastaan nelonen ja tyhjäkäynti riittää. Samalla tekniikalla voi tehdä silestoneihin hieman lisää elämää. Quote
Guest Mika Raussi Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Tai jos vähän kämmii, niin saapahan harrastajalle uuden naaman. Quote
Kape77 Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Muistuu mieleen, kun muinoin huulivanteita kiillottelin. Toinen vetävä pyörä ilmaan, kone käyntiin vaihdetta silmään. Porakonetta käteen ja rättilaikka lauloi. Hyvät tuli eikä edes hirvittäny :D Quote
kosola Posted September 27, 2008 Author Posted September 27, 2008 tuli sitten muutoksia suunnitelmiin ja päätin nostaa lodjua 10cm nostettuna ja alla orkkis asento..... etu kiinnike valmistuu huomenna ja takakiinnikkeen seinämä tehdään kehikon sisälle.... pultti kiinnitys vaihtuu 12mm ja lisäksi kaikkiin kiinnikkeihin on tulossa 5mm kumit väliin... avossa on laskettu takalasin alaosaa 8cm tippalistojen suunnassa ja koriin puhkaistaa aukot 48 idoille.... Quote
kosola Posted October 2, 2008 Author Posted October 2, 2008 taka tuki levytettynä.... keppilinjan aattelin tehdä nivelillä joita on hylsysarjoissa...keppilinja tulis penkin etu reunaan joka liikkuis penkin mukana ja tunnelista leikataan siivu pois jotta saadaan kepille tilaa ja se pellitetään sitten... Quote
Guest mäksä Posted October 3, 2008 Posted October 3, 2008 Kyllä on norjan tapsalla ihmettelemistä.. Quote
kosola Posted October 3, 2008 Author Posted October 3, 2008 ei norjalle kannata mitään viedä :) Nurmoon lännelle.... ei ole ollut ongelmia bajan kaan kanssa.... Quote
Guest Toheltaja Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 rummut saapui koneistuksesta ja pitäs hitsata pinnapultit ulkopuolelta kiinni vielä ja vetarin putkissa tuli sellainen muutos että jouduin hommata uudet ja niistä kavennetaan 100mm ja tarkoitus olisi tehdä niihin orggis vetareista lyhyemmät(uudelleen pooritus cnc:llä)... Hitsaat valurumpuun 10.9 pinnat? minkä ihmeen tähden? Vetarissa saattaa niukin naukin riittää laakeriolakkeelle matsku jos sitä 100mm lyhennät, mittaas piruuttas vielä, ja jos voi niin kerro ihmeessä mitä moinen homma kustantaa ja missä Quote
mikan Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Karpiola varmaan veistelisi ihan uudet vetarit halutuilla mitoilla. Ajattelin vaan, että jos tähän tulee oikein voimaakin... t. Mika Quote
kosola Posted October 30, 2008 Author Posted October 30, 2008 eli vanteet rumpuineen meni myyntiin huutokaupalla ja tulossa jossain vaiheessa kuvia uusista vanteista..... ja vetarit menee niin lyhkäsiksi että loppuu se vara orggiksista ruveta söösäämään.... Quote
kosola Posted November 21, 2008 Author Posted November 21, 2008 nojoo elikkä tälläiset tulee avoon alle... 10" vanteita 4kpl ja päällä 295/50/15 kuvan vanne sopisi etuvanteeksi kun niissä on eri et kuin takavanteissa ja kaikki vanteet on uusia...kumit vanhat.... elikkä menee se etuaksilakin paloiteltaviksi.... :) varmasti joutuu siirtämään eteen päinkin...(paksummilla ns. kaster paloilla) Quote
ARTO Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Eteen noinkin leveätä tavaraa, paljonko etulokareita levennettävä? Quote
kosola Posted November 21, 2008 Author Posted November 21, 2008 flippi 100mm levityksellä ja etuaksilaa kaventaa vaikka kuinka paljon,kun ei ole koria välissä.... eiköhän ne sovi ja jos ei niin laitetaan sopimaan...... ilmajousi pakettikin kotiutunut...kiitos Janille.... Quote
Sakke Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Et voi kaventaa loputtomiin, alkaa renkaat ottamaan käännettäessä kiinni etukolmion sivuihin. Quote
kosola Posted November 21, 2008 Author Posted November 21, 2008 rajoittimet päälle.... kääntyy pienemmäkin kehällä....kolmiosta siivu pois... etuaksilaa 20mm eteen päin... katkaisuvaiheessa esim. sorvaa putket jotka on 20mm ulkohalkaisialtaan suuremmat orggis putkien päälle ja taas on pelivaraa... tai puolikkaat... sen näkee sitten... Quote
JaniM Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 ilmajousi pakettikin kotiutunut...kiitos Janille.... Eipä mitiä ollos hyvä vaan. Aika tylyt pallot tulossa alle... Quote
kosola Posted November 23, 2008 Author Posted November 23, 2008 taka kaaret lyhensin tos 17cm pois ja on istuin pinnasta 85cm niinkuin pitääkin... tuli menevämmän näköinen.... :) ens viikolla tehdään toi paloseinämän pala ja lasin alareuna täysin suoraksi,kun korotettiin laatikkoa 100mm... sopii centermounti hyvin ja jää tilaakin... tohon kromi pulveriin on tullut jokin muutos,kun asiakkaat on valittanu että kiilto häviäää ja siihen tulee nyt pulveri lakka vielä päälle...ei poiat kerinnyt vielä onnex mun kaaria maalaamaan... Quote
mikan Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Etuakselia kun kaventaa todella paljon, niin ilmeisesti jousilattojen lukumäärä pitää vähentää ettei tule liian jäykäksi? t. Mika Quote
kosola Posted November 23, 2008 Author Posted November 23, 2008 joo oikeassa olet, mut asia hoituu ilmajousituksella,kun keski molkki poistuu kokonaan.... Quote
kosola Posted November 26, 2008 Author Posted November 26, 2008 pikkasen kävin tinailemassa ja huamenna loppuun... Quote
kosola Posted November 26, 2008 Author Posted November 26, 2008 tollaset tulossa jossain vaiheessa pussia varten... Quote
kosola Posted November 27, 2008 Author Posted November 27, 2008 no nyt se alkoi hahmottumaan ja reunimmaiset saumat vedetään konehuoneen puolelle.... tulossa ehkä etuakseliin jossain vaiheessa epäkesko putket 72mm päältä ja oliko se 52.5mm sisältä ohuimmillaan 4mm seinämä....n.20mm siirtää aksilaa eteenpäin,jos se on kääntyvyydestä pois,mutta ens viikolla sen näkeekun saa soviteltua pyörää tohon bajaan,niin näkee et kavennetaanko vai mitä tehdään... Quote
kosola Posted December 4, 2008 Author Posted December 4, 2008 vanteet sovituksessa:) edessä voi joutua kaventamaan että saa pyörät reunalta pois...varaa 2"per puoli.... bajan lokarit kapemmat kuin orggikset ja n.90mm tulee yli lokareista... takana 100mm lyhyemmän suojaputken kanssa sovitettuna... Quote
kosola Posted December 4, 2008 Author Posted December 4, 2008 niin ja flippikin pitäs valmistua lähiaikoina... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.