P_Valtonen Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Olisko kellään tietoo miten pitkä tuo öljytikun putki kuuluu olla sisäänpäin? *** Sen verran että kumiosuus ö-tikun suojaputkesta on ilman varassa 10-15mm Meneekö toi putki koko puhallinkopan läpi öljyntäyttöputken lähelle vai kuinka? *** yesps Puhallin kopassa u-rauta sen läpi pultti (kannassa neliö, joka lukitsee ittesä u-raudan koloon) Ja pultin päähän nylåc mutsku Laddaran / puhallinkopan väliin on olemassa rauta, jossa pitkä ura laddaren hihnan kireyden säätämistä varten. Pitäs löytyä molemmat (palaan asiaan loppuviikosta....) Quote
Hebster52 Posted December 3, 2008 Author Posted December 3, 2008 Pitäs löytyä molemmat (palaan asiaan loppuviikosta....) Cool :) Quote
Hebster52 Posted December 5, 2008 Author Posted December 5, 2008 Hmm... Kun eilen yritin kiristää tuon puhaltimen paikalleen niin se otti kiinni puhallinkoppaan sisäänpäin.. Elikkä puhallin meni liian syvälle? Kuuluuko jokin välilevy tuonne puhaltimen ja kampiakselin kiinnityksen väliin?? Quote
Guest Toheltaja Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 on siellä ainakin millinen vai puoltoistanen sellanen prikka muistaakseni kampuran päässä ruuvien alle Quote
Hebster52 Posted December 5, 2008 Author Posted December 5, 2008 Ok. Tarkoitatko ruuvien alla vai puhaltimen ja kampuran välissä? Siinä välissä se ainakin pitäs olla jotta saisin tuon liikkumaan... Ja jos siinä pitää olla joku prikka niin mulla ei oo sitäkään... :( Quote
P_Valtonen Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 Korotusrikka tulee ropelloksen ja välittömästi sen alla olevaan rautasen kiinnityskappaleen väliin. Eli ne 3kpl m8 bulttia tulee tän rikan läpi. Tää kiinnitys kpl on sitten kiinni kammessa, mutt se on taas eri tarina. Pääsenkö mä myymään Hebsterille myös tän rikan ? =) Quote
Hebster52 Posted December 5, 2008 Author Posted December 5, 2008 Korotusrikka tulee ropelloksen ja välittömästi sen alla olevaan rautasen kiinnityskappaleen väliin. Eli ne 3kpl m8 bulttia tulee tän rikan läpi. Tää kiinnitys kpl on sitten kiinni kammessa, mutt se on taas eri tarina. Pääsenkö mä myymään Hebsterille myös tän rikan ? =) Jep, myy vaan... :/ Tästä mun koneestahan tuli oikea kultakaivos Kauppamies PV:lle.. ;) Quote
Hebster52 Posted December 10, 2008 Author Posted December 10, 2008 Mikähän puskureiden valkoisen värikoodi mahtaa olla? Quote
Guest Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Mikähän puskureiden valkoisen värikoodi mahtaa olla? Olisko ollut; Bumpers: L 90D pastell white Ainakin tuolta katsotuna: http://www.wolfsburgwest.com/colors/colorchrt.cfm Quote
Hebster52 Posted December 11, 2008 Author Posted December 11, 2008 Ok. Täytyy kokeilla kun saan noi korvaavat päädyt. Eilen sain taas vähän tehtyä kun pieni paketti oli saapunu PV:ltä. :) Nyt puhallin pyörii vapaasti.. :D Lisäksi vaihdoin öljytikun putken joka oli poikki. Löytyi sopiva putki verstaalta. ;) Lisäksi aloin sovittamaan Wasserin ruiskun ilmapönttöä nelkun imusarjoihin. Vaati vähän kikkailua kun piti vääntää apparinpuoleiset putken n, 2-3cm taaksepäin jotta ilmapönttö sais suoraksi ja jotta läppärungon ja ilmamäärämittarin välinen haitarikumi ei ottaisi tulipeltiin. Quote
