Jump to content

Pallo Pritschen -72


Recommended Posts

Posted

Olisko kellään tietoo miten pitkä tuo öljytikun putki kuuluu olla sisäänpäin?

***

Sen verran että kumiosuus ö-tikun suojaputkesta on ilman varassa 10-15mm

 

 

 

Meneekö toi putki koko puhallinkopan läpi öljyntäyttöputken lähelle vai kuinka?

***

yesps

 

 

DSC_0125.jpg

Puhallin kopassa u-rauta

sen läpi pultti (kannassa neliö, joka lukitsee ittesä u-raudan koloon)

Ja pultin päähän nylåc mutsku

 

Laddaran / puhallinkopan väliin on olemassa rauta, jossa pitkä ura laddaren hihnan kireyden säätämistä varten.

 

Pitäs löytyä molemmat (palaan asiaan loppuviikosta....)

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Hmm... Kun eilen yritin kiristää tuon puhaltimen paikalleen niin se otti kiinni puhallinkoppaan sisäänpäin.. Elikkä puhallin meni liian syvälle? Kuuluuko jokin välilevy tuonne puhaltimen ja kampiakselin kiinnityksen väliin??

Guest Toheltaja
Posted

on siellä ainakin millinen vai puoltoistanen sellanen prikka muistaakseni kampuran päässä ruuvien alle

Posted

Ok. Tarkoitatko ruuvien alla vai puhaltimen ja kampuran välissä?

 

Siinä välissä se ainakin pitäs olla jotta saisin tuon liikkumaan...

 

Ja jos siinä pitää olla joku prikka niin mulla ei oo sitäkään... :(

Posted

Korotusrikka tulee ropelloksen ja välittömästi sen alla olevaan rautasen kiinnityskappaleen väliin. Eli ne 3kpl m8 bulttia tulee tän rikan läpi.

 

Tää kiinnitys kpl on sitten kiinni kammessa, mutt se on taas eri tarina.

 

Pääsenkö mä myymään Hebsterille myös tän rikan ? =)

Posted
Korotusrikka tulee ropelloksen ja välittömästi sen alla olevaan rautasen kiinnityskappaleen väliin. Eli ne 3kpl m8 bulttia tulee tän rikan läpi.

 

Tää kiinnitys kpl on sitten kiinni kammessa, mutt se on taas eri tarina.

 

Pääsenkö mä myymään Hebsterille myös tän rikan ? =)

 

Jep, myy vaan... :/ Tästä mun koneestahan tuli oikea kultakaivos Kauppamies PV:lle.. ;)

Posted

Ok. Täytyy kokeilla kun saan noi korvaavat päädyt.

 

Eilen sain taas vähän tehtyä kun pieni paketti oli saapunu PV:ltä. :)

 

Nyt puhallin pyörii vapaasti.. :D

 

Lisäksi vaihdoin öljytikun putken joka oli poikki. Löytyi sopiva putki verstaalta. ;)

DSC_0139.jpg

 

Lisäksi aloin sovittamaan Wasserin ruiskun ilmapönttöä nelkun imusarjoihin.

 

Vaati vähän kikkailua kun piti vääntää apparinpuoleiset putken n, 2-3cm taaksepäin jotta ilmapönttö sais suoraksi ja jotta läppärungon ja ilmamäärämittarin välinen haitarikumi ei ottaisi tulipeltiin.

DSC_0142.jpg

DSC_0148.jpg

Posted

Tuli pientä joululahjaa etukäteen tänään. :)

 

Mm. avaimet, lisäksi tänään sattui myös avaimenperät Englannistakin saapua.

 

Sekä tuo "harvinainen" öljytikkukin... :)

 

DSC_0224.jpg

 

DSC_0222.jpg

 

DSC_0225.jpg

Posted

Onko sulla jo tämmönen?

stblogov2.jpg

Tuolta saa tilattua ilmaisen tarran, toimitusaika oli tosin n. 1,5 vuotta...pallokin on ehditty jo myydä.

  • 2 weeks later...
Posted

Eilen tuli tehtyä Wasserin plenumille uudet kiinnikkeet jotta se saa asennettua nelkun lohkoon. Sen jälkeen lyhensin nelkun imusarjan putket jottei ne olis liian pitkät.

 

DSC_0321.jpg

DSC_0320.jpg

 

Samalla kokeilin asentaa Wasserin ruiskut nelkun imusarjoihin ja ne näyttäis käyvän.. :wink:

 

DSC_0317.jpg

 

Sitten minulla on kaksi eri jakajaa.

 

Mitä eroa näissä on?

 

DSC_0324.jpg

DSC_0325.jpg

Posted

Molemmat 4-tyypin jakajia.

 

Ylempi on Porsche 914 1.7:n jakaja, arvot vielä hukassa..

