Jump to content

Pallo Pritschen -72


Recommended Posts

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted
Kiva ettei lopu työt kesken =)

 

Kauanko vaimo ymmärtää? Vai onko töissä mukana =D =D

 

Lauantaina oli aika kiukkunen mutta jo sunnuntaina alkoi leppymään ja halus käydä sitä vilkaisemassa.. :)

 

Maanantai aamuna jopa jo kyseli että ehtiskö sen saada ajokuntoon ensi lauantaiksi... :D

Posted

Onnittelut! Hienoa nähä sullakin projekti jonka läpiviemällä on mahdollisuus päästä ajamaan ilmajäähdytteisellä ihan oikealla volkkarilla, eikä homma jää taas vaan teoreettiselle look-ät-me-asteelle (niin ku ittellä)!!! Magee kärry :)

Posted
Onnittelut! Hienoa nähä sullakin projekti jonka läpiviemällä on mahdollisuus päästä ajamaan ilmajäähdytteisellä ihan oikealla volkkarilla, eikä homma jää taas vaan teoreettiselle look-ät-me-asteelle (niin ku ittellä)!!! Magee kärry :)

Täh?

Posted
Lauantaina oli aika kiukkunen mutta jo sunnuntaina alkoi leppymään ja halus käydä sitä vilkaisemassa.. :)

 

Maanantai aamuna jopa jo kyseli että ehtiskö sen saada ajokuntoon ensi lauantaiksi... :D

 

Taitaa tehdä tiukkaa ensi lauantaiksi, mutta ehkä jo ensi kesäksi!

Posted
Lauantaina oli aika kiukkunen mutta jo sunnuntaina alkoi leppymään ja halus käydä sitä vilkaisemassa.. :)

 

Maanantai aamuna jopa jo kyseli että ehtiskö sen saada ajokuntoon ensi lauantaiksi... :D

 

Taitaa tehdä tiukkaa ensi lauantaiksi, mutta ehkä jo ensi kesäksi!

 

Juup, sanoin että jos ottaisin pari päivää vapaata töistä niin saattais onnistuakin saada liikkumaan puuhakilvillä... :D Juu, ensikesäksi liikenteeseen varovasti kunnostaen jotta patina säilyy. ;)

  • 2 weeks later...
Posted

Moottorin koodi on GE.

Yhden lähteen mukaan olis 75-79 2-litranen 70 heppanen kone.

Toisen lähteen mukaan olis -79 2-litranen tölkin kansilla?

 

Mitä eroja noissa kansissa mahtais olla?

Posted

Mitä eroja noissa kansissa mahtais olla?

 

http://www.tunacan.net/t4/

 

Type 4 exhaust ports

 

The Type 4 cylinder head used two different types of exhaust ports over the years. The early "oval port" was used in all models through 1978. This includes every 914, 912E and 411/412. The 1972-1978 Transporter used the oval port, but in 1979 it received what is called the square port. The heads with the square ports are also referred to as Vanagon heads, as all of the aircooled Vanagons utilized this port.

Posted
Ok. tuossahan näyttäs olevan pyöreet tai "soikeet" imuaukot?

 

..kuka muu puhui imuaukoista?

Posted

No niin. Näyttäs siltä että mulla on -79 2-litranen kone?

 

GE koodi viittaa 75-79 vuosiin ja kansien pakokaasu kanavat näyttäis olevan "tölkkimallia" elikkä neliskulmaiset?

 

DSC_0572.jpg

DSC_0573.jpg

DSC_0575.jpg

DSC_0576.jpg

Posted

No, tänään kaivelin laatikoita ja seuraavaa osaan sanoa heti mitä puuttuu:

 

Suutin pari jakoputkineen toiselle puolelle (oliskohan ollu oikeanpuoleinen pari) puuttuu.

Öljyjäähdytin puuttuu.

Moottoripelti joka tiivistää koria vasten vauhtipyörän päässä.

Kiinnike termostaatin vaijerille?

Ilmaputsarit.

Huohotin laatikko

Varmaan muutakin...

 

Seuraavanlaista osaa löytyi:

DSC_0584.jpg

 

3 erilaista plenumia..?

DSC_0583.jpg

DSC_0582.jpg

 

3 erilaista Boksia?

DSC_0581.jpg

DSC_0580.jpg

DSC_0579.jpg

  • 3 weeks later...
Posted

Itse nähnyt noita myynnissä silloin tällöin erinäköisissä paikoissa ja aina ihmetellyt että mites hitossa noi oikein toimii mutta näköjään noin.

  • 2 weeks later...
Posted
Nyt on keulamerkki ja peilit paikoillaan. :D

 

Mutta missä jäkälät keulamerkistä?!?! ;o)

Posted

Miten noi etuvalot on kiinni???

Sain umpiot ja kehät viime viikolla mutta kai noi umpiot pitää olla kiinni jotekin kans? Eihän ne voi pysyä pelkästään muovikehän avulla?

Posted

Muovikehällä minä tarkoitinkin tuon kromikoristerenkaan kun ovat muovista. Sun mainitsemaa muovikehää mulla ei taida olla?

 

Pitää kuvata mitä osia mulla on jos joku osaa kertoa mitä puuttuu.

Posted
Eiks tossa kuuluis olla reikä öljytikkua varten???

Jossakin typ-4 koneissa tikkendaali tulee kuten typ-1 mosassa, lohkosta läpi että helähtää. Vaiha puhallin koppa(kin)

=)

Posted
Eiks tuon reijän ihan poraakin auki?

juu toki voi

 

 

Paljonko pyydät semmoisista sitten?

Kaksi puhallinkopan puoliskoa ilman läppendäälejä = sikamainen 5e / yht molemmat puoliskot.

  • 1 month later...
Posted

Olisko kellään tietoo miten pitkä tuo öljytikun putki kuuluu olla sisäänpäin?

Se oli katkennu sisäpuolella ja loput oli hävinny. Ulkopää oli 50mm mutta nyt kuvassa sekin pätkä on poistettu.

 

Meneekö toi putki koko puhallinkopan läpi öljyntäyttöputken lähelle vai kuinka?

 

DSC_0125.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...