Hebster52 Posted December 13, 2008 Author Posted December 13, 2008 Muutama tarra tupsahti postissa eilen. Quote
Jallu Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Laita sinne postilaatikkoon jotain pehmustetta ettei kolahtele ja tupsahtele kun tavaraa tulee noin tiuhaan, joulurauhakin puskee päälle :) Quote
Hebster52 Posted December 22, 2008 Author Posted December 22, 2008 Tuli pientä joululahjaa etukäteen tänään. :) Mm. avaimet, lisäksi tänään sattui myös avaimenperät Englannistakin saapua. Sekä tuo "harvinainen" öljytikkukin... :) Quote
P_Valtonen Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 Sulta puuttuu tommonen taka-akkunasta. Tarttekko? Vois löytyä mustan lisäksi ehkä valkosenakin yksi zipale :) Quote
Sakke Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 Petteri, mulle kelpaa.Voin ottaa ihan kumman vaan. Quote
Hebster52 Posted December 27, 2008 Author Posted December 27, 2008 Katoppas. Voishan tuommoisen valkoisen siihen liimata jos löytyy. Tämmöinenkin tuli viime viikolla kotiin: Quote
Guest Damien Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Onko sulla jo tämmönen? Tuolta saa tilattua ilmaisen tarran, toimitusaika oli tosin n. 1,5 vuotta...pallokin on ehditty jo myydä. Quote
Hebster52 Posted January 5, 2009 Author Posted January 5, 2009 Eilen tuli tehtyä Wasserin plenumille uudet kiinnikkeet jotta se saa asennettua nelkun lohkoon. Sen jälkeen lyhensin nelkun imusarjan putket jottei ne olis liian pitkät. Samalla kokeilin asentaa Wasserin ruiskut nelkun imusarjoihin ja ne näyttäis käyvän.. :wink: Sitten minulla on kaksi eri jakajaa. Mitä eroa näissä on? Quote
metake Posted January 5, 2009 Posted January 5, 2009 Molemmat 4-tyypin jakajia. Ylempi on Porsche 914 1.7:n jakaja, arvot vielä hukassa.. Alempi on 4-tyypin jakaja, ollut ainakin noissa: Bus 1974 * 1800 Auto Trans Fuel Injected Timing Set At:: 5deg ATDC @ 800-950rpm w/strobe, vacuum hose(s) connected Advance/Retard Range: Vacuum: 8.5-11deg Adv @ 7.9 In. Hg; Centrifugal: 8-13deg @ 1600rpm, 20.5-24.5deg @ 3400 rpm Vanagon Federal 1980-1983 * 2000 Note: This Distributor also fits Type 4 (412) 1974 Timing Set At:: 7.5deg BTDC @ 850-950 rpm w/strobe, vacuum hose connected. Advance/Retard Range: Vacuum: 8-12deg Adv @ 7.9 In. Hg; Centrifugal: 9-14deg @ 1600 rpm, 21-25deg @ 3400 rpm Edit: Tuossa ylemmässä on ilmeisesti 2-toiminen alipaine kello? Entä onko tuossa alemmassa ylimääräinen liitin alhaalla? Eli ruiskun kärjet? Quote
Hebster52 Posted January 5, 2009 Author Posted January 5, 2009 Ok. Elikkä molemmat pitäs toimia 2,0L koneessa. Quote
metake Posted January 5, 2009 Posted January 5, 2009 Ok. Elikkä molemmat pitäs toimia 2,0L koneessa. Kyllä, mutta siis tuleeko sulle ruisku? Ja jos tulee niin mikä? Mistä se saa herätteen? Pitäiskö olla ruiskun jakaja... Quote
Hebster52 Posted January 5, 2009 Author Posted January 5, 2009 Ei pitäs tarvita. Tää on Wasserin Digijet joka ei pitäs tarvita erillistä jakajaa. Siinä on vain putki alipainekellolle. Quote
metake Posted January 5, 2009 Posted January 5, 2009 Mulla oli lukihäiriö, ylemmässähän viimeinen merkki onkin E eikä B, joten tuo ylempi jakaja on 914 1.7:n jakaja. Korjasin sen tuohon ylös myöskin. Quote