 

 

Alempi on 4-tyypin jakaja, ollut ainakin noissa:

 

Bus 1974 * 1800 Auto Trans Fuel Injected

Timing Set At:: 5deg ATDC @ 800-950rpm w/strobe, vacuum hose(s) connected

Advance/Retard Range: Vacuum: 8.5-11deg Adv @ 7.9 In. Hg; Centrifugal: 8-13deg @ 1600rpm, 20.5-24.5deg @ 3400 rpm

 

Vanagon Federal 1980-1983 * 2000

Note: This Distributor also fits Type 4 (412) 1974

Timing Set At:: 7.5deg BTDC @ 850-950 rpm w/strobe, vacuum hose connected.

Advance/Retard Range: Vacuum: 8-12deg Adv @ 7.9 In. Hg; Centrifugal: 9-14deg @ 1600 rpm, 21-25deg @ 3400 rpm

 

Edit: Tuossa ylemmässä on ilmeisesti 2-toiminen alipaine kello? Entä onko tuossa alemmassa ylimääräinen liitin alhaalla? Eli ruiskun kärjet?

Posted
Ok. Elikkä molemmat pitäs toimia 2,0L koneessa.

 

Kyllä, mutta siis tuleeko sulle ruisku? Ja jos tulee niin mikä? Mistä se saa herätteen? Pitäiskö olla ruiskun jakaja...

Posted

Ei pitäs tarvita. Tää on Wasserin Digijet joka ei pitäs tarvita erillistä jakajaa. Siinä on vain putki alipainekellolle.

Posted

Mulla oli lukihäiriö, ylemmässähän viimeinen merkki onkin E eikä B, joten tuo ylempi jakaja on 914 1.7:n jakaja. Korjasin sen tuohon ylös myöskin.

Posted
Ei pitäs tarvita. Tää on Wasserin Digijet joka ei pitäs tarvita erillistä jakajaa. Siinä on vain putki alipainekellolle.

 

Mistäs tuo digijet saa herätteen että tietää koska/kuinka tiuhaan ruiskuttaa? Eikös se muka wasserissa tule jakajalta?

  • 2 weeks later...
Posted

Ei ole löytyny nelkun omaa takakannaketta. (ei ollu tähän mennessä mitään mielikuvaa minkälaisesta oli kysekään.

 

Mulla on tehtynä lohkoon pultattavan lattaraudan ja typ-1 pallokeulan takakannake(poikittaispalkki) jotka meinasin hitsata yhteen. Sekä pitää noi typ-1 kumit jotka ovat runkopalkissa olevissa kannakkeissa. (Kuvassa ylempi vaihtoehto)

 

Kai sekin toimii?

 

Vakiona nelkun koneissa ilmeisesti tuo palkki on kiinteästi pultattuna noihin runkopalkkien kannakkeisiin ja moottori lepää kumityynyillä tuolla poikittaispalkilla. (kuvassa alempi vaihtoehto)

 

Baymounts.jpg

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Posted

Pientä päivitystä kun viime viikko oli pimennossa... :)

 

Kävin torstaina ja oli tarkoitus viimeistellä pakosarja mutta kaasut loppui Migissä heti kerralla.. Joten piti keksiä jotain muuta tekemistä kun kerran olin päässyt tallille.. :)

 

Päätin peuhata vähän lumihangessa ja asentaa uusi etupuskuri.

Lapio käteen ja katsoa mitä hangesta löytyy.. :D

DSC_0484.jpg

 

Se oli just nappiin oikean kuntoinen. :)

DSC_0485.jpg

DSC_0496.jpg

 

Sitten aloin pohtimaan vaihdelaatikkoja + 2litran typ-4...

 

Autossahan on ollut alunperin 1600 Typ-1. Vaihdelaatikon numero on tämmöinen. (Ainakin toi oli ainut mitä löysin...)

DSC_0517.jpg

Sekä auton mukana tuli tämmöinen irrallaan.

DSC_0503.jpg

 

Jälkimmäisen meinasin käyttää moottorin käynnistyspenkkinä.

 

Viikon aikana olen sen verran selvittäny että pitäs onnistua nykyisellä 228mm vauhtiksella jos hieman avarran vaihdelaatikosta ja vaihdan nykyisen startin joko uudemman palliksen starttiin tai wasserin starttiin asentamalla välilaipan sen alle.

Posted

jostain olen kuullut että 228mm vauhtipyörällä olevan wasserin kytkinkoppa sopis suoraan kiinni, eli konekin sopis suoraan kiinni. viisaammat kertokoon jos oon väärässä.

Posted
jostain olen kuullut että 228mm vauhtipyörällä olevan wasserin kytkinkoppa sopis suoraan kiinni, eli konekin sopis suoraan kiinni. viisaammat kertokoon jos oon väärässä.

Kuten myös muutenkin tölkkien kytkinkoppa menis suoraan palliksen laatikkoon, mukaanlukien siis rivikoneiden...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...