metake Posted January 5, 2009 Posted January 5, 2009 Ei pitäs tarvita. Tää on Wasserin Digijet joka ei pitäs tarvita erillistä jakajaa. Siinä on vain putki alipainekellolle. Mistäs tuo digijet saa herätteen että tietää koska/kuinka tiuhaan ruiskuttaa? Eikös se muka wasserissa tule jakajalta? Quote
Hebster52 Posted January 5, 2009 Author Posted January 5, 2009 Tämä pitäs olla se malli joka ottaa triggerin puolasta. Quote
metake Posted January 5, 2009 Posted January 5, 2009 Ok. Ite laittaisin tuon alemman jakajan jos se on hyvä. Ja sille ajoitus 7,5 btdc + max ennakon tarkistus. Quote
Hebster52 Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 Pakosarjan rakennus alkoi eilen.. Quote
Hebster52 Posted January 21, 2009 Author Posted January 21, 2009 Ei ole löytyny nelkun omaa takakannaketta. (ei ollu tähän mennessä mitään mielikuvaa minkälaisesta oli kysekään. Mulla on tehtynä lohkoon pultattavan lattaraudan ja typ-1 pallokeulan takakannake(poikittaispalkki) jotka meinasin hitsata yhteen. Sekä pitää noi typ-1 kumit jotka ovat runkopalkissa olevissa kannakkeissa. (Kuvassa ylempi vaihtoehto) Kai sekin toimii? Vakiona nelkun koneissa ilmeisesti tuo palkki on kiinteästi pultattuna noihin runkopalkkien kannakkeisiin ja moottori lepää kumityynyillä tuolla poikittaispalkilla. (kuvassa alempi vaihtoehto) Quote
Hebster52 Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Näin pitkällä pakosarja on nyt. Enemmän kuvia pakosarja projekti aiheessa. Quote
Guest Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Millos ois ekojen koneen herättelyjen aika? Tuleeko videota? :) Quote
Hebster52 Posted March 2, 2009 Author Posted March 2, 2009 Millos ois ekojen koneen herättelyjen aika? Tuleeko videota? :) Tottakai niitä on tulossa. ;) Quote
Hebster52 Posted March 16, 2009 Author Posted March 16, 2009 Pientä päivitystä kun viime viikko oli pimennossa... :) Kävin torstaina ja oli tarkoitus viimeistellä pakosarja mutta kaasut loppui Migissä heti kerralla.. Joten piti keksiä jotain muuta tekemistä kun kerran olin päässyt tallille.. :) Päätin peuhata vähän lumihangessa ja asentaa uusi etupuskuri. Lapio käteen ja katsoa mitä hangesta löytyy.. :D Se oli just nappiin oikean kuntoinen. :) Sitten aloin pohtimaan vaihdelaatikkoja + 2litran typ-4... Autossahan on ollut alunperin 1600 Typ-1. Vaihdelaatikon numero on tämmöinen. (Ainakin toi oli ainut mitä löysin...) Sekä auton mukana tuli tämmöinen irrallaan. Jälkimmäisen meinasin käyttää moottorin käynnistyspenkkinä. Viikon aikana olen sen verran selvittäny että pitäs onnistua nykyisellä 228mm vauhtiksella jos hieman avarran vaihdelaatikosta ja vaihdan nykyisen startin joko uudemman palliksen starttiin tai wasserin starttiin asentamalla välilaipan sen alle. Quote
Guest Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 jostain olen kuullut että 228mm vauhtipyörällä olevan wasserin kytkinkoppa sopis suoraan kiinni, eli konekin sopis suoraan kiinni. viisaammat kertokoon jos oon väärässä. Quote
Guest Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 jostain olen kuullut että 228mm vauhtipyörällä olevan wasserin kytkinkoppa sopis suoraan kiinni, eli konekin sopis suoraan kiinni. viisaammat kertokoon jos oon väärässä. Kuten myös muutenkin tölkkien kytkinkoppa menis suoraan palliksen laatikkoon, mukaanlukien siis rivikoneiden... